Spelrum
Giraffen18
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade18
Mobilspel
Pågående19 583

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mindymoo2012-06-08 11:11
Antal inlägg: 1743

Åh, Sylvia, så välformulerat!
Är just inne i en debatt på annan plats där det finns ett par av den "kategori människor som använder trollande som ett sätt att jäsa sina litterära pretentioner och sin grandiosa självbild."
Klipper och klistrar :)

crooked rain - Ej medlem längre2012-06-08 12:59
Antal inlägg: 6334

Fast det här trollet låtsas ju bara vara ett troll. Sätter 20 spänn på att hen metatrollar oss.

Lillstölla2012-06-08 17:16
Antal inlägg: 23831

Men du verkar lite förvirrad Slocum, först skriver du "oss troll" och "varför vi inte stoltserar med våra fula anleten" för att gå vidare och skriva att du inte visste om att det finns Betatroll och även " I am not a troll"
Lite existensiell kris eller kanske kluven personlighet?

Slocum2012-06-09 00:20
Antal inlägg: 44

"
SylviaPlath 2012-06-08 02:53

Tydligen finns det en kategori människor som använder trollande som ett sätt att jäsa sina litterära pretentioner och sin grandiosa självbild. Lite uppfriskande förstås, men för mycket luft i trolldegen. Påståendet att troll är personer som bryr sig om det intellektuella budskapet " och inte personen" ( ungefär, jag skriver detta på telefonen och kan inte kolla citatet) är extra lustigt med tanke på att de troll jag främst avser mest skriver "lol" och gör en radda smileys. Du bekräftar klart och tydligt det jag länge misstänkt. Trollet är inte någon som försöker passa in, trollet vill sticka ut, han drömmer om att vara extraordinär. Tråkigt bara att kapaciteten för detta är så begränsad att man försöker larva eller håna sig till en nisch. Vi andra är oss själva, vi tror att vi duger som vi är. Detta är grunden för trollens avund."

Ett praktexempel på hur icke-troll tänker och uppträder. Ett praktexempel på icke-trollen svans som genast hyllar huvud-icketrollet. Först något allmänt hållet där man inte rakt ut kan säga vem man hånar. Nu antar jag att det är undertecknad.

Det som är typiskt för icke-trollen och även de politisk korrekta är att samma beteede bedöms olika för olika personer. Nu vet jag att jag inte behärskar svenska språket och har stora problem med meningsbyggnad. Så det är väl inte så mycket att säga om men det som är så fascinerande är att i andra inlägg så är den än värre språklig kompetens. Men dom blir inte hånade för sina "sina litterära pretentioner". För oss troll är det att förstå men icke-trollen är det fullt naturligt.

Det är alltid lika fascinerande hur icke-troll slänger ur sig psykologiska diagnoser. Dom berättar aldrig om hur dom har kommit fram till det hela. Oftast är det någon psykologisk diagnos som används i kvällspressen för tillfället. Tidigare var det psykopat. Ni minns kaske hur kvällspressen slog upp hur alla chefer var psykopater. Icke-trollen gjorde då alla som tyckte tvärtom till psykopater. Nu förtiden är det grandios ajölvbild som dom slänger sig med.

Sedan kommer en av de märkligaste definitioner av troll som jag någonsin läst. Tydligen beror det på frekvensen "lol" och smileys om man är ett troll. SylviaPlath sitter alltså och räknar antalet "lol" och smileys i era inlägg. Och en vacker dag har ni av misstag råkat skriva 3 "lol" och 4 smileys i ett inlägg och vips är ni ett troll och har därmed grandios självbild.

Sedan kommer en riktig superanalys. Trollet försöker inte att passa in som icke-troll. Öhhhh. Jag trodde det var själv definitionen på ett troll. Att sannigen kommer i högsättet och inte klubben för inbördes beundran. Det är ugefär som att säga att jag har kommit på något riktigt smart- Röda bilar är (hör och häpna) både röda och bilar.

Seda kommer en ordmassa i slutet som faktiskt gör mig mållös. Tydligen vill trollen vara extraordinära? Och jag som i min dumma enfald trodde att det var tvärtom, trollen struntar väl i status, grupperingar, inbördes beundran. Man är ju bara intresserade av den osminkade sanningen. Men så fel jag hade, tydligen försöker man göra någon slags karriär i att vara troll för att på så sätt bli populär bland icke-trollen som man käner en avund för eftersom dom duger som dom är (fast dom måste bygga sin gruppgemenskap på att håna och förlöljliga andra).

WOW! Är allt jag har att säga. WOW. WOW. WOW. Jag är faktiskt mållös. Jag får ite ihop den logiska kedjan men jag skall grubbla på det hela ett tag.

Slocum2012-06-09 00:27

"crooked rain 2012-06-08 12:59

Fast det här trollet låtsas ju bara vara ett troll. Sätter 20 spänn på att hen metatrollar oss"

En klassisk metatrollning det vore något. Tyvärr är det helt över min kompetesnivå men tänk att en vacker dag få göra en metatrollning. Omöjligt kanske men man får val drömma? Eller får man kanske inte det .....?

Slocum2012-06-09 00:35

"Lillstölla 2012-06-08 17:16

Men du verkar lite förvirrad Slocum, först skriver du "oss troll" och "varför vi inte stoltserar med våra fula anleten" för att gå vidare och skriva att du inte visste om att det finns Betatroll och även " I am not a troll"
Lite existensiell kris eller kanske kluven personlighet? "

Bästa lilla Lillstölla!

Jag tror att förvirringen från din sida kan ha att göra med att det är olika definitioner. Vi har er med att det är antalet "lol" och smileys i inläggen som avgör om man är troll. Jag hatar "lol" och avänder aldrig smileys eftersom jag aldrig säger något med ett leende på mina läppar. Alltså är jag enligt denna definition inte ett troll.

Om vi tar min definition där trollet är en sanningsökare så är jag givetvis ett troll.

När det gäller Betapettroll får du gärna säga till när det dyker up pett sådant så att jag kan iakta trollet. Tack på förhand!

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-06-09 05:00
Antal inlägg: 31064

Den sortens troll jag avsåg när jag skrev tråden var såna som laddar ner en bild och skriver meningslösa oneliners. Jag bad folk definiera vilka dessa troll var. Du kapar sedan tråden med en slags troll som är en slags intellektuell elit samtidigt som de är en utstött stackars minoritet. Jag har inte stött på den sortens troll alls och du är själv ingen kandidat eftersom du är för osorterad. Less is more, särskilt i trollens värld.

mrperfect2012-06-09 22:58
Antal inlägg: 11437

2....bekräftar klart och tydligt det jag länge misstänkt. Trollet är inte någon som försöker passa in, trollet vill sticka ut, han drömmer om att vara extraordinär. ...."
Det var väl ungefär dit man kommer med den av mig avlyssnade definitionen på troll, se ovan.

Men dra nu - Ej medlem längre2012-06-10 11:35
Antal inlägg: 206

Mr Perfect är väl ett metatroll om något, han vet inte ens själv om han är ett troll eller inte.

125478 - Ej medlem längre2012-06-10 13:08
Antal inlägg: 8332

Nja, han är väl varken meta- eller betatroll.
Det är något med vissa Betatroll och syskonkärlek...t

Jochen7772012-12-04 19:59
Antal inlägg: 200

höjden av ironi, då skaparen av tråden är ett troll.

PP19862012-12-04 20:03
Antal inlägg: 19

Jag trodde trollen bara fanns i Elsa Beskows böcker :-)

Bob1002012-12-04 20:06
Antal inlägg: 854

De speglar sig i sina förlorade känslor och uttrycker känslor i ytterområdena. Sen tycker de att det är kul oxå. De > Dom > Dem > Hen

Bob1002012-12-04 20:08
Antal inlägg: 854

Alltså, jag kan sympatisera med det på ett sätt.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-12-04 20:22

Ha ha, den här tråden ja... Många roliga inlägg i den. :)

PP19862012-12-04 20:25
Antal inlägg: 19

"Wow Bob Wow""

Lillstölla2012-12-04 20:29
Antal inlägg: 23831

Haha, skulle Sylvia vara ett troll? Ja, eller inte.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-12-04 20:31

I'm det ändå vore så väl...

Maradona19862012-12-04 20:32
Antal inlägg: 1801

Kanske en dum fråga, men vad menar ni med ett "troll"? Jag har valt ett anonymt nick, men tror och hoppas att jag beter mig anständigt i mina kommentarer och är dessutom både ärlig och ibland personlig. Är jag därmed ett "troll"? Själv känner jag inte att jag är sugen på att förekomma med namn och bild över hela internet och har därför valt att, inte bara här, vara mer anonym. Är detta fel?

Jag håller givetvis med om att det är förkastligt att gömma sig bakom ett anonymt nick för att sprida skit, lögner och fördomar. Men är det anonymiserandet i sig som anses vara fel (vilket jag inte anser) eller snarare det negativa beteendet?

snövits - Ej medlem längre2012-12-04 20:33
Antal inlägg: 1579

maradona, det är nog inte det de föesta här menar med troll, att man är anonym utan bild och så vidare.
tror mer att det är attityden, att man bara fjantar sig, skriver för att provocera eller är allmänt taskig mot folk.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?