Spelrum
Giraffen1
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 365

Forumkategorier

Användare Inlägg  
DennisPlz2008-04-11 18:26
Antal inlägg: 4031

Biljardpartiet. Lätt.

E_Cantona2008-04-11 18:31
Antal inlägg: 1765

Är rädd för att SD kommer in i riksdagen nästa val...Bara att hoppas att det fungerar som en väckarklocka, hade hoppats de etablerade partierna skulle vakna redan efter detta val men så blev det inte...

Ingen verkar ta debatten med SD och att försöka tiga bort dom tror jag är totalt livsfarligt...

Fånmåne - Ej medlem längre2008-04-11 18:43
Antal inlägg: 1035

Min röst i riksdagsvalet 2010 kommer att gå till V, likaså kommer jag att rösta på dem lokalt. I landstingsvalet är jag dock rätt så osäker, lutar åt V, men jag tycker att MP även de har en del att komma med.

Tja, håller förövrigt med E_Cantona i frågan om SD. Och de etablerade partierna ska inte bara debattera invandringsfrågor med dem, utan även slå hål på deras hastigt ihopslängda och ruskigt ogenomtänkta partiprogram, så att man drar ner byxorna på dem, och visar att de har noll att komma med, och bara är ett enfrågeparti.

mjulven2008-04-11 19:24
Antal inlägg: 156

Ballerina angående kärnkraften. Jag var inte född då och bryr mig således inte om var ett parti stod för 25 år sedan. Folkpartiet har sedan åtminstone ett par år tillbaka varit possitiva till en utbyggnad av kärnkraft i Sverige, något som jag är. Att lita på förnybara källor som inte fungerar då det är vindstilla ute är ingen bra ide.

Intet2008-04-11 20:15
Antal inlägg: 557

SD kommer med all sannolikhet att komma in i riksdagen nästa val och det får vi verkligen hoppas! Och visst, SDs kärnfråga är invandringspolitik och ärligt talat så tror jag att det är meningslöst att debattera andra ämnen eftersom att SDs väljare brinner för den frågan. Jag vet att man anses vara rasist om man är kritisk mot invandringspolitiken, men jag har tröttnat på en politik som hyllan det mångkulturella samtidigt som svenskar inte längre får ha någon kultur alls. Till exempel är det inte tillåtet att bära svenska flaggan, eller att tillverka svenska flaggan i syslöjden längre. Skulle någon anklaga en ung elev från irak att vara rasist om han sydde sin irakiska flagga? Det har gått för långt nu, och många med mig har tröttnat.

Intet2008-04-11 20:15

som hyllar*

Pottränad - Ej medlem längre2008-04-11 20:19
Antal inlägg: 4315

Är tämligen vänsterinriktad, till Vulcans stora förtret ;)

vulcan2008-04-11 20:23
Antal inlägg: 7666

jo men jag gillar ju dig ändå :)

annaboda2008-04-11 20:24
Antal inlägg: 2

Klockrent SOCIALDEMOKRATERNA. Det finns inget värre än denna j-a Allians.

vulcan2008-04-11 20:30

Nä jag vet - dom får Stalin och Hitler att blekna vid en jämförelse. Jävla ondingar är dom hela bunten. Äter arbetslösas barn till frukost har jag hört.

tattarfinkel2008-04-11 20:31
Antal inlägg: 1611

Bra sagt Intet!

vulcan2008-04-11 20:34

Apropå SD så sa en av deras ledarfigurer så här inför valet 2002:

"- Inte om utan när vi kommer till makten, börjar han. Vi kommer inte att tvångsdeportera invandrare och flyktingar - de kommer att flytta självmant, eftersom vi ska göra det mindre attraktivt för dem att bo i Sverige. Vi ska slopa alla integrationsprojekt och "gulliga" kulturträffar mellan svenskar och invandrare. Vård, omsorg och arbete till svenskar först. Ingen hemspråksundervisning. Ingen specialmat i skolorna, ingen ledighet till elever och andra som till exempel vill fira sina religiösa eller kulturella högtider.

- Vi ska också förbjuda sjalar på arbetsplatser och ute i samhället och inte ge bygglov till etniska kulturhus eller till religiösa byggnader. Moskéer till exempel ska rivas ... Kanske skulle man behålla en moské, som en symbol för ett historiskt skede, för att påminna kommande generationer om en olycklig tid då politiker försökte bygga ett mångkulturellt samhälle.

Men om till exempel jag och mina barn ändå inte vill lämna Sverige?

- Det kommer ni att göra, inga invandrare vill leva i ett sådant samhälle som jag just beskrivit för dig. "

Han heter Torbjörn Kastell och är fortfarande aktiv i partiet. Vad jag vet har de aldrig tagit avstånd från dessa ord.

Observera särskilt meningen "Vård, omsorg och arbete till svenskar först" Han säger inget om medborgarskap, uppehållstillstånd eller nåt - det är etnisk svenskhet han talar om. Det här är naturligtvis ingenting annat än klockren rasism och sympatiserar man med sånt tycker jag att allt "jag är inte rasist, men..." bara är hyckleri.

vulcan2008-04-11 20:36

Artikeln citatet är hämtat ur: www.dn.se/DNet/jsp/p...mp ;a=59907 Den ingår i en serie artiklar som Mustafa Can fick stora journalistpriset för år 2002.

Ades2008-04-11 20:42
Antal inlägg: 162

Ron Paul 2008 ...

Intet2008-04-11 20:46

Men Vulcan, ärligt talat, artikeln är skriven av en muslisk man. Det återspeglas ganska tydligt i hela sättet han skriver artikeln på, den är ju ärligt talat löjlig. Språket han använder är en som ur en ungdomsroman, allt för att få sd att verka så löjliga som möjligt. Om någon press överhuvudtaget hade ett inslag eller artikel med sd som inte var partisk så skulle jag glatt läsa den, men eftersom att medier och övriga partier är så kritiska mot dem kommer sådana artiklar aldrig att tryckas. Var det ingen som såg när Robert Aschberg hade ett inslag om sd i insider och när han sedan debatterade med Åkesson? Lika löjligt var detta som det inslaget. Men det var fruktansvärt roligt att se Aschberg tyst för en stund. :)

Intet2008-04-11 20:47

Och nu menade jag inte att han skriver dåligt för att han är muslim, utan snarare att han vill lyfta fram sd på ett speciellt vis, eftersom att sd tydligen är såååå främlingsfientliga.

Stepe5432008-04-11 20:49
Antal inlägg: 377

Det sista jag vill verka är nedlåtande. Jag ber om ursäkt på förhand!!

Med det sagt: Du växer också upp en dag, Intet, och vill leva i ett vettigt samhälle!

Intet2008-04-11 20:50

Precis, är ju därför min röst ligger där den gör. :)

upa - Ej medlem längre2008-04-11 20:56
Antal inlägg: 2565

Intet, jag hoppas du får sy din svenska flagga i syslöjden när du börjar i högstadiet.

Intet2008-04-11 21:01

Om ni ska diskutera är det ju bättre att ni försöker hitta argument än att vara "nedlåtande" som stepe sa. :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?