Spelrum
Giraffen28
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
12
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 364

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gunilla _2013-07-21 15:05
Antal inlägg: 4425

125478; "Jag tycker att det är lika illa med oförstående vuxna som inte begriper att en flicka på väg att utvecklas, vill använda en top för att platta till och slippa blickar."
- och det avhjälps, för en 8-9-åring, genom en push-up alt. en tunn bomullstop som jag bestämt tror att det hela handlade om (för att återgå till "sakfrågan")? Ok.

ettena482013-07-22 19:58
Antal inlägg: 11

Självklart ska barn få vara det de är.nämligen barn.
Självklart ska vuxna som jar behov av att klä små barn till små pinuppor tänka till. vad håller ni på med.
Era barn har inte behov av att se ut som små vuxna.det är en del vuxna som tydligen har behov av att se sina barn på det sättet.i mina ögon är det
helt sjukt.jag berörs illa

snälla tänk om innan alla pedofiler får tillfrrdställelse genom era små fina ungar.
Farmor och mormor samt lärare

ettena482013-07-22 20:03
Antal inlägg: 11

Mitt svar ovan handlar om barn.
Tonåringar är något annat.där får man använda sitt omdöme om man har något.
Farmor mormor och lärare

125478 - Ej medlem längre2013-07-25 12:03
Antal inlägg: 8332

@Gunilla, har aldrig skrivit om push-ups eller "tunna" bomullstoppar. Om du läser det jag faktiskt skrivit istället för att lägga in saker själv så kanske det skulle vara lättare att förstå.
För du "svarade" väl på det som jag skrev och inte det som stod i artikeln.

@ettena48
Ja, det finns olika perspektiv att se det på, jag har förklarat var jag står.
Det handlar -inte- om att klä ut barnen till pinuppor.

Har du någonsin funderat över att barnet blir sexualiserat genom resonemanget att de inte kan ha en barnbikini i två delar, eller är "för små" för en baddräkt (som dessutom skyddar bra mot solen)???

Vem ska vi utgå ifrån?
Är det en pedofils sjuka sätt att se på ett barn som vi ska ha i åtanke när vi ser ett barn som "visar" magen genom att ha en Hello-kitty bikini på stranden?

Eller ska vi kanske utgå ifrån att det inte är något som "visas", utan att barn är barn och hör inte ihop med sexighet?

Och vill en 8-9-10 åring som är tidig i utvecklingen ha en vanlig bomullstop för att t.ex. platta till, så varför i hela fridens namn skulle man säga nej till det? Nej, det kommer jag aldrig att ha förståelse för.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?