Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 592 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| JarOfHearts - Ej medlem längre | 2013-05-10 11:55 | |
![]() | Hans formuleringskonst är omvittnad också. T.ex. när han med precision vänder de upprörda känslorna på ett numera ökänt möte i Rinkeby, där Birigit Friggebo (inspirerad av Calle?) så småningom försöker brista ut i otippad sång. "En s.a.s. motsatsernas dynamik i detta tidigare så enhetliga svenska samhälle. En friktionsyta uppstår förvisso, men det är denna motsatsernas fredliga dynamik som i mitt sätt att se betyder oerhört mycket för att vitalisera det svenska samhället." Så talar man så att folket förstår. | |
| JarOfHearts - Ej medlem längre | 2013-05-10 11:58 | |
![]() | Och länken: www.youtube.com/watc...Qa kZce3GhQ | |
| JarOfHearts - Ej medlem längre | 2013-05-10 11:59 | |
![]() | Måns, sjöstan har ju väldigt tydligt talat om exakt vad CB gör så bra: arbetet; det där som han utför så lysande. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-10 12:45 | |
![]() | Sjöstan>> ska jag sluta följa CB på twitter då? Läs en tidning: är samma tidning, samma artikel sämre på nätet än på papper? Skaffar man sig mindre/sämre info genom att läsa mer varierat och delvis nätbaserat? | |
| Minta | 2013-05-10 12:45 | |
![]() | sjöstan, du som vet vad han gör och varför det är så bra, kanske kan upplysa alla obildade idioter på betapet vad det är? Att förutsätta att alla andra utom du är obildade och bara hänger på internet är också det ganska dumt och fördomsfullt. Men när argumenten tryter brukar en annan retorik ta vid. | |
| Minta | 2013-05-10 12:47 | |
![]() | Det spelar ingen roll om han är överklass, det var Palme också, utan vad man gör. Om Palme skulle jag inte sagt att han var en överklasspojke med ett roligt och betydelsefullt jobb. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-10 13:58 | |
![]() | Sjöstan: Jag har alltid varit mycket bra i svenska språket och alltid haft toppbetyg. Trots det måste jag erkänna att jag inte någonstans i dina svar har funnit något konkret som CB har gjort som han borde få cred för. När vi fick hem Schibye med kollega så var det "den tysta diplomatins väg" som segrade enl CB. Ganska lätt att säga om ingen vet (eller får veta) vad man faktiskt gjort. Du skriver att "vi som inte läser bloggar, chattar och annan..." vet vad som pågår på UD? Är inte CB känd för att just kommunicera via sitt Twitter och undvika de seriösa journalisternas jobbiga frågor? Ta exemplen Jan Eliasson och Hans Blix. Båda med lång internationell erfarenhet och massa uppdrag. Rätta mig om jag har fel men ingen av de har väl blivit speciellt ifrågasatta för deras handlande utan tvärtom fått massa beröm. CB har absolut gjort bra saker tidigare (tex medling och annat i Jugoslavien) men sen ett gäng år tillbaka verkar han ha fått hybris (anser jag) och ser sig själv som nån slags übermänniska som man bara måste lita på och aldrig ifrågasätta. Såå, jag försöker en sista gång. Om vi bara för enkelhetens skull ser på tex 2003 och fram till idag. 10 år. Finns det några konkreta exempel där CB har gjort en beundransvärd insats? | |
| sjöstan | 2013-05-10 13:59 | |
![]() | Minta. I den här tråden är det inte meningen du ska känna dig utpekad. Mitt inlägg var menat för många andra Personligen tycker jag du för mycket bättre diskussioner den senaste tiden. Inte heller meningen att klappa vare sig dig eller ngn annan på huvudet. Men jag kände att du skulle gå igång på förra inlägget....:-) | |
| Minta | 2013-05-10 15:15 | |
![]() | Ok. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2013-05-10 15:27 | |
![]() | Sjöstan: 2 saker som förvirrar mig gravt. "Läs en tidning. Bevaka Rapport och Aktuellts tv-sändningar. Reportagen görs av riktiga journalister och är hyfsat ovinklade. Att få sin världsuppfattning genom pseudojournalistik och twitter är farligt." Visst är det väl så att herr Bildt mycket hellre rapar ur sig saker på twitter än möter dessa riktiga journalister? "Bara för att du inte förstår vad utrikesministern gör - betyder inte det att han/hon är dålig. Väldigt många forskare forskar hela sin yrkeskarriär utan att få fram någonting. Ska vi lägga ner forskningen då? Hela tankesättet är fel." Jämför du nu CB med en forskare som forskar hela sitt liv utan att komma fram till någonting? Är inte det MIN poäng? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-10 15:29 | |
![]() | Jepp, han twittrar flitigt. Men det kanske inte räknas? | |
| Minta | 2013-05-10 15:57 | |
![]() | Och ringer direkt till Ring p1. | |
| JarOfHearts - Ej medlem längre | 2013-05-10 16:05 | |
![]() | sjöstan. Plutten. Svara på Locomondos fråga nu i stället för att stoppa huvudet i sanden. | |
| JarOfHearts - Ej medlem längre | 2013-05-10 16:08 | |
![]() | Och eftersom vi tydligen bedömet hur andra diskuterar, måste jag säga att din redan usla diskussionsteknik bara blir sämre och sämre, sjöstan. Jag har ringt Guiness rekordbok och Notarius Publicus står redo för ditt nästa inlägg. | |
| JarOfHearts - Ej medlem längre | 2013-05-10 16:17 | |
![]() | För övrigt: för att kunna ifrågasätta måste man kunna tolka texten och förstå sambanden. Alltså är ditt påstående fel. Och sedan när är källhänvisningar fega och moderna? Man behöver inte vara något geni för att förstå att din egen akademiska bana var kort och inte särskilt ärofull, men någon måtta på dina dumheter får det vara. | |
| wisse | 2013-05-11 10:52 | |
![]() | Bort me'n fortare än kvickt | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-05-11 11:31 | |
![]() | Jag som inte följt alla debatter tycker nog spontant att det verkar lite ohederligt att samla ihop svar från en person helt godtyckligt. Jag vet ju inte vad som föranleder personen ifråga att uttrycka sig som hen gör, kanske var det befogat? | |
| JarOfHearts - Ej medlem längre | 2013-05-11 11:33 | |
![]() | Undrar vad sjöstan svarar på 10:43. Kanske läste sina egna ord i sista stycket, missade citattecknen och trodde att det var avsett för honom. Det vore komiskt av så många anledningar. | |
| JarOfHearts - Ej medlem längre | 2013-05-11 11:35 | |
![]() | Men det är hederligt att en som inte alls har följt med i debatten spekulerar i orsaken? Det låter jättelogiskt. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-05-11 11:37 | |
![]() | Porla>> jag kan hålla med. Men eftersom vb's debatteknik i mångt och mycket går ut på att 1. Hävda att kontrahenten inte har några egna argument 2. Motparten använder härskartekniker Och jag har flertalet gånger i olika trådar råkat ut för kommentarer i stil med "lugn nu, nulltj", vilket jag vägrar godta som annat än försök att släta över sin egen brist på diskussionshyfs. Hätskt debatterande med fokus på sakfrågan är en sak, klappa på huvudet och kalla andra obildade och aplika en helt annan. | |