Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade5
Mobilspel
Pågående20 041

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Bergarn12008-09-05 23:30
Antal inlägg: 726

HerQless: Älskar dendär videon med Meshuggah, så jävla dryg :-) Men ändå så hård.

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-09-05 23:32
Antal inlägg: 3784

Visst är den Bergarn. Men det är inget som hindrar mig från att uppskatta kvalitén...om den finns. :)

FLuBBeR - Ej medlem längre2008-09-05 23:36
Antal inlägg: 3784

Drömteatern är hyfsat pretto - but me likez:

www.youtube.com/watc...re =related

NightRanger - Ej medlem längre2008-09-05 23:41
Antal inlägg: 1630

X Japan
Skid Row
Sabaton

Bergarn12008-09-05 23:47
Antal inlägg: 726

Miss_jk: Har dom börjat spela Dead by april på banditrock än? Känns som det skulle kunna vara ett sånt band, ingen negativ klang i det dock. Jag tycker dom gör sin genre klockrent, oxå med tanke på att dom spelat in det själv. Visste du att dom signat för sonny BMG? Kanske blir ett nytt "Bullet for my valentine" från Sverige.

Rammsteins bästa är ju helt klart Sonne www.youtube.com/watc...l7 Pe-yW11w fast här har dom kapat inräkningen :(

FLuBBeR: Flåt, inte meningen att låta kritisk :-) Dreamtheater tycker jag oxå om, även fast de är pretto. Men vissa band har faktiskt tillåtelse, när de blivit tillräckligt etablerade eller har något extra :-) Se bara på ManOwar.

www.youtube.com/watc...WE jJqNHNl0 2 låtar i ett, fast de hör som ihop ändå (konceptskiva). Låtarna går ihop vid 5,45 jäkligt svängigt gitarrintro på låt nr 2

puckobanan2008-09-05 23:47
Antal inlägg: 41

Persuader är riktigt bra!

tragica - Ej medlem längre2008-09-05 23:49
Antal inlägg: 107

www.fohguild.org/for...z7 sc-1.jpg
Det blir inte hårdare än så här.

NightRanger - Ej medlem längre2008-09-05 23:55
Antal inlägg: 1630

ett av dom bästa banden som jag hört grym go musik

X Japan - Endless Rain
www.youtube.com/watc...uA xoaR2m3c Ballad

X Japan - Silent Jeulosy
www.youtube.com/watc...iH 9bxgsyiI Lite hårdare

puckobanan2008-09-06 00:02

www.youtube.com/watc...vv jiE4AdUI

=)

Disgorge - Ej medlem längre2008-09-06 00:31
Antal inlägg: 3

synd som fan att riktigt bra musik sällan når ut över den interna kretsen så att säga. Detta är riktigt jävla bra.

www.youtube.com/watc...re =related

Disgorge - Ej medlem längre2008-09-06 00:37

www.youtube.com/watc...S_ j1avuCBw

Stöd bra musik. Köp demos

OneW2008-09-06 08:39
Antal inlägg: 1207

har ni lyssnat på slipknots nya skiva- All hope i gone? Låt nummer 6 Vendetta är min klara favoiit. Vilken hårdrockshöst med nytt från så många av mina favoritband.
Nu inväntar jag bara Metallicaplattan

Miss_jk2008-09-06 09:52
Antal inlägg: 8941

Bergarn1: Japp, den spelas mycket på Bandit.

puckobanan2008-09-06 12:12

Metallicaplattan suger!!! De är gamla favoriter men nu kan de faktiskt lägga ner

Nordenator2008-09-06 12:41
Antal inlägg: 16

Nu då Matt är tillbaka i Iced Earth är de en av de uppenbara favoriterna för min del igen. Testa lyssna på "Alive in Athens"-skivorna. Jag fastnade inte riktigt för Iced Earth bortsett från några låtar innan den. Grymma låtar är Violate, Ghost of Freedom, Watching Over Me, A Question of Heaven, Blessed Are You, Melancholy (Holy Martyr), The Phantom of the Opera Ghost.. och så många fler (:

Helloween tillsammans med Gamma Ray är två av de riktigt bra korten inom power metal. Bör inte missas.

Alestorm. Nytt band från Skottland som spelar piratmetal. Annorlunda, men riktigt bra. Såg dem på wacken i år och det var grymt dansvänligt (;

Ill Niño. Tung nu-metal som sitter som en pungspark. Dra igång "This Is War" och pumpa upp volymen tills bristningsgräns.

At the Gates. Göteborgsdöds som den ska vara, inte som den utvecklats. Slaughter of the Soul är inte bara en platta inom genren, den är "plattan." Sjukt jävla bra, helt enkelt.

Freak Kitchen. Svårdefinierad teknisk rock/metal/blues/prog/... med den svenske Matthias IA Eklundh i spetsen. Riktigt bra dock.

Ensiferum. Finsk folkmetal. Lustigt var det då man såg dem med kiltar gjorda av finska flaggan på scen, men de var inte sämre för det (:

Black Label Society. Många vet säkert redan allt om dem, men de spelar i alla fall live i Sverige den 25 november. Be there or be fyrkantig. Nämnvärt är även att...

Amon Amarth och Slayer (även Trivium och Mastadon, men de vill jag inte rekommendera här) lirar den 23 november i Stockholm och 22 i Götet.

Gittaristerna Joe Satriani, Marty Friedman, Steve Vai och John Petrucci har helt otroliga studioalbum. Framförallt Marty tycker jag, men det är bara min lilla åsikt. Han är inte bättre än de andra teknikmässigt inte, men lyssna på Forbidden City, Novacine Kiss och resten också (:. Marty Friedman och Jason Becker hade tillsammans bandet Cacophony innan Becker blev sjuk också, kika in låten Images.

Och nu kastar jag nog in handduken innan jag skrivit en hårdrock/metal-uppsats..

grisseknorr2008-09-06 14:30
Antal inlägg: 241

puckobanan --- What!!! har du lyssnat på skivan ens?? St Anger var väl ingen grym platta direkt men denna platta kommer bli riktigt skön...
Har inte hört alla låtar ännu då jag väntar tills den släpps den 12:e men har hört dom som ligger på hemsidan,vilket är nästan hela skivan...

Gillar man inte Metallicas muskstil alls så kan jag fatta men du verkar ju gilla deras äldre platter så du kan jag inte förstå hur du dissar denna!!

Nordenator2008-09-07 00:42
Antal inlägg: 16

Kan bara döma av the day (song) that never ends. Ingen höjdare. Det är som ett svagt försöl av tallica att göra deras äldre musik på ett nytt sätt. Deras klassiska stil med välplacerade riff och mjuka övergångar i låtar har bytts ut av att man kört in vad som låter som tre olika låtar i en. Solorna är dåligt skrivna och fantasilösa. De har även något nytt behov av konstant ljudmatta. Partier med solon brukade i deras gamla verk vara dedikerade till just det med lätt trummande och baslirande. Nu mer är det ett konstant gytter av ljud. Metallica skulle ha dött med värdighet. Dragit en Lynyrd Skynyrd efter deras self-titled platta eller något. Däremot helt utslagna då, vilket skulle förhindra någon taskig kopia med samma namn att återkomma. Detta känns mer tragiskt än en förbättring från St.Anger. De borde sätta tiden på att utveckla det nya de började med istället för att försöka göra det de redan gjort bra. Alternativt bara dö ut och låta folk tänka tillbaka på deras Bra plattor nostalgiskt om 10 år istället för att vara bandet som "tappade allt."

Jo-na-tan - Ej medlem längre2008-09-07 00:45
Antal inlägg: 1955

Håller med Nordenator, ett svagt försök att göra nåt bra igen, känns som att dom gör det för att dom måste, så påtvingat. Dom borde lägga ner nu, den nya var nästan lika kass som Stanger

Antonia2008-09-07 00:46
Antal inlägg: 61

Deftones är helt klart mina favoriter. Gillar inte deras skriklåtar, de har ju en tendens att göra några riktigt dåliga låtar per album, men många låtar ligger mig varmt om hjärtat.

habbo10102008-09-07 08:03

www.youtube.com/watch?v=S 67K1CuLCVY
...Eller så kan man ju bara gå in på youtube och söka på: Hannah Montana songs

Jag tycker Hannah Montana rockar! :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?