Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 32 |
| Inloggade | 74 |
Mobilspel
| Pågående | 19 711 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| apbur | 2013-03-13 09:36 | |
![]() | Med tanke på att man inte kan öppna en bro för att någon kan välja att köra ihjäl sig så känns det rätt långt borta att Sverige är redo för att lätta på narkotikaförbud. | |
| boffertomte | 2013-03-13 09:36 | |
![]() | Bitte, varför tror du att man glorifierar droger genom att berätta vad som är sant och falskt med avseende på dem? Det är jättekonstigt att dra den slutsatsen, men en svensk tradition - dock ingen vi bör vara stolta över eller hålla fast vid. Jag vet också många cannabisrökare som är ganska trista typer. Men de sköter sina jobb, betalar sina räkningar, lever normala sociala liv. De är inte vad man menar med missbrukare - vilket enligt svenskt synsätt är omöjligt. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-13 09:37 | |
![]() | vilka är de patetiska jämförelserna? | |
| boffertomte | 2013-03-13 09:41 | |
![]() | Sylvia, absolut ingen har sagt att cannabis borde vara tillåtet för unga människor. Det borde det tvärtom absolut inte vara. Vi tillåter inte alkoholförsäljning till unga, ej heller cigarettförsäljning. Varför skulle vi göra annorlunda med cannabis? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-03-13 09:44 | |
![]() | alla vet att cig och alkohol inte är bra.det bästa är att våra politiker aldrig med betoning på aldrig kommer att legalisera cannabis och det är det bästa av allt | |
| boffertomte | 2013-03-13 09:46 | |
![]() | tack för det insiktsfulla och mycket nyanserade inlägget, tittiii. | |
| JesusGudsson - Ej medlem längre | 2013-03-13 09:52 | |
![]() | ttiittii haha snarare sitter nästa generation och bara väntar på att ni ska droppa av så vi kan få ordning på skutan. Cannabis kommer garanterat bli både avkriminaliserat och legaliserat. Det är inte en fråga om, utan när. | |
| limpan__2 | 2013-03-13 10:40 | |
![]() | Kritik mot den nuvarande narkotikapolitiken är inte detsamma som en glorifiering av droger. Men den nuvarande politiken måste väl ändå anses vara rätt misslyckad då antalet tunga missbrukare trots allt ökat över tiden och där Sverige har fler missbrukare som dör av droger än mer liberala länder? | |
| DesertPlains - Ej medlem längre | 2013-03-13 10:40 | |
![]() | Men säkert. Det är ju ungefär lika troligt som att någon som gått vidare från Andra chansen ska kamma hem Melodifestivalen. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-03-13 10:41 | |
![]() | risken är att dom som använder droger dör först,kan inte räkna alla beroende människors begravningar jag varit med om | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-03-13 10:46 | |
![]() | Jag förstår inte heller varför en kritik av vår (misslyckade) narkotikapolitik likställs med glorifierande av droger? Personligen skulle jag inte få för mig att knarka, jag är heller inte instinktivt positiv till att släppa det fritt. Men det fungerar ju inte särskilt bra som det är, och då måste man kanske våga prova andra synvinklar? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-03-13 10:48 | |
![]() | en synvinkel är mer utbildning i skolan,och mer poliser och mer tull tjänstemän,0ch 10000 narkotika hundar till | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-03-13 10:51 | |
![]() | Ja, det är en vinkel. Stoppar sådana insatser individers nyfikenhet/sug/vilja? | |
| DesertPlains - Ej medlem längre | 2013-03-13 10:53 | |
![]() | Apropå Thomas Lundqvists artikel: jag skulle gärna vilja se en länk till den här undersökningen: "Försök med piloter, som fått landa ett plan i flygsimulator ett dygn efter det de rökt en marijuanacigarrett, visade att de missade landningsbanan med i snitt nio meter." Jag misstänker starkt att hans påstående är lögnaktigt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-03-13 10:57 | |
![]() | bara 9 meter borde vara mer | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-03-13 10:58 | |
![]() | DP>> www.skybrary.aero/bo...s/ 1108.pdf | |
| DesertPlains - Ej medlem längre | 2013-03-13 11:00 | |
![]() | Angående "släppa fritt" finns det nog många som är beredda att legalisera cannabis som inte tycker att direkt livsfarliga droger som heroin är något staten bör sanktionera. Men i ett avlägset, obskyrt litet land kallat Norge diskuterar politikerna även den möjligheten: www.dn.se/nyheter/va...in -lagligt Och det är väl bra att man åtminstone kan diskutera pragmatiska lösningar på ett odiskutabelt problem? För det är väl ingen som på fullaste allvar tycker att rökheroin därigenom glorifieras? | |
| DesertPlains - Ej medlem längre | 2013-03-13 11:02 | |
![]() | Jag skummade igenom det där rapporten innan jag skrev mitt inlägg, men nämndes de missade landningsbanorna där? I så fall missade jag det. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2013-03-13 11:02 | |
![]() | Desert: Vad du misstämker intresserar inte mig så länge du inte kan backa upp din misstanke. Cannabis påverkar delar av hjärnan negativt på såväl kort som lång sikt, är det otroligt tycker du? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-03-13 11:05 | |
![]() | Ja, det framgick där. | |