Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 15 |
Inloggade | 45 |
Mobilspel
Pågående | 19 473 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
jonisk - Ej medlem längre | 2012-12-15 12:10 | |
![]() | Håller helt med. | |
bowlorama | 2012-12-15 12:14 | |
![]() | Sen undrar jag hur många av er som egentligen skulle ha märkt att dessa figurer har plockats bort, om inte Disney hade gått ut och berättat det i förväg. Är detta verkligen något vi bortskämda människor i Sverige ska slåss för? Är detta vår stora strid? | |
uffew | 2012-12-15 12:49 | |
![]() | Man kan ju vända på frågan. Undra hur många av er som skriver om nidbilder, rasism hade gjort det utan att Disney gjort något? Lätt att ta slå sig för bröstet och tycka att man är bildad så här i efterhand. Skrev ni något förra året om det? Eller för två år sedan? Slog på Kalle Anka i forumet från 2008. www.betapet.se/forum...am p;page=8 | |
bowlorama | 2012-12-15 12:51 | |
![]() | Nej. Men å andra sidan skriver jag inte i Betapets forum varje gång jag tänker något. Nidbilderna reagerade jag på redan som barn. | |
Mindymoo | 2012-12-15 12:52 | |
![]() | Det finns mörka populistiska krafter som tar alla chanser att provocera fram reaktioner om vad-fan-som-helst och kalla det folkstorm. Jag är folk jag med, och stormar inte alls, jag tyckte det var klokt och bra av Disney att klippa bort gammal skit. Och för tydlighetens skull, så att inga SD:are känner sig kränkta: när jag skriver "mörka krafter" så handlar det inte om hudfärg, inte heller om djävulsdyrkan, utan om ett fast uttryck som betyder t ex "såna som motverkar upplysning och har dolda bakomliggande mål för sina propagandaattacker". | |
bowlorama | 2012-12-15 12:53 | |
![]() | Mindymoo: Jag är med dig! :-) | |
irgitta | 2012-12-15 13:05 | |
![]() | Mycket bra skrivet Mindy! | |
nyckelpigan_ | 2012-12-15 13:08 | |
![]() | Jag förstår fullt ut varför Disney klipper bort denna sekvens och anledningarna bakom. Antar att ni sett SD opionionssiffror? Antar också att ni märker av vilka vindar som blåser? Ni ser ingenting som gör att detta blir starkare i detta resonemang ni för? Oberoende om ni har rätt eller inte? Själv ser jag mycket stora problem i det och att det är en del i varför SD ökar. För egen del tycker jag det är skrämmande! Kanske bättre med att försöka se andra vinklar än det egna, vinna på det bästa logiska resonemanget och förlora kriget, att ha rätt istället för motverka? Ja, SD är populistiskt, blivit mer rumsrena och börjar bli en ordentlig kraft i samhället. De börjar också bli mer accepterade....... därmed än fler röster. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-15 13:10 | |
![]() | Det jag menar är hur långt kan assosiationerna gå ? att koppla ihop pepparkaksvisan till något annat en just pepparkakor,att ungarna inte får äta pepparkakor i skolan är bara löjligt | |
uffew | 2012-12-15 13:10 | |
![]() | Duktig du bowlo. Själv såg jag en svart flickdocka som först inte kunde säga mamma. Sen några äldre män med skägg och krokig näsa som dansade. Tycker det är bra att Disney rör upp känslor. Dock anser jag att man ska ta debatten och inte gömma saker. Tror det blir lättare att möta ex SD-anhängare än att tiga still. | |
Missed | 2012-12-15 13:12 | |
![]() | Vi måste få det att sluta snöa, för snön är vit? Tanken att det skulle vara rasistiskt är mycket mer rasistisk än att låta saker vara eftersom ingen (mer än vi svenskar) tycker att det egentligen är rasistiskt. | |
Behringer | 2012-12-15 13:17 | |
![]() | Disney är ett USA-baserat multinationellt bolag. Sannolikheten att de skulle bry sig ett skvatt om vad vi Sverige tycker, gör eller säger är obefintlig | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-15 13:18 | |
![]() | Men i stockholm är snön grå svart och den snön föredrar jag,när jag växte upp fanns ingen rasism,vi var alla människor från olika håll i värden,svenskar var i minnoritet,rasismen i sverige ser jag som något so m svenskar vill ha,vi andra klarar oss utan utan | |
nyckelpigan_ | 2012-12-15 13:24 | |
![]() | Håller med UffeW - bättre att möta och diskutera än gömma! | |
gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-15 13:34 | |
![]() | Uffew: din åsikt är alltså att Disney ska köra negerdockor och slaveriskämt och sedan "ta debatten" med förvirrade sd-tokar på svenska nätforum? Allt annat är - vadå? Fegt? | |
nyckelpigan_ | 2012-12-15 13:35 | |
![]() | gnagelram - spårar du inte ur lite nu? | |
gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-15 13:36 | |
![]() | Öh, nej? | |
gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-15 13:38 | |
![]() | Om Disney sa såhär: det ska inte finnas något svart i våra filmer för då blir folk kränkta - då hade ni haft en poäng. Som det är nu blir det bara löjligt att prata om att "gömma" eller "ta debatten". | |
uffew | 2012-12-15 13:42 | |
![]() | Hur tycker du att det funkar med att klippa bort, gömma undan, inte tala om det? Går det bra tycker du? Svenskarna är lugna, inget rabalder på Facebook? Försöka frysa ut SD i riksdagen, inte stå jämte i debattstudion. Hur funkar den taktiken? Eller det kanske är ditt sätt Gnagelram att stoppa huvudet i sanden så fort det blir jobbigt. | |
Behringer | 2012-12-15 13:48 | |
![]() | Men uffe! Vilket är värst: Att Disney klipper och klistrar i sitt eget material ( vilket de gjort i alla år) eller att vuxna människor skapar rabalder på Facebook p g a redigeringen? | |