Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 740

Forumkategorier

Användare Inlägg  
slånbär2012-05-14 20:13
Antal inlägg: 5539

Men Ttiittii-sluta nu att tycka likadant som jag!!! ;-P Det är oroande vet du ;-D

toonfisken2012-05-15 14:36
Antal inlägg: 732

--Ja , jag kanske skulle bidra med några änglakatter ....

Minta2012-05-15 14:41
Antal inlägg: 20042

Om du har egna katter kommer sannolikt inga andra dit. För katter är revir A och O.

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-15 14:44
Antal inlägg: 37631

ja slånbär helt sjukt att vi tycker lika,detta bådar inte gått för framtiden

guran412012-05-15 15:36
Antal inlägg: 72

blanda vatten å snus..å släng i rabatten

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-15 15:53

då dör blommorna

VonSchnygg - Ej medlem längre2012-05-16 09:16
Antal inlägg: 633

Gör ingenting toonfisken, lägg inte en krona på något medel alls. Möjligtvis på vatten från vattenslangen om du tar någon på bar gärning. Prata med eller skriv till kattägarna att det är färdigskitet för deras katter i din rabatt. Att du kommer att vidta åtgärder nästa gång någon katt gör något i din rabatt. Och att det då kommer att drabba första bästa lösspringande katt oavsett om det var han som bajsade sist eller inte.... Sen kan du bara berätta att du om x-antal veckor kommer att söka tillstånd för skyddsjakt på dessa "övergivna" djur, som uppenbarligen är så vilsna att dom förirrar sig in till dig. Om inte ägarna har löst problemet tills dess..

En katt som kan "antas vara övergiven eller förvildad" får avlivas av jakträttshavaren eller någon som företräder denne. Är det tätbebyggt område krävs polisens tillstånd. Så för en kommunjägare i stan är det bara att få klartecken från polis så är det grönt.

nettan232012-05-17 15:16
Antal inlägg: 4086

Alla vilda djur som bajsar och pinkar i trädgården då? Stör mig mer på fågelskit och annat än områdets katter. Vi har hur många katter som helst i området men de är kastrerade och stör inte. Tycker ni överreagerar rätt såååå rejält!

nettan232012-05-17 15:17
Antal inlägg: 4086

Sen så finns det ju ljudlösa (för människor) "larm" och sen kan man ju lägga nät på sandlådan osv

ttiittii - Ej medlem längre2012-05-17 16:45

eftersom inget lyse är på och förmodligen ingen är hemma hos kattägare,så fånga katterna och kör i väg dom till landet släpp av den vid en bondgård så kan katten äta råttor i stallet eller laggårn

Poussitiv - Ej medlem längre2012-05-17 17:46
Antal inlägg: 1099

"Kasta tillbaka kattskitet på katten" hörde jag någon säga som tips en gång.
Haha, kan ni se bilden framför er?
Bra tips, men det är nog bara prickskyttar som klarar det.

Bingofannie2012-05-17 22:24
Antal inlägg: 13

Att kontakta ägaren tror inte jag löser några problem då man inte kan styra vad sin katt gör. Det är verkligen jätte tråkigt när man vill ta hand om sina rabatter men som katter sedan saboterar genom att bajsa där i, helt ärligt så finns det nog ingenting att göra åt det.
Att köpa en massa dyra prylar som sägs lösa problemen tror jag inte heller på.

Har själv en rabatt som jag äälskar, men som katterna också älskar. Men det finns ju tyvärr inget man kan göra, har iof inte testat kaffesump. :)

Saldina2012-05-17 22:26
Antal inlägg: 163

Jag har också en rabatt som jag älskar och också en katt som jag älskar och en katt som älskar rabatten, men kanske inte en rabatt som älskar katten :)

VonSchnygg - Ej medlem längre2012-05-21 08:56
Antal inlägg: 633

bingofannie, det är klart att det är just kattägarna som KAN göra något åt saken. Katten är deras ansvar och om den inte kan hålla sig borta ifrån andras rabatter så får kattägaren hålla katten inne eller i koppel eller i en rastgård av något slag. Skicka den till landet, eller whatever. Det är dock dennes plikt att se till att problemet löser sig. Och även när det gäller larmen och näten som nettan23 föreslår så är det väl kattägaren som får ge sig ut och köpa dessa prylar och även se till att dom kommer på plats och funkar. Inte går någon granne och köper koppel och hundbajspåsar till mig för att min hund inte ska springa lös och för att jag ska plocka upp skiten efter den! Det får vi gladeligen stå för själva. Vad vilda djur gör får vi stå ut med och lösa själva, ibland med skyddsjakt. Är det så vi ska tänka när vi ser grannarnas katter också kanske??

slånbär2012-05-21 09:02
Antal inlägg: 5539

Problemen med att vilda djur skiter i folks trädgårdar är ju knappt märkbart jämfört med problemen med kattskit. Dom vilda djuren håller ju inte till i folks trädgårdar i samma utsträckning som katterna gör. Vilda djur är ju just vilda och håller sig helst undan medan katter ju är tamdjur och inte alls lika skygga. Jag fick kasta kotta på grannens katt häromdagen när han skulle till o skita och vägrade flytta på sig. Jävla katt. Jag sa det till ägaren men hon bara skrattade och tyckte det var roligt. Mmm jättekul, verkligen !

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?