Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-13 20:39 | |
![]() | Sommarlandet av Öjvind Skejde (felstavat garanterat)Har skrivit en bok om vad som händer när man dör.Ingen vet vad som händer när vi dör,Men vi kristna tror att vi får möta Jesus och sjunga i den himelska kören och komma Dit årstiderna ligger brevid varandra I en dimension som vi inte kan förstå här och nu,bara Jesus kan gå mellan här och där | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-13 20:43 | |
![]() | jag tror man kommer till mörkret först,sen långt bort i mörkret så ser man ljuset och vi går genom mörkret till ljuset små barn som är så små att dom inte kan gå dom hämtar Jesus.själva tänket är det som går Hur det går till vet jag inte,Men jag tror inte det tar slut,bara kroppen tar slut | |
| Sote | 2013-06-13 20:43 | |
![]() | Kajix- har man varit snäll hamnar man i Kramfors där det är ljust och vackert, annars hamnar man i Dals Långes och där är ett rent helvete. | |
| kajix | 2013-06-13 20:44 | |
![]() | hur har du kommit till denna uppfattning? | |
| kajix | 2013-06-13 20:45 | |
![]() | jag har varit i Kramfors. tyvärr. | |
| Claysune | 2013-06-13 23:01 | |
![]() | Även i Kramfors kan man hitta "Vägen Sanningen Och Livet" . Ja, nu är vi tillbaka på ruta ett som jag startade för några månader sedan. c-s | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-13 23:25 | |
![]() | Jesus har aldrig gjort något fel,Det gillar jag,tänker på kvinnan som begick äktenskapsbrott och dom vill stena henne,Och Jesus säger Den som är fri från synd ska kasta första stenen,smart sagt gillar det skulle vilja sett deras miner i värkligheten | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-13 23:26 | |
![]() | vägen sanningen och livet kan vi hitta över allt | |
| Claysune | 2013-06-13 23:44 | |
![]() | Absolut!!!!! | |
| Claysune | 2013-06-13 23:50 | |
![]() | Till Nultj: om du vill och har intresse så kan jag göra en kopia av den lilla skrift som jag fått tag på i Norge. Adress eller poste restante, vad som helst. Med vänlig hälsning. c-s | |
| stuvelsberg | 2013-06-14 05:52 | |
![]() | Bland dom största problem vi har i samhället är oärlighet,girighet och egoism.Det är oärligt att likt en dåres envishet hävda en gudomlig existens utan att ha något som helst underlag för detta.Och att inte vilja se att det handlar istället om makt, makt över människor, sex och pengar.Det är däför vi ser så mycket våld, förtryck och utnyttjande av "vanliga" människor både historiskt och i nutid.Det ligger därför i den "vanliga" människans intresse att med näbbar och klor motarbeta denna primitiva föreställning. | |
| stuvelsberg | 2013-06-14 05:53 | |
![]() | Ja, faktum är att man måste säga vanföreställning givetvis. | |
| Claysune | 2013-06-14 06:21 | |
![]() | Till Stuvelsberg: God morgon, du fårkalla mig vad du vill. jag vill inte kalla dig för något du nämner. ENLIGT VAD JAG HÖRT BLIR DET FLER KRISTNA I VÄRLDEN ÄN DET FÖDS MÄNNISKOR. Att tro att allt blev till av den så kallade "BIG BANG" är för mig mycket konstigt. Skulle faktiskt vilja ha en sån stark tro. Tänk på att vi alla skall stå inför honom som har skapat allt, men du tror ju inte på det. i all ödmjukhet så vill jag ändå sägaa dig så här: jag tror på en kärleksfull Gud som offrade upp sin Son för mig och frälste mig. Hoppas innerligt att du inte blir stött av vad jag nu skrivit. Med vänlig hälsning. c-s | |
| stuvelsberg | 2013-06-14 06:34 | |
![]() | Du är helt fel ute i alla avseenden.Skadeverkningar na av religionen ser vi fortfarande i t.ex. Iran som är aktuellt just nu där problemen i grunden beror på religionen. Sen Big Bang, Ja det lanserades av en katolik på 20-talet och ifrågasätts inte ens av teologer, som däremot hävdar att det är guds verk.I en demokrati hör liksom Monarki inte religion hemma, givetvis, så då är frågan om du är demokrat? | |
| kajix | 2013-06-14 06:53 | |
![]() | hur skapades gud? | |
| stuvelsberg | 2013-06-14 06:55 | |
![]() | Jag kan notera att svaret uteblir. | |
| dinodog | 2013-06-14 06:56 | |
![]() | Haha precis vad jag tänkte kajix. Är lite som hönan och ägget. Men oroa dig inte du får säkert en bra svar på det med :-) | |
| stuvelsberg | 2013-06-14 07:01 | |
![]() | Det är viktigare med svaret på min fråga,sry!! | |
| stuvelsberg | 2013-06-14 07:10 | |
![]() | Nähä, finns det någon religionsförespråkare som uttalat sig i denna tråden som kan säga om dom är demokrat? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-14 07:10 | |
![]() | Claysune>> Tack, men är inte så intresserad av skriften eftersom jag hittat just den infon på nätet redan; pratar vi om en förnäm amerikansk forskare så finns det dock en riktig studie att hänvisa till, och den skulle jag gärna läsa. Vad heter forskaren, vad heter studien och var finns den publicerad? Borde stå bland referenserna längst bak i nämnda skrift. Tack på förhand! | |