Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 32 |
Inloggade | 60 |
Mobilspel
Pågående | 20 225 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-01-09 22:26 | |
![]() | Men du, du måste äta för din dotters skull. Tänk om du svimmar eller så och tappar henne eller vad sjutton som helst. Prata med en läkare! | |
malman | 2012-01-09 22:31 | |
![]() | ja jag ska men det beror nog på att jag är orolig | |
-Delika-tess | 2012-01-09 22:44 | |
![]() | Hej på er! Jobbat hela kvällen... Blir lite orolig när jag läser malmans inlägg här. Hoppas det känns bättre snart, vännen och att du kan äta något. Jag föreslår också något lättuggat eller soppa, att tugga kan vara jobbigt när man inte vill eller orkar... *kram på dej* | |
Blasse | 2012-01-09 22:45 | |
![]() | jag hoppas på dig malman här får du en kram "KRAAAAAMMMM" | |
malman | 2012-01-09 22:48 | |
![]() | tack det blir bra snart det är ju tur att man är klassad som överviktig enligt sjukhusets uträkning på BMIt så jag har att ta av | |
marmeladov22 | 2012-01-09 22:57 | |
![]() | malman, gurkstavar är lätt att skära och lätt att äta om de står framme, samma med morot. ta citron i vattnet med och nån tsk salt | |
malman | 2012-01-09 23:02 | |
![]() | citron vatten är det jag dricker mest så det funkar men jag har ingen hunger känsla är bara nervös | |
marmeladov22 | 2012-01-09 23:04 | |
![]() | grönt te innehåller mineraler som är viktiga för hjärnkontoret. Drick lite sånt, går bra kallt med citron oxå. | |
Bitte - Administratör | 2012-01-09 23:06 | |
![]() | Retar mig lite i chattråden då det är mest på skoj Retar migpåå avsaknaden av värdar i giraffen förr fanns de faktiskt där och sparkade ut en då de ansåg att man skulle sova , men nix pix inte längre =) Bitte | |
malman | 2012-01-09 23:06 | |
![]() | tror jag ska lägga mig nu så jag får sova lite | |
-Delika-tess | 2012-01-09 23:24 | |
![]() | Jag letar efter enkla middagstips... Eller ja, att middagarna ska vara relativt enkla att göra och inte med 371 olika ingredienser vi inte har hemma... Någon som har tips? | |
marmeladov22 | 2012-01-09 23:25 | |
![]() | kantarellstuvning med cashewnötter och ris | |
Harlort - Ej medlem längre | 2012-01-09 23:25 | |
![]() | Vad har du hemma? | |
marmeladov22 | 2012-01-09 23:26 | |
![]() | eller skitgoda varma mackor: gott bröd (tex grekiskt lantbröd) Guacamole eller salsasås eller båda En hel del V-bottenost Grädda i ugn bättre blir det inte fråga Per Morberg | |
Bitte - Administratör | 2012-01-09 23:29 | |
![]() | Gulasoppan för 4 pers. 1 kg grovt rivna morrötter 1 hackad purjolök 1 liter vatten 3 fiskbuljongtärningar 1 pkt torsk 1/2 tsk salt 1 krm svartpeppar 3 krm cayenepeppar 3 dl grädde Räkor med skal Gör så här: Fräs dom rivna morrötterna och den hackade purjolöken i ordentligt med smör tills dom blir mjuka. Tillsätt vatten, buljongtärningarna, kryddorna samt lägg i fisken i tärningar. Sjud detta i ca 10-15 min. Häll sedan i grädden och låt koka upp. Sedan är soppan klar för servering. Dom skalade räkorna brukar jag ploppa i precis innan soppan ska serveras eller bara ha dom på sidan om. Denna och detta HETA potatisar Detta är till 4 personer ugn 200 grader 4 bakpotatisar 2 dl tacosås efter smak, på styrkan 2 dl ost med valfri fetthalt 1 liten burk majs 140 g Bacon Salt och svartpeppar Picka potatisen och baka den i ca 50- 60 minuter i ugnen Dela potatisarna och gröp ur inkråmet, blanda det med tacosås, ost majs och bacon, salta och peppra. Lägg tillbkaka detta i potatisskalet och strö över lite ost gratinera i ca 10 min Bitte | |
marmeladov22 | 2012-01-09 23:31 | |
![]() | blomkålsmos! koka blomkål mixa med mixer och lite turkisk yoghurt eller grädde en del smör och salt servera till tex quornbiffar | |
marmeladov22 | 2012-01-09 23:33 | |
![]() | tomatsallad gör varje dag till en fest skiva tomater (på rätt håll) skiva lök häll på balsamvinäger lite olive oil salt och peber skitgott på rostade mackor | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-01-09 23:40 | |
![]() | malman,kroppen kollapsar till slut,när man slutar äta så spelar det ingen roll vad ditt BMI ligger på,får inte blodet så mycket syre som det behövs,så funkar det inte allt hör i hop,kroppen behöver mat för att funka har du någon vätske ersättning hemma?så blanda och drick upp det,det är inte roligt många är vi som blir oroliga för dig när du inte äter,hoppas att det är någon i din närhet som känner till hur du håller på.brakar du i hop kan det ta flera dagar innan någon kommer in till dig och det ska du inte utsätta Ronja för | |
-Delika-tess | 2012-01-09 23:41 | |
![]() | Ja, alltså jag sitter och ska skriva en matsedel för ett par veckor. Vissa dagar måste det var lite enklare grejer då jag jobbar kväll och det kan tänkas att sonen blir kock (eller nåt jag kan göra innan och som kan värmas i micron). Gärna enkla grejer med vanliga baslivsmedel. Har för litet kylskåp för att få plats med 11 olika typer av flaskor med kastanjevatten/tigersås/v itvinsvinäger med äppelsmak... osv... Det är 3 barn varav ett lite kräset, som ska inta middagen.. Mackor är mer eller mindre uteslutet om det inte blir "helgmat" eller liknande. | |
marmeladov22 | 2012-01-09 23:44 | |
![]() | ja men alltså du kan göra soppa och då vill man ha varma mackor till det koka valfri grönsak: tex blomkål 1 aubergine i ugnen till den bliva mjuk mixa med turkyoghurt vitköl, ev lök salt peber saft av en citron denna kan varieras med broccoli morot tomater majs färska örter osv men sjukt gott och nyttigt kroppen älskar purémat när det gäller näringsupptag | |