Spelrum
Giraffen49
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade76
Mobilspel
Pågående19 119

Forumkategorier

Användare Inlägg  
glykemi - Ej medlem längre2013-09-08 22:23
Antal inlägg: 850

sant pabster, men du kan ju föreställa dig motsståndet det möter. det är bara att titta i denna tråd.

ttiittii - Ej medlem längre2013-09-08 22:23
Antal inlägg: 37631

lol,mega.Pabster vissa föräldrar har någon störning eftersom dom inte ser löss som ett problem,dom sätter upp lappar, skickar hem lapparmen där gick visst deras gräns

vitapollo2013-09-08 22:29
Antal inlägg: 70

Och vad konkret gör DU?

Håller du dina drabbade barn inomhus och isolerad så de inte för det visare?

Tycker ärligt talat att du fördömer en mängd människor med dina kategoriseringar om hur de lever och vad de gör respektive inte gör. Vad tycker du att de ska göra för att DU ska vara nöjd med deras insats/agerande?

ttiittii - Ej medlem längre2013-09-08 22:31

fundera på det ett par veckor så kanske du kommer på en lösning,vem vet även en blind höna hittar korn

vitapollo2013-09-08 22:45

Jag behöver inte komma på någon lösning för jag är inte drabbad och känner ingen som mig veterligen har löss.

Men vad jag menar är att du gör det så lätt för dig när du gång på gång klandrar kommunen, skolan, andra föräldrar, andra barn.

Sote2013-09-08 22:49
Antal inlägg: 3557

Ttiittii- ärligt talat! Nu får du väl ge dig i alla fall!! Vad vill du egentligen ? Du säger dig kunna och veta allt som finns att veta om både löss och även om hur kassa alla andra är bortsett från dig själv och de dina. När du blir ifrågasatt angående dina egna metoder så blir du både dryg och otrevlig och verkar till råga på allt tro att du är lustig. Det enda du lyckas med att att framstå som en riktig besserwisser. Du kanske är expert på dina egna ungar och deras löss men hur andr föräldrar gör vet du ingenting annat om än det du själv föreställer dog. Du tror dig veta precis hur kassa alla andra föräldrar, i inklusive skolan , är och ställer dig själv över som nån sorts självgod supermorsa. Jag har sagt det förr men det tål att sägas igen- för att vara en kristen människa så har du väldigt lite ödmjukhet inför andra. Högmod är verkligen inte klädsamt.

ttiittii - Ej medlem längre2013-09-08 22:52

inte alla andra sote nu broderar du ut,men jag har full koll på mina ungars ,hår och hade andra samma koll så vore det inte ett problen

vitapollo2013-09-08 23:04

Det sägs ju att löss sprids via gamla möbler och saker bland annat. Så vitt jag vet, utifrån att du själv skrivit det, så är du ju en hel del i minst en second hand butik....

pink ribbon - Ej medlem längre2013-09-08 23:07
Antal inlägg: 2906

Det är inte särskilt klädsamt att läsa lusen av andra vuxna heller, om man inte behöver gå i försvar för egen räkning.
Jag har kommit till den insikten att random kristen behöver faktiskt inte uppträda som den heliga Birgitta.

glykemi - Ej medlem längre2013-09-08 23:08
Antal inlägg: 850

nu är du inne på vägglöss. vi talar huvudlöss här. och lägg av med skitstilen.

vitapollo2013-09-08 23:19

Pratade i och för sig om huvudlöss och hårlös men också om vägglöss.

www.socialstyrelsen..../h uvudloss

Spridning av huvudlöss

"Spridning sker främst genom att vuxna huvudlöss men även outvecklade löss, nymfer, förs över TILL HÅRET på en ny person. Eftersom huvudlössen dör efter ca två dygn utanför hårmiljön sker spridningen oftast vid direkt kontakt huvud mot huvud eller att HÅRET kommer i kontakt med objekt som nyligen har fått löss på sig. Huvudlusen kan då spridas med till exempel hårborstar, kammar, hårsnoddar, hörlurar, mössor, halsdukar, glasögonskalmar, sängkläder, sittmöbler eller handdukar."

dinodog2013-09-08 23:42
Antal inlägg: 4973

För många år sedan fick ett par vänner till mig flatlöss i ögonbrynen. De hade alla torkat sig med samma handuk på toaletten. Så var den handduken hade varit vill jag inte veta.

Incidental - Ej medlem längre2013-09-08 23:43
Antal inlägg: 7958

eeee

Resurrection - Ej medlem längre2013-09-08 23:44
Antal inlägg: 11463

Nån som hade torkat sina ögonbryn kanske?

Vilja1232013-09-09 01:53
Antal inlägg: 1050

Våra grabbar har haft löss en gång. Vidrigt!!! Gjorde då en sjukt stor städning med bland annat sängkläder i en tom frys vi körde igång. Satt med grabbarna o försökte klura ut var lössen kommit från, dom var stora nog. Pratade med klasslärarna som i sin tur pratade med eleverna o skickade meddelande till föräldrarna. Det visade det sig då att nästan hälften av eleverna hade löss utan att att veta om det! Med allas goda vilja klarade vi våra barn med en lusbehandling. Efter det var alla öppna om lusproblemen så alla var uppmärksamma.

dinodog2013-09-09 07:53
Antal inlägg: 4973

Nej någon som torkat sig i sitt skrev. Sedan kom nästa och tvättade sitt nylle.

solros79 - Ej medlem längre2013-10-19 17:55
Antal inlägg: 86

Jag har haft löss två gånger den här hösten och jag hoppas att det inte blir någon fler gång! Det var väldigt irriterande att det kliade så mycket!!!

ttiittii - Ej medlem längre2013-10-19 22:47

flatlöss går bara i könshår,men huvudlöss går i ögonbrynen,jag är lusfri yes

hutt2013-10-19 22:55
Antal inlägg: 66

Faktafel Ttitti- flatlöss kan finnas i all grov behåring. Under armar, i skägg och ögonbryn. På barn även i ögonfransarna.

Gunilla _2013-10-19 22:57
Antal inlägg: 4425

Fast i själva verket är det just flatlöss som även kan bosätta sig i ögonfransar, ögonbryn, armhålor och skägg. Huvudlöss håller sig till huvudet.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?