Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 852 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| MrElgh | 2012-12-21 00:07 | |
![]() | För några veckor sedan var det fullt på min vanliga buss. Bara ståplatser kvar. Det är väl ok. Men så ser jag länge in i bussen att Oj en ledig plats. Knör mig dit genom massan och vad skådar mitt norra? Där, på yttre platsen satt en gubbe (förlåt, menar en kille i min ålder) med en fjollig portfölj på ett eget säte! Många blängde, ingen sa nåt och han var väldigt intresserad av att glo ut genom fönstret. Eftersom jag var på gott humör bad jag honom vänligt att flytta på sin "handväska" men fick bara en blick till svar. Tyvärr råkade mitt humör vakna till liv. Så i nästa ögonblick satt jag i hans knä och log :-) Det blev lite fart på gubben, han tog väskan och reste sig upp! Av något okänt skäl förblev platsen bredvid mig tom länge... | |
| skrabban | 2012-12-21 01:40 | |
![]() | Det är likadant i Malmö. Jag åker buss nästan varje dag och när jag går på bussen och ser någon som har placerat en väska på ett tomt säte bredvid så säger jag ursäkta kan jag få sitta för jag har ont i ryggen. Oftast flyttar folk på sina väskor men inte alltid. Jag har mycket ont i ryggen därför är jag inte rädd för att säga ifrän. Det händer ofta att folk särskilt ungdomar sätter sig på handicapplatserna längst fram i bussen. En dag när jag åkte buss så kom det en äldre man upp på bussen och frågade en yngre kille om han fick sitta på hans plats. Killen reste sig inte och vet Ni vad gubben sa till honom, han sa att sitt du för när du blir gammal får du stå. Jag tyckte det var bra sagt eller hur. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-21 01:56 | |
![]() | märkligt hur det blivit,någonstans brist på uppfostran,min favo är en mamma och ett barn sitter på tunnelbanan mitt emot sitter en äldre kvinna som har ont i benet,barnet sitter och dinglar med benen på kvinans ben,kvinnan säger åt barnet att sluta och förklarar att hon har ont,men marnet slutar inte,då säger kvinnan åt barnets mamma kan du få ditt barn att sluta sparkas ?då svarar mamman nej jag har fri uppfostran på mitt barn,då reser sig den gamla kvinnan upp och spottar mamman i ansiktet och säger Det har jag också fått | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-21 08:30 | |
![]() | Vissa dagar är bara så tydliga på att detta land inte har haft något krig eller nån större katastrof på flera hundra år.... God Jul på er alla =) | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-21 09:00 | |
![]() | ttiittii poängen med din historia är att den gamla kvinnan är ett lika stort svin som mamman? (barnet ursäktas pga bristande uppfostran) kärringen visade ju verkligen inte gott föredöme för varken barnet, mamman eller någon annan medpassagerare genom att ställa sig och spotta folk i ansiktet. För vad är nästa steg i så fall? Att barnet nu har rätt att sparka mer och hårdare? Att mamman har rätt att örfila kärringen? Vad är då ok för kärringen DÅ? en .357 Magnum i ansiktet på mamman? | |
| Giftkremla - Ej medlem längre | 2012-12-21 09:11 | |
![]() | Ja man blir förvånad på respektlösheten i vårt samhälle...Du har helt rätt Jesus. Med sunt förnuft och en gnutta ödmjukhet kommer man långt - samt får en massa tillbaka från andra trevliga männikor. | |
| Vendela34 | 2012-12-21 09:18 | |
![]() | MrElgh; Helt i min smak - sååå bra! Fram för mer civilkurage! | |
| syjo - Ej medlem längre | 2012-12-21 09:33 | |
![]() | jesus. Men det är väl ungefär det som är sensmoralen i Tiittis (roliga) inlägg? | |
| Vendela34 | 2012-12-21 09:34 | |
![]() | JesusGudsson; Jag förvånas över att du i början av tråden beter dej som ett riktigt svin och längre fram blir riktigt mänsklig. Har du behov av att provocera? | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2012-12-21 09:36 | |
![]() | Locomondo =) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2012-12-21 09:58 | |
![]() | juesus,problemet är helheten!inte den ena eller andra | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-21 09:59 | |
![]() | vendela.. ja jag är mänsklig men vill inte sitta och klappa mig själv på axeln för det. det blir ingen diskussion om alla bara säger samma sak. Så som en del då väljer att tala för de som inget vågar säga för att de är svaga/blyga så talar jag för de som kanske inte vill stå för sin (enligt andra) själviskhet med namn, bild eller forumprofil. Eller de som nte är medlemmar på beta. dt är inte för att trolla eller provocera, bara skapa förståelse (och en trevligare värld). | |
| Candino2 | 2012-12-21 10:22 | |
![]() | Jag träffar ibland på självutnämda ordningspoliser bland äldre pensionärer som tagit till uppgift att uppfostra oss övriga. Det är minst lika jobbigt att ha stöta på en sådan än en vanlig ouppfostrad person | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2012-12-21 10:43 | |
![]() | candino jag håller med dig. några dagar sen nu, en äldre dam väste till en ung tjej: "har du löst två biljetter eller!?" detta för att hon satt på yttersätet. tjejen hoppade in, damen satte sig. två hållplatser senare hoppar tjejen av, och damen ställer sin handväska på den lediga platsen. bussen var för övrigt proppfull. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-12-21 10:56 | |
![]() | Så ädelt att ta på sig att vara ambassadör för världens alla egoister, de har ju ingen som bryr sig om dem. | |
| Candino2 | 2012-12-21 11:01 | |
![]() | Vi borde bombardera alla jobbiga människor med kärlek för det är det dom behöver. Men vem orkar det. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2012-12-21 11:03 | |
![]() | Inte jag. Längre. | |
| gnagelram - Ej medlem längre | 2012-12-21 11:17 | |
![]() | Loco: ohövlighet och dryghet är ohövlighet och dryghet även i fredstid. God jul på dig själv! | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2012-12-21 11:23 | |
![]() | Gnagel: Och man blir bemött som man bemöter andra... | |
| Candino2 | 2012-12-21 11:32 | |
![]() | Älska din fiende och du kommer göra honom/henne vansinnig (Gammalt ordspråk) | |