Spelrum
Giraffen35
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade59
Mobilspel
Pågående19 215

Forumkategorier

Användare Inlägg  
y not2008-04-15 17:50
Antal inlägg: 9014

Jo det är ju lättare för dig att säga än att försvara de påhopp du gjort när de motbevisas.

Jollz2008-04-15 17:50
Antal inlägg: 673

"Jag ser inget som helst fel i att kommentera folks stavning när den dels åsamkar läskunniga människor onödigt lidande och i sig själv ofta utgör en förolämpning mot inläggets författare. Att i sådana lägen påpeka att en enklare läs & skrivkurs skulle göra människan i fråga gott kan knappast klassificeras som något annat än en välgärning."

Ska det tolkas som att du, Ordgrävaren, tycker att folk som har problem med grammatiken ska antingen 1. Hålla sig undan från forumet då deras spårk är en skymf mot dina(eller den grammatiskt korrekta författarens) inlägg eller 2. Tacka och ta emot när du om och om och om igen påpekar deras brister?

Eller gick ironin helt enkelt förlorad i texten?

zimba - Ej medlem längre2008-04-15 17:50
Antal inlägg: 2256

Jag måste säga att jag inte håller med någon "sida". Att komma och säga att "många inte vågar skriva i forumet" verkar till att vara ett bekymmer för den som inte vågar.. Inget som någon annan kan belastas för. Lätt att skylla på någon annan. Fjantigt.

Påhopp, inget kul för någon. Om man inte håller med i en fråga så är det inte okej att göra påhopp men ändå så sker det. Det är inte bara den ena sidan som gör påhopp. Båda "sidor" är ganska bra på det tycker jag. Har själv också spårat ur så jag tänker inte sitta här och tro att jag är perfekt...

Minta2008-04-15 17:50
Antal inlägg: 20042

Ordvältarn: Du får gärna visa länken med det som kan motbevisa ett yttrande som knappast är ogenomtänkt eller kan anses som spekulation. Jag tar risken att du betraktar mig som spekulativ hellre än att gå in på ett pedofilnätverks sida.

Minta2008-04-15 17:51
Antal inlägg: 20042

Inte länken, utan raderna som visar det.

-Proletären- - Ej medlem längre2008-04-15 17:52
Antal inlägg: 333

Uffe du uppfyller exakt alla mina fördomar om korkade dörrvakter, och minta uppfyller mina om medelålders kvinnor. Mina fördomar är kanske inte fördomar utan sanningar och det är jag som sett ljuset. Akta er nu så jag inte deklarerar mig själv som omnipotent och tar tillbaka mitt gamla nom de guerre Knevert.

y not2008-04-15 17:52

Okey Uffe. Det är alltså inte ordis, jag och E Solu du åsyftar med dessa tre som förstör.
E Solu friade du nyss, nu säger du att det inte heller gäller mig när du inte kan besvara mina motargument.
Är ordis ensam att vara de tre nu?

trashone - Ej medlem längre2008-04-15 17:52
Antal inlägg: 18678

dudeniro: :)

Budalv - Ej medlem längre2008-04-15 17:53
Antal inlägg: 2199

UffeUppsala, ta inte illa upp, men jag tycker att du använder dig av härskarteknik när du skriver "de tre" och "vi andra".
Du kanske menar "jag och många andra" eller något i den stilen. Genom att skriva "vi andra" gör du dig själv till ett medelstort om inte stort åsiktskollektiv gentemot denna minoritet på 3 personer av hur många forumaktiva Betapetmedlemmar.

Jag håller dock med dig om att det är hemskt onödigt att anmärka på stavfel eller språk. Det är lite Lunarstormnivå på folk som klagar på andras språk. Däremot tycker jag att du själv klagar på andras sätt att uttrycka sig när du säger att vissa drar debatterna in absurdum, briljerar o dyl.

Ballerina2008-04-15 17:53
Antal inlägg: 1726

"Ballerina. Du ser dig själv alltså som en jävla svennson.
Hur många kvadratmeter vistas du på? Hur många timmar har du rätt att gå utomhus om dygnet som du vill? Hur mycket pengar förfogar du över av ditt arbete? Hur upplever du censur av post och telefon?"

Tycker att det var ett påhopp från en person som inte har en aning om vad frihet är för mig.

UffeUppsala - Ej medlem längre2008-04-15 17:54
Antal inlägg: 706

Vad trevlig Proletären..vilken tur att jag är en Ordningsvakt då...Be mamma ta fram tidningarna som hon har gömt för dig så släpper spänningarna snart,,,

upa - Ej medlem längre2008-04-15 17:56
Antal inlägg: 2565

Zimba, jag håller med dig. För övrigt tycker jag faktiskt det börjar likna lite mobbing här nu. Jag tycker det är många personer här som skänkt mig väldigt intressant läsning. Bara för man inte kommer överens i sakfrågor behöver man inte känna sig nedtryckt bara för den andra parten har tillfälligt bättre argument. Hur som helst skulle jag vilja tacka de som har kommit med väldigt bra infallsvinklar och åsikter här i forumet. Det finns säkert fler än tre som kan ta åt sig av det.

dudeniro - Ej medlem längre2008-04-15 17:57
Antal inlägg: 6214

Agreed upa. Jag tror jag inleder en egen liten personlig bojkott av detta forum. Tjenahej!
NU

Snart.

Sådär.

Mårten2008-04-15 17:59
Antal inlägg: 2529

Nu är det ingen som har försökt föra någon saklig argumentation på flera sidor så vi har sluppit elak elitism. Dessutom verkar debatten nu ligga på en nivå där massor av folk av kan delta. Jag tycker det verkar lovande.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-04-15 18:01
Antal inlägg: 2483

Ensam är stark :)

Jollz, Tolka mina inlägg hur du vill, angående hur ofta jag påpekar stavfel så kan jag berätta att det är något jag gör väldigt sällan, det händer att jag kommenterar Oceanos upprepade våldtäkter på det svenska språket, men mycket mer än så är det inte. Dessutom brukar dessa kommentarer föregås av att hon refererar till medmänniskor som mollusker och liknande.

E Solu - Ej medlem längre2008-04-15 18:01
Antal inlägg: 4715

Vi måste komma ihåg att vi är i Sverige. Här gäller jantelagen. Det är bättre att vara lite sämre, än att vara lite bättre.

Ve den som påpekar att jag skriver som en tioåring. Själv vill jag dock ha förmånen att kunna kalla någon mogen som en tioåring utan att bli emotsagd.

Ve den som påpekar att mina argument brister om jag uttrycker mig som en tioåring. Själv vill jag dock ha förmånen att kunna kritisera någon för att använda en elitistisk attityd om den argumenterar bättre.

Ve den som beter sig som ett barn, ty barnslighet hör inte hemma i ett forum på en nöjessajt. Men att påpeka att jag skriver som en tioåring, det är höjden av översitteri. Då tar jag mig friheten att kalla personen barnslig.

OBS, sarkasm.

trashone - Ej medlem längre2008-04-15 18:02
Antal inlägg: 18678

Detta är bättre än tv.

ordvältaren - Ej medlem längre2008-04-15 18:04
Antal inlägg: 2483

Minta,
"Ordvältarn: Du får gärna visa länken med det som kan motbevisa ett yttrande som knappast är ogenomtänkt eller kan anses som spekulation. Jag tar risken att du betraktar mig som spekulativ hellre än att gå in på ett pedofilnätverks sida."
•Det handlar om fördomar nu, inte om huruvida dina fördomar stämmer eller inte.

y not2008-04-15 18:05

Ballerina kul med diskussioner som flyter mellan trådar
Visst,
"Ballerina. Du ser dig själv alltså som en jävla svennson.
Hur många kvadratmeter vistas du på? Hur många timmar har du rätt att gå utomhus om dygnet som du vill? Hur mycket pengar förfogar du över av ditt arbete? Hur upplever du censur av post och telefon?"
Visst kan det självstående se ut som ett personpåhopp, men är det det?
Vad svarar det på för påstående?
Du skrev
"Det enda jag har sagt är att jag inte tycker att en sexualbrottsling ska ha bättre standard på fängelset än vad en vanlig svenson har. Jag har inte gratis tillgång till gym eller nån jävla golfbana."

ser förresten att jag gjorde missen att blanda ihop jävla golfbanan med svensson

Så jag tycker nog mitt argument är ganska földriktigt på ditt påstående

NoiseMaker2008-04-15 18:06
Antal inlägg: 134

E Solu: Word

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?