Spelrum
Giraffen | 30 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 56 |
Mobilspel
Pågående | 19 621 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Maja G | 2009-05-19 19:26 | |
![]() | Behringer: Har funderat det här med löneavdrag m.m i lågkonjukturens tid. hur blir det sen om det bara blir vrre och man kanske måste lägga ner verksamheter, eller att du blir varslad ändå..Får man räkna A-kassan efter det beloppet då eller sin "riktiga" lön innan löneavdraget?? Jag har precis kommit hem från träningen, ätit en väldigt god ham-burgare och nu dricker jag ett stort glas vatten. Det var väl lite bättre än igår med min knäckis? | |
Robban_dårå - Ej medlem längre | 2009-05-19 19:29 | |
![]() | Good night everybody! Och trevlig veckända! So long! | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-05-19 19:30 | |
![]() | Fy f*n vad jag fryser! | |
Tess 08 | 2009-05-19 19:32 | |
![]() | God natt Robban!! Kapis: Du kan få bo hos mig gratis... om du städar källaren. Däremot kan det bli något mindre logistiskt problem, men med dessa billiga boendekostnaderna så kanske det funkar ändå! Nu ska jag plugga med irl-kompis! Hej! | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-05-19 19:35 | |
![]() | Har fröbusen gått och lagt sig? Redan? | |
Behringer | 2009-05-19 19:47 | |
![]() | Vi jobbar på teknikaliteterna, Maja. VD:s och företagsledningens ståndpunkt är att ingen ska behöva drabbas "två gånger" Men visst är det surt. Hade vi inte gjort den här manövern hade det blivit nya varsel för att klara likviditeten i bolaget alt nedläggning ( vilket det ju i o f s kan bli ändå men nu har vi i varje fall försökt.. ) | |
Maja G | 2009-05-19 20:07 | |
![]() | ok Behringer...Min yngste son går i månadskiftet och den andre vet inte om han blir varslad eller inte...25 ska bort o han är på 19e plats! Vet ju inte om det är några som ska gå i pension eller om/hur/vem som företaget väljer ut som undantag från LAS.. Skit o piss alltså!! | |
remvanrijn | 2009-05-19 20:13 | |
![]() | Se det så; minskad arbetstid emd 20%, och minskad lön med 10% som de flesta avtal verka gå ut på = en höjning av timlönen med 10%.. WOW.. Här finns nån som jobbar inom vården, nångång själv gick ner från 100% till 80%, får lön för 80% men förväntas nästan utföra samma arbatsuppfgifterna som innan.... När jag var i början av min kariär och Holland behövde spara sig ur krisen nångång i början av 80-talet, så sänkte dem lönerna ör stats-kommunanställda med typ sådär 3-5 %.med bibehållen arbetstid. Sopgubbarna, spårvagns/tunnelbana förare mm strejkade långt o länge. Själva hade vi ingen strejkrätt, bara ta bilen eller cykeln till jobbet o bita i äpplet.. Men , man överlevde mer än galant.. | |
Behringer | 2009-05-19 20:35 | |
![]() | Minskning med arbetstid och lön med 15% i vårt fall, rem. Vi har ingen stor koncern bakom med en massa pengar att stoppa in i verksamheten. Bara fem privatpersoner som nu sliter sitt hår för att deras livsverk inte ska raseras... De 15%en motsvarar nästan på kronan vad jag har kvar nu efter att räkningarna är betalda men även jag kommer att överleva om än inte lika galant som du, rem.... | |
remvanrijn | 2009-05-19 20:45 | |
![]() | på så vis är det ju ingen direkt vinst man gör på timlönen nej. att så många som möjligt få va kvar och att företaget har en bred o bra kompetens när det i framtiden vänder är ju även det viktigt. Dessutom blir det nog bättre VI känsla när fler är kvar under samma gissel, än vissa få behåla full lön, medans andra sparkas. Säger man Tis = Pengar, så tror jag nog att fritiden du får kan va värd en hel del och hoppas för alla att denna istid inte varar allt för länge. | |
Maja G | 2009-05-19 21:43 | |
![]() | Måste gnälla lite..Jag har ont i ryggen, eller ont o ont, jag är trött i ryggen!! * ajajajajajaj* | |
Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-05-19 22:57 | |
![]() | tjo hej beata fantaster.) | |
Quelle | 2009-05-19 22:59 | |
![]() | men, hur hamnade jag här egentligen? | |
Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-05-19 23:01 | |
![]() | Undrar jag också "Quelle"..) | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-05-20 06:03 | |
![]() | Go´morron- go´morron. Idag är det lillördag ifall inte någon tänkt på det. Och treånhalv (just stavning) vecka till semester. Och nu har jag suttit och degat en timme vid kaffekoppen. Så därför blev det plötsligt bråttom. Mors på er och ha en trevlig onsdag :) | |
Cajsa-Stina | 2009-05-20 16:38 | |
![]() | Var är familjen? eller åtminstone delar av den? | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-05-20 16:41 | |
![]() | Go´eftermiddag och jag hoppas verkligen inte att jag ska behöva skriva go´kväll med. Nu händer spännande saker ska jag säga *magpirr* Just nu är livet underbart :D | |
Cajsa-Stina | 2009-05-20 16:43 | |
![]() | Åh, man blir rent utav nyfiken?... | |
fpsorknet | 2009-05-20 17:24 | |
![]() | Jag räknar med att familjen håller tummarna för mig i kvällens fotbollsmatch! Förutom Vita då kanske, som verkar ha något spännande på gång. | |
remvanrijn | 2009-05-20 17:27 | |
![]() | Du kanske får kapis som domare FP..=) Vita.. är det ikväll Chew skall fria tror du? han är väl en trevlig passande person till dig, eller hur? | |