Spelrum
Giraffen | 15 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 2 |
Grisen Böjningslistan | 22 |
Inloggade | 39 |
Mobilspel
Pågående | 19 549 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Sote | 2015-06-19 01:10 | |
![]() | Jesus använde ju liknelser hela tiden. Så det borde väl fungera även här ttiitii? Eller blir det för känsligt för er rojalister när man använder dessa resonemang på sånt som ni gillar? Det är ju så mycket enklare om man inte är tvungen att tänka efter. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-19 01:15 | |
![]() | Nä men jävligt långtråkigt sida upp o h ner. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-19 01:16 | |
![]() | Det var mosker och lägenheter ,starta en Silvia tråd | |
Sote | 2015-06-19 09:46 | |
![]() | Du förstår helt enkelt inte ttiittii. I en diskussion så är en del av retoriken att man använder liknelser och vänder på resonemangen för att visa på bristerna i det som påstås. Jag är rätt övertygad om att de flesta muslimer tycker det är precis lika överjävligt det som sker som alla andra, speciellt familjerna till de som åker, men att dessutom bli anklagade för att vara indirekt inblandade är en rätt allvarlig anklagelse. Det gränsar till hets mot folkgrupp. Lite som anklagelsen som i tvåtusen år förföljt Judarna. | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-06-19 10:19 | |
![]() | Man kan inte anklaga alla muslimer för IS handlingar. Men jag tror att många muslimer vet att IS bara följer koranen och att dom egentligen inte gör nått fel enligt deras tro. Många sympatiserar med IS men även många tar avstånd från dem. Jag tror att det tyvärr är fler än man kan ana som sympatiserar med IS. | |
PetLin2 | 2015-06-19 11:03 | |
![]() | Ca 1,5 miljarder människor är muslimer. Många av dem är mer eller mindre sekulariserade. Merparten är religiösa i ungefär samma omfattning som kristna. En del är mer bokstavstrogna och en minoritet är extremister. IS anhängarna är inte många men de utmärker sig. Hörde en siffra att drygt ett hundratal åkt från Sverige för att kriga antingen med eller mot is. Av dessa har ca 40 stupat i strid. En moské mer eller mindre kommer knappast att öka antalet stridande utan de som är emot moskéer är nog i hög utsträckning rädda för något de inte förstår Hur många av de som klagar har någonsin besökt en moské? | |
Mormodern49 | 2015-06-19 16:52 | |
![]() | Dit. Är väl man inte välkommen om man inte är muslim | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-06-19 18:45 | |
![]() | Jodå. Innan man stiger in i bönesalen tvättar man sig för att bli rituellt ren inför bönen om man inte redan har gjort det – detta är dock inte nödvändigt för icke-muslimska besökare. Då man stiger in i bönesalen sitter man på golvet och man undviker att rikta sina fötter i böneriktningen – som markeras av en nisch eller alkov i väggen. Om man besöker moskén under tiden som bönen pågår sätter man sig ner längst bak. Icke-muslimer är välkomna även då bönen pågår, men förväntas inte delta utan bara titta på. En besökare förväntas inte att delta i några religiösa ritualer. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-19 18:51 | |
![]() | Inte kvinnor bara män | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-19 18:55 | |
![]() | Moskéer i ständer är ok för är det så mycket variation endå .Men som ts skriver passar inte en moské in i Bullerbyn | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-06-19 18:57 | |
![]() | Precis som när man besöker en kyrka eller en synagoga eller liknande bör både män och kvinnor klä sig på ett sätt som är passande platsen med kläder som täcker och som inte är för åtsmitande runt kroppen. Kvinnor bör bära kjol eller byxor som når ner till anklarna och som inte är allt för åtsittande och någonting långärmat. Det är uppskattat om hon bär en sjal på huvudet och det uppfattas. | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-19 21:20 | |
![]() | Nej ,till kyrkan får man komma precis som man är behövs inga speciella kläder | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-19 21:24 | |
![]() | Jag vet inte vad Du skriver om Gamble.men inte är det om våra Svenska kyrkor | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-06-19 22:04 | |
![]() | Hon kanske gick vilse...... | |
ttiittii - Ej medlem längre | 2015-06-19 22:36 | |
![]() | Kanske det | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-06-19 22:44 | |
![]() | Det är vad muslimerna anser. Var det så svårt att förstå..? :) Hursomhelst, man får besöka en moské. Man som kvinna. | |
Sote | 2015-06-19 22:47 | |
![]() | Ttiitti- lika okunnig som vanligt. Självklart får även kvinnor besöka en moske, dom får bara inte vara i samma rum som männen. | |
RambleTamble - Ej medlem längre | 2015-06-19 22:48 | |
![]() | Jag är ingen kyrkobesökare. Men jag har sett de som går on och ut. De har haft passande klädsel. Väldigt få har kommit ut i läderkalsonger med nitar, Även om det är tillåtet. Sen är det väl skillnad på orden "bör" och "måste". | |
ingson | 2015-06-19 22:59 | |
![]() | Det är väl inget konstigt att obskyra sällskap har egenartade klädregler? | |
Moose72 - Ej medlem längre | 2015-06-19 23:36 | |
![]() | Precis, jag har sett många ateister i nitar och läderkallingar så det är nog så det flesta ateister klär sig för att va fina. | |