Spelrum
| Giraffen | 24 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2013-06-14 11:23 | |
![]() | i gt finns texter om att man ska döda vissa. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:27 | |
![]() | kajix,ingen ska döda någon.det kanske måste vara så när gt var aktuellt för för 2000 år sedan vad vet jag.Nu ska ingen dödas står tydligt i budorden | |
| Ströken - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:37 | |
![]() | Ingen ska dödas HAHA, du har inte läst många sidor i bibeln.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 11:38 | |
![]() | jag har läst hela Bibeln | |
| kajix | 2013-06-14 11:47 | |
![]() | Porla, varför ska mina inlägg vara vetenskapligt grundade? | |
| kajix | 2013-06-14 12:03 | |
![]() | hur vet man vad i gt som är aktuellt? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 12:07 | |
![]() | man läser nt,allt som låter som förlegat är inte aktuellt det är historia som måste vara som det varför 1500 år sedan.rekomenderar en alfakurs som startar i många kyrkor till hösten sammla ihop alla frågor till kursen och ställ dom mot väggen | |
| Kuralo | 2013-06-14 12:23 | |
![]() | Ttiittii: Nej det vet jag, men det finns ju människor som är ute i dunklet och använder sig av religionen, på ett sätt som inte var menat. Kujix; Jag grundar det på rent ovetenskapliga texter av medmänniskor som haft upplevelser av olika slag, texter ur Bibeln som om man inte bara läser ordagrant utan försöker förstå meningen bakom orden. Många böcker har det blivit och mycket sniffande på andra religioner, som gjort att jag kommit fram till den här slusatsen. Allt är samma, kommit från samma källa , men tolkningarna är lika många som människorna själva. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-14 12:25 | |
![]() | kalix. Ett exempel är ." Det skapades i alla fall inte av en kraft som alltid funnits" | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-14 12:26 | |
![]() | Stuvel. Sen har du totalt fel. I en demokrati ingår att man får tänka och tro vad man vill. Vem ska bestämma det i en demokrati menar du? | |
| Kuralo | 2013-06-14 12:32 | |
![]() | Ttiittii: Nej det vet jag, men det finns ju människor som är ute i dunklet och använder sig av religionen, på ett sätt som inte var menat. Kujix; Jag grundar det på rent ovetenskapliga texter av medmänniskor som haft upplevelser av olika slag, texter ur Bibeln som om man inte bara läser ordagrant utan försöker förstå meningen bakom orden. Många böcker har det blivit och mycket sniffande på andra religioner, som gjort att jag kommit fram till den här slusatsen. Allt är samma, kommit från samma källa , men tolkningarna är lika många som människorna själva. | |
| Claysune | 2013-06-14 12:44 | |
![]() | Till Kajix: Min vän, jag har skrivit många ggr om budordet, "Du skall icke dräpa, och det har du säkert läst. Än en gång, . Lagen blev given mot bakgrund an Guds nåd och hans befrielse av Israel från träldomen i Egypten. Tiden gick och så föddes Jesus, levde, och på korset ropade han ut "Det är fullbordat". Det han sade innan var: "jag har inte kommit för att upphäva utan för att fullborda". Vad då, jo lagen!!. hoppas du förstår vad jag skrivit ännen gång. Med vänlig hälsning. c-s | |
| stuvelsberg | 2013-06-14 12:44 | |
![]() | Det är forfarande så att man måste börja i rätt ända, oavsett att det är ett faktum med allt våld,hot,skrämsel till lydnad och allt elände i bibeln, nämligen definitionen och identifieringen av gud, finns efter alla dessa inlägg fortfarande ingen som gjort. | |
| Claysune | 2013-06-14 13:08 | |
![]() | Till Stuvel berg. Mose, född i Egypten, växte upp där , blev ledare för Israel tillsammans med Aron. Bröt upp med Egypten, vandrade därifrån. Kom till berget Horeb. Mose sade: Låt mig få se din härlighet. Mitt ansikte kan du inte få se för ingen kan se mig o leva, men min rygg kan du få se. Detta i några korta ordalag om Gud och Mose. Men jag tror att du inte vill tro. PS. Jag tror att det finns ett land som heter Australien för det har jag läst om fast jag aldrig sett det eller varit där, så verkar tron. Med vänlig hälsning. c-s | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-06-14 13:13 | |
![]() | stuvelberg,Om Gud är kärlek så slår det hål på allt du skriver | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-14 13:18 | |
![]() | oj tror jag ska bli voffare! .... :) | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-14 13:18 | |
![]() | Nä det där med voff tar nog min hund hand om. | |
| Kuralo | 2013-06-14 13:22 | |
![]() | Stuvelberg; Kom igen nu, du kräver ju svar på ett sätt som inte går att besvara på det sätt du vill. Varför föds vi och ser ut som vi gör ? Evolutionen svarar du säkert, men vem har bestämt att det ska vara två ögon, två öron, armar o ben (om man har tur) vem ligger bakom alltet. Svara mig vetenskapligt eftersom det verkar vara din enda grund. Flumma inte iväg med teorier att tiden putsat på oss tio de vi är idag. Nu vill jag som erkänner Gud ha svar av dig. | |
| ingson | 2013-06-14 13:37 | |
![]() | Din fråga innehåller otillåtna premisser Kuralo. Du utgår från att det finns en vilja att bestämma hur något ska förhålla sig. | |
| ingson | 2013-06-14 13:46 | |
![]() | Och f.ö har svaret gud inget förklaringsvärde, det leder till oändlig regress | |