Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 21 |
Inloggade | 46 |
Mobilspel
Pågående | 19 522 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
micro113 | 2016-02-04 20:57 | |
![]() | kryddeluntan Ja, hon byter inte etnicitet för att hon byter religion. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-02-04 21:16 | |
![]() | Jeeeeeeesus..... :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-04 22:36 | |
![]() | Loco - Tycker du som henrik - att siffror är irrelevanta när det gäller att hjälpa folk i nöd? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 16:19 | |
![]() | Hmm... loco? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-02-05 16:37 | |
![]() | Nej, det gör jag inte. Och jag tror inte Schyffert gör det heller? Vad vill du peka på? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 17:09 | |
![]() | "Jag tycker det är dags att visa att siffrorna är helt irrelevanta. Vi har råd att hjälpa folk. Punkt." Säger Henrik. Jag vill peka på att jag tycker att det låter dumt. Du håller inte med henrik om detta, det gläder mig. Sen vill jag peka på att jag tycker att det är dyrt att använda mångmiljardbelopp på att hjälpa flyktingar. Jag tror att vi står långt ifrån varann i just den frågan - därför är jag intresserad av vad du tycker är en rimlig nivå på utgifter, och om du tycker att det finns en övre gräns? | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 17:32 | |
![]() | Ska jag säga vad jag tror Schyffert menar, cm? "Siffrorna är irrelevanta" kan du nog bortse i från och i stället fokusera på fortsättningen: "Vi har råd att hjälpa folk". Det är enbart därför han menar att siffrorna är irrelevanta. Betrakta det som ett talesätt. Det är inte så svårt att förstå folk om man vill. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 17:39 | |
![]() | Ahh - ok, tack! | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 17:41 | |
![]() | När han säger "det är inte dyrt" - bör jag då förstå det som att det inte är dyrt för honom, eller att det inte är dyrt för någon? Vad tror du? | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 17:43 | |
![]() | För samhället. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-02-05 17:51 | |
![]() | Som liminal förklarat, så tycker jag och så tror jag Schyffert menar. Om jag får vända med en motfråga CM: Har du barn? Var går din ekonomiska gräns för att du skulle rädda livet på ditt barn? Eller syskon, förälder? Vid vilket belopp skulle du anse att det är nog, det blir för dyrt. Det är bättre att de dör? Och jag vill poängtera att jag är inte dryg på nåt sätt nu (har ingen anledning) utan jag vill förstå tankegången. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 18:00 | |
![]() | Jag skulle ge allt, kanske även livet för att rädda mina egna barn (jag har inte barn än, så jag kan bara svara hypotetiskt). Vad vill du peka på? Och nu svarade jag direkt på din fråga här - då vore det juste av dig att svara på var du tycker att den ekonomiska gränsen bör gå (om någonstans) för flyktingmottagandet. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 18:02 | |
![]() | Liminal "vi har råd att hjälpa folk" är en generell kommentar som inte tar hänsyn till hur många vi har råd att hjälpa. Ska jag läsa det så, eller har du ett annat förslag? | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 18:23 | |
![]() | Jag vet inte när han nu sa det, men jag hade tolkat det som 'kring de nivåer som man (läs: Schyffert) kan tänka sig kan ta sig till Sverige'. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 19:20 | |
![]() | Man kan ju inte veta det - det har du tidigare förklarat. Ska man bara vänta och se - eller bör man förbereda sig, och räkna på vad man tycker sig ha råd till vid olika scenarion? | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 19:26 | |
![]() | Nej, veta kan man inte, men jag skrev "kan tänka sig", eller hur? Jag tycker man bör förbereda sig. | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 19:30 | |
![]() | Så här: Det invandringskritikerna* måste förstå är att det handlar inte om att antingen se verkligheten eller att blunda för den. Alla har olika åsikter i frågan. Det är inget unikt för flyktingpolitiken. Vänstern vill ha högre skatter, högern vill ha lägre. Det handlar inte om att det finns någon given sanning om vad som är mest realistiskt och att ena sidan är verklighetsfrånvänd. Det kommer att komma sådana påståenden i den politiska debatten, ja, men i alla andra politiska frågor finns det en förståelse för att folk har olika ståndpunkter. Det missar invandringskritikerna. Ja, möjligen de mest extrema invandringskramarna också. * Fokusera inte på begreppet. Det är i brist på ett bättre och jag hoppas att ni förstår vad jag menar. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 19:31 | |
![]() | Ok. Har du själv några tankar om antal vi bör kunna ta emot? | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2016-02-05 19:32 | |
![]() | till 19:26 ovan | |
liminal - Ej medlem längre | 2016-02-05 19:33 | |
![]() | Nej, jag tycker det är fel att sätta ett antal. Jag vet inte ens om det är möjligt enligt de konventioner som finns i dag. Vi måste få till stånd ett EU-gemensamt ansvar för flyktingarna, lagliga vägar in och en prioritering sker allra humanast efter flyktingskäl och inte antal. | |