Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 677 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| piluttan007 | 2010-12-18 11:47 | |
![]() | en annan sak som jag tänkt på... Dom som får hjäp med att reda ut sin ekonomi ar sånna som antingen är med i Lyxfällan eller får skuldsanering eller avbetaliningsplan hos kronkalle... men om man har hamnat i en så kallad lyxfälla och vill ta sig ur den innan man hamnar hos kronkalle eller inkassobolagen och man är villig att göra rätt för sig...vart kan den få hjälp då.... känner till en person som har just de problemet...som betalar av ca 15.000:- i månaden på olika lån och krediter... denne har åxå försökt lägga allt på ett lån ...nu har dene sökt så många gånger att uc gör att ingen vill hjälpa denna person...och har inga anmärkningar,,, | |
| eeistan | 2010-12-18 11:59 | |
![]() | En hund begraven! | |
| Bardagas | 2010-12-18 12:21 | |
![]() | glöm ej att det är en regisserad tvdokusåpa med klipp och i viss mån manus för att kunna sälja tvreklam | |
| piluttan007 | 2010-12-18 12:30 | |
![]() | jo förvisso ärdet så... men bortsett från de...vad kan en människa göra som vill ha hjälp innan det är försent och värkligen vill? | |
| Lillstölla | 2010-12-18 14:09 | |
![]() | Piluttan007: Kan ju bero på att den här personen du nämner har så många dyra krediter att h*n inte visar på gott omdöme och därför anses som en riskabel kund hos storbankerna. Har man någon i sin närhet som en förälder eller syskon som kan tänkas ta ett lån som löser krediterna och att personen sen kan betala till den som tagit lånet i deras ställe kan ju det vara en lösning. | |
| piluttan007 | 2010-12-18 14:37 | |
![]() | jo jag har nämt de.... och ja det ser inte så bra ut....men det jag menar är att om man en tid har betalt och goirt rätt för sig och kan sänka sin månadskostnad med ca 8000 med ett lån och har bra inkomst så borde denne få hjälp ...risken är ju då större att alla parter får betalt istället för att det halkar efter och sen inte kan betala för att allt kommer efter... | |
| Lillstölla | 2010-12-18 15:12 | |
![]() | Jadu, jag vet inte. Kolla med kreditbolagen om de kan tänka sig att sänka ränta på lånen och säg att om det inte sker kommer personen hamna hos kronofogden istället eller nåt. Eller så ring till någon som jobbar med sånt här, kanske nån som varit med i lyxfällan, programledarna då såklart, och fråga om råd. | |
| piluttan007 | 2010-12-18 15:34 | |
![]() | ja det ska jag göra ... vill ju bara hjälpa till... tack! ha en trevlig lördag... | |