Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 14 |
Mobilspel
| Pågående | 18 984 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:27 | |
![]() | Då fattar jag inte vf du frågade öht, onödigt med dömande om man inte kan utveckla. Men jaja. | |
| Skblole | 2012-01-11 21:28 | |
![]() | "Jo, men det förutsätter att vi styr allt vi gör, och det gör vi inte." Hänger inte med, du får gärna utveckla. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:28 | |
![]() | Var du inte själv dömande? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:29 | |
![]() | Skblole, Du styr inte medvetet allt du gör, menar jag. | |
| joråsatt | 2012-01-11 21:30 | |
![]() | Sylvia: När jag säger så menar iaf jag kort och gott att alla inte kan ha toppjobb och tjäna mängder med pengar, för vi behöver folk till lägre klassade jobb också. (I nåt inlägg ovan menade jag alltså att det är viktigt att vi inser vikten av dessa jobb också, inte "snackar ner dem" och får dem att få folk till misslyckade människor som inte väljer karriärer). Dessutom måste det löna sig att utbilda sig osv, vilket förhoppningsvis ger bättre jobb, högre lön och då har vi vad jag skulle kalla klasskillnader. | |
| joråsatt | 2012-01-11 21:30 | |
![]() | Delicious, styr vi inte allt vi gör? Vad är det vi inte styr? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:31 | |
![]() | cr, Jag frågade för jag tyckte att du var dömande i den meningen och jag blev lite förvånad att "höra" något sånt från dig. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:32 | |
![]() | Allt som vi lärt oss som kommer automatiskt. Som när du skriver här tex. När du inte kunde skriva tänkte du på det men nu har du lärt dig och behöver inte aktivt tänka T-Ä-N-K-A. :P | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:32 | |
![]() | Vad var det dömande? Att påstå att ett generellt fenomen är omoraliskt eller "Väldigt tragiskt hur folk missbrukar den 'rättigheten', dock." ? | |
| shulten | 2012-01-11 21:33 | |
![]() | urklipp från tidningen Dagen Vi har redan djurexperimentella data som visar att vi är mycket nära denna fördjupade kunskap också om primaternas (inklusive människans) befruktningsögonblick. En art som tilldragit sig forskarnas intresse är den afrikanska klogrodan (Xenopus laevis). Där har man redan kunnat urskilja åtminstone tio olika faser, inom vilka antalet subcellulära skeenden troligen är mångdubbelt flera. Hela befruktningsögonblicket tar ett par timmar och kan exemplifieras med dessa tio faser: Om nu befruktningsögonblicket tar en sekund eller ett par timmar, har väll ingen större betydels i abortfrågan? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:34 | |
![]() | Både och kan jag tycka. Men det är ju min åsikt, och det var din. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:34 | |
![]() | Säkert det sistnämnda, men i det fallet är ju fördömandet befogat. Abort som preventivmedel är ingen hit. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:35 | |
![]() | Och du har din. Kanske låter rimligare. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:36 | |
![]() | Abort som preventivmedel ser jag väl snarare som ett fenomen i så fall. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:36 | |
![]() | Din åsikt är alltså att man aldrig kan diskutera moral utan att vara dömande. Vad skönt att alla inte delar den åsikten. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:36 | |
![]() | "Abort som preventivmedel ser jag väl snarare som ett fenomen i så fall." va? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:37 | |
![]() | Är upp till den som känner sig träffad. Klart man kan diskutera det. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:39 | |
![]() | Jag tror inte på att folk i gemen använder det som ett preventivmedel medvetet. I så fall finns det ju inget att känna sorg över. | |
| crooked rain - Ej medlem längre | 2012-01-11 21:39 | |
![]() | Vadå "känner sig träffad"? Du skrev det ju rakt upp och ner. | |
| Skblole | 2012-01-11 21:39 | |
![]() | Okej, det var en bra invändning Delicious. Den spontana definitionen av fria val ställer till lite problem i att förmedla budskapet tror jag. Så länge det är du som gör någonting utan att ha blivit tvingad till det så anser jag att det är kategoriserat som ett fritt val från din sida. Att man inte förstår konsekvenserna, är onykter, går i sömnen eller göra saker automatiskt är helt och hållet saker som helt enkelt ligger under ens eget ansvar. | |