Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-01-15 23:44 | |
![]() | TageA, du pratar om ett "allvarligt problem" och "nationellt trauma"... Vad syftar du på? | |
| apbur | 2013-01-15 23:46 | |
![]() | Jag tror dina farhågor är obefogade. Kan du visa på något som styrker din teori om att man inte ser eller att utvecklingen går mot att inte betrakta våldtäkt som ett allvarligt problem? Jag tycker snarare man kan gjort precis tvärtom. Därav den ökade statistiken. | |
| Hinken76 - Ej medlem längre | 2013-01-16 00:00 | |
![]() | Som vanligt tycker jag att straffen för våldsbrott, inklusive våldtäkt, är för låga. Och som vanligt tycker jag det inte för att jag tror att längre straff avskräcker utan för att en inlåst person inte kan begå brott mot oss andra. Återfall i våldsbrott anser jag ska ge 2x strafflängden per automatik. Eller ännu hellre livstid. Kastrering är som redan påpekats irreversibelt och inget vi bör införa. Men det ska erkännas att tanken spontant dök upp när jag läste om gruppvåldtäkten i Sundbyberg. | |
| Måns_E | 2013-01-16 00:01 | |
![]() | Med tanke på att överfallsvåldtäkterna inte har ökat i den svenska statistiken sedan mitten av 90-talet, och dessa våldtäkter dessutom uppmärksammas och inte anses vara underanmälda så stämmer din samhällsutveckling ganska illa in. Att våldtäktsbegreppet däremot har utökats, och att fler svenskar anmäler våldtäkt i relationer (eller där offer och förövare känner varandra) är däremot väl känt, det är även där det antas förekomma ett visst mörkertal. Nu vet jag inte om tilltvingat sex inom äktenskapet ens räknas som våldtäkt i Indien? Det kanske du vet? | |
| apbur | 2013-01-16 00:37 | |
![]() | Då ska det nog vara en brutal våldtäkt. | |
| apankattla | 2013-01-16 01:19 | |
![]() | Jag har läst om en grej tjejen ska stoppa i det privata som har taggar som förstör snoppen på den som inte kan betee sig, han förblöder alltså, det tycker jag är det enda rätta straffet. När den produkten går att köpa så ska alla kvinnor ha den, ifall att, tycker jag, så att om det sker så dör han. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-16 01:44 | |
![]() | Jag tänker då inte gå runt med en sådan hela tiden, som ett skrämt offer, rädd för att bli våldtagen när som helst. | |
| siwu | 2013-01-16 07:33 | |
![]() | Nej, det är inget riktigt liv att gå runt och vara beredd på att bli våldtagen. Bättre då att alla går en självförsvarskurs, det har jag länge tänkt men det har aldrig blivit av. Men nyttigt att veta att jag kan slå tillbaka om någon kommer för nära med vilket motiv den månne ha. Hur en våldtäkt bearbetas tror jag är beroende av om förövaren var okänd eller om offret hade en relation med förövaren. Brottet, sveket kan upplevas som mycket större då, om det tex är någon i familjen. | |
| Bitte - Administratör | 2013-01-16 07:48 | |
![]() | En känsla/rädsla efter något som hänt finns kvar under en rätt lång tid jag kan bara gå till mig själv jag tycker fortfarande att det är otrevligt att köra förbi det stället där vi krockade med älgen , jag lättar på gasen och är extra observant på om något djur rör sig. Bitte | |
| Tävelsås - Ej medlem längre | 2013-01-16 09:03 | |
![]() | vad jag förstått är våldtäktspersonen en närstående liksom ofta i pedofili sammanhang Jag undrar om det inte kan minska genom vård, förbyggande arbete, attitydförändingar än straff och hämnd. Ja jag är ingen expert men man ska väl få ha en åsikt | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-01-16 14:16 | |
![]() | Hinken76. De flesta som pratar om kastrering här menar förmodligen kemisk sådan. Och den är väl inte irreversibel. | |
| jonisk - Ej medlem längre | 2013-01-16 14:35 | |
![]() | Några pratade om något annat, men nej, kemisk kastrering är inte irreversibel. Dock belagd med allvarliga biverkningar, som i sin tur kan vara bestående; kraftig leverpåverkan t ex. I några fall med dödsfall som påföljd. | |
| Incidental - Ej medlem längre | 2013-01-16 15:16 | |
![]() | Men va faaan www.aftonbladet.se/n...60 78545.ab | |
| MartinBolin - Ej medlem längre | 2013-01-16 15:29 | |
![]() | många tjejer går ju ut på krogen och blir påsatta senare på kvällen. dom kan säkert spela med i en våldtäkt så det känns som en krogpåsättning. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-01-16 15:32 | |
![]() | ? | |
| snövits - Ej medlem längre | 2013-01-16 15:34 | |
![]() | Lite osmakligt skrivet kanske. | |
| Tävelsås - Ej medlem längre | 2013-01-16 15:36 | |
![]() | ge mig styrka.... | |
| MartinBolin - Ej medlem längre | 2013-01-16 15:44 | |
![]() | jag tycker inte heller det är så smakfullt. Men kan man gå ut på krogen ta första bästa kille som visar intresse och gå hem och ha sex med honom utan att känna honom det minsta så kan ju den tjejen(som kan göra så) lika gärna se det som att hon hade tur om hon inte fick nått napp på krogen, blir våldtagen påväg hem från krogen. Dom tjejerna gillar ju säkert hårda tag också! | |
| snövits - Ej medlem längre | 2013-01-16 15:45 | |
![]() | Åh herregud.. | |
| MartinBolin - Ej medlem längre | 2013-01-16 15:46 | |
![]() | men för det så tycker jag inte att det är okej att våldta någon. Och dom som gör det borde spärras in. | |