Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 19 253 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-10-31 22:27 | |
![]() | Tycker det är skönt att slipa "Bärrrg och Gynning" tvyärr är de ju med i Stjärnor på is, suck.. | |
| Johanna73 - Ej medlem längre | 2008-10-31 22:27 | |
![]() | slippa, tröööött :) | |
| Tigera | 2008-10-31 22:39 | |
![]() | Jaha, då trodde jag fel ikväll då. Lars blev kvar och Sepideh åkte ut. Till mitt försvar så plockade jag ju ur disken ur diskmaskinen när hon sjöng så jag hörde inte så mycket av hennes framförande. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-10-31 23:40 | |
![]() | Ut med Lars! Enligt Charlotte Nilsson (Perelli?) gjorde Lars ett "ironiskt" inlägg ikväll, och förutspådde att detta inte skulle gå hem i stugorna. Ironiskt? Ironi skulle det vara om det var en självironisk passning till ett Lundianskt studentspex. Men ingen ropade "omstart!" efter framträdande. Inte heller blev det något framförande på tyska eller franska. Vad Lars gjorde var att snubbla och titta i kors. Lars tycks inte ha förstått att om publiken inte består utav Juvenalorden så blir studentspex ofrånkomligen... just det: buskis. Lars gjorde idag en parodi på den gamla sjuttiotalsdängan "det börjar vankas kärlek banne mig". Man undrar varför han kände behovet att parodisera. Låten är så utomordentligt fånig i sitt original att det skulle vara roligt och gulligt att framföra den även utan buskis-detaljerna. Men antar att Lars ville vara på den säkra sidan. Man antar att han verkligen ville markera för sina rödvinssörplande humanister i Lundköping att han vill hem. Att det var därför han druttade omkring på scenen som en annan Stefan eller Christer. Lars har klagat på att den tävling han är med i är 'kommersiell' och att den tvingar honom att framföra bidrag han inte tycker om. En intressant inställning. Någon gång under den kilometerslånga kön till idol-uttagningarna kanske han torde ha reflekterat över varför alla andra deltagare är antingen sexton år eller utvecklingsstörda. Men han kanske ville offra sig för den goda sakens skull? Istället för att läsa Postmoderna Klassiker 5 poäng under ht 09 så ska han 'avslöja' att idol _egentligen_ är ett sätt för TV att tjäna pengar. Men för vem då? Idol-Kevin? Det kanske mest patetiska är att Lars öppnade med någon slags seriös framtoning, där han försökte sig på några sökande covers av Coldplay och U2. Dessa framträdanden var tyvärr sanslöst dussinmässiga. Vad som är än värre är att han har upptäckt att han är långt ifrån en talangfull artist utan snarare än duktig Dylan-cover-trubadur. Han har därför tagit det fatala beslutet att försöka komma undan med hedern i behåll genom att försöka spexa sig ut ur showen under devisen att han 'egentligen inte vill vara med'. Vi har sett denna inställning förut, i Astrid Lindgrens porträtt av Lotta på Bråkmakargatan och Madickens lillasyster på Junibacken. Man ser det dock sällan hos 28-åriga män. Därför är det dags att vi säger tack och adjö till den mysiga brunbjörnslars. Det torde fortfarande finnas några platser kvar på kandidatprogrammet i genusvetenskap. | |
| Galen_kille | 2008-10-31 23:51 | |
![]() | lARS ÄR BÄST | |
| mammamu33321 | 2008-10-31 23:51 | |
![]() | Lars har något...frågan är om han verkligen vill detta? | |
| Tofflor Tack - Ej medlem längre | 2008-10-31 23:52 | |
![]() | Jag röstar på den där lilla fikusen som sjöng Johnny Rocker. Han var upphetsande lik en flicka. | |
| MadameMim | 2008-10-31 23:52 | |
![]() | =) | |
| MadameMim | 2008-10-31 23:54 | |
![]() | Var åt Jaapconrads inlägg...det tycks engagera iallafall | |
| helejnaa | 2008-11-01 00:09 | |
![]() | JaapConrad - jag håller med. Antingen är man med i spelet och accepterar det fullkomligt kommersiella upplägget eller så sitter man hemma på kammaren, sjunger Dylanlåtar och hoppas på att bli upptäckt av något "seriöst" skivbolag. Däremot tycker jag inte att han är dålig, snarare tvärtom, det han gjorde på audition var lovande men han har valt totalt fel forum för att marknadsföra sig själv. Om Idol ska fortsätta borde det få en uppfräschning. Okej, programmet har höga tittarsiffror och väcker intresse - men sen då? Ingen vinnare har ju lyckats hålla kvar sin stjärnstatus utan känns gamla och tråkiga så fort första singeln finns ute i butikerna så det måste ju vara något fel med hela grejen. Deltagarna är ju faktiskt ofta mycket duktiga och jag tycker att det är tråkigt att de är "förbrukade" efter en höst, och många är inte ens tjugo år... I den här omgången tycker jag Kevin passar bäst i formatet och det är härligt att se en person som hänger sig totalt i stunden. Dessutom tror jag att han med sin självklara genre är den som skulle lyckats bäst efter tävlingen. Kanske inte så spännande, men han lyckas underhålla en publik och om vi nån gång åter ska ta hem segern i ESC är han någon som skulle kunna göra det! Vi behöver en sån som Kevin! | |
| le-lou | 2008-11-01 00:12 | |
![]() | jaapconrad har så rätt . Lars är en tönt som borde åka hem till Lund och leka svår igen. Jag skäms ju nästan som det är för att jag tittar, varför måste han påminna mig? Vi som ser på skiten vill se folk som VILL vara där. Stryk karln och in med LL igen. | |
| le-lou | 2008-11-01 00:13 | |
![]() | lägger till att trots att Kevin står för all typ av musik och stil som jag icke gillar, så älskar jag honom. Vilken grabb, han är imponerande duktig och verkar så sjukt sympatisk att man bara vill krama honom. Heja Kevin yes! | |
| MadameMim | 2008-11-01 00:16 | |
![]() | Faktum är att jag störde mig lite på Lars i början även om han är helt OK, för jag har sett den där stilen så mycket. Men jag tycker att det är SKITKUL när han freakar ut lite. Tydligen nästan bara jag som tycker att det är kul att han har fått ett forum att köra sitt race. | |
| dolphiin | 2008-11-01 00:19 | |
![]() | Kommer bli Alice och Kevin (min blivande man har jag bestämt) som står i finalen. | |
| krutmarie | 2008-11-01 00:23 | |
![]() | le-lou håller helt med dig. En så´n som Lars borde absolut inte få vara kvar. Han "går ut med" att ha tycker hela programmet är töntigt, han själv är/spelar tönt och ändå röstar folk på honom? Fattar inte alls varför. Idag visade ju han helt tydligt vad han står för eller ligger på scenen för. Skitdåligt!!! Kevin, Alice, Anna och Robin E, det är dom 4 bästa enligt min mening, men Kevin är den som ger absolut mest glädje att lyssna och se på. | |
| skogstorparn | 2008-11-01 00:59 | |
![]() | väljer man"det börjar likna kärlek banne mig" visar det på på klass och stilkänsla,och då förtjänar man all respekt man kan få.. | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-01 01:05 | |
![]() | Skogstorparn, "verka" ska det vara, men du har rätt i sak. Jag var tvungen att leta upp klippet för att fatta vad ni pratar om. www.youtube.com/watc...1z 81OVrw2E Tänk att det har gått 40 år och inte en enda låt som varit i närheten av samma klass. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2008-11-01 01:07 | |
![]() | Den är grym. | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2008-11-01 01:08 | |
![]() | skogstorparn: Även om man gör en Stefan-och-Christer-tolkn ing av den? | |
| Beardo - Ej medlem längre | 2008-11-01 01:13 | |
![]() | Jag tycker att han är ganska tydlig i intervjun efteråt vad hans syfte är. Vem fan vill vinna Idol, det är ju liktydigt med att karriären självdör på två månader. Vem kommer ens ihåg de tidigare vinnarna? Deras enda chans att få plats i rampljuset är ju att ställa upp på pajasprogram i Kalle Anka-TV. | |