Spelrum
Giraffen | 34 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 27 |
Inloggade | 61 |
Mobilspel
Pågående | 20 221 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Rultatultan | 2013-10-21 11:50 | |
![]() | Du får gärna förklara så att korkade jag förstår, AWK. Varför hatar du kristendomen? | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-21 11:52 | |
![]() | "jag kan förstå att människor hatar Islam,på sätt och vis kan jag förstå det,men varför någon hatar kristendom förstår jag inte" Men... men.. nä. *går igen* | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-21 11:53 | |
![]() | Oj... för att den hjärntvättar och vilseleder folk och förhindrar dem att tänka fritt och får dem att vilja vara slavar och dyrka auktoritet och se ner på kvinnor och bögar osv? | |
boffertomte | 2013-10-21 11:57 | |
![]() | När man läser en del av tittiiis många tusen inlägg i andra trådar förstår man alldeles fullständigt varför man avskyr kristendomen och är genuint tacksam att man inte delar den tron. Jag delar inte tiittiis tro, för hon är inskränkt, elak, självbelåten, föraktfull och hatisk, okunnig och fördömande. Allt medan hon vandrar fram med Jesus vid sin sida. Tack, tittiii, du är det bästa argument MOT kristendom jag hittills har stött på. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-21 11:58 | |
![]() | Amen to that. | |
Gr3en - Ej medlem längre | 2013-10-21 12:05 | |
![]() | Instämmer till fullo. Som jag även sagt tidigare, det finns nog ingen som skrämt bort fler från Svenska kyrkan än dessa något för ivriga förespråkare man stöter på här och var. | |
Rultatultan | 2013-10-21 15:57 | |
![]() | @AWK Jag är varken vilseledd, förhindrad att tänka fritt, vill vara slav eller dyrka någon annan än Gud. Inte heller ser jag ner på varken kvinnor eller bögar eller någon eller någonting annat. Men du gör. Ser ner på människor. Jag anser DIg vara vilseledd som har dessa föreställningar, en slav under dina villfarelser och en som ser ner på dina medmänniskor för att de har en annan livsinställning än vad du gör. | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-21 16:04 | |
![]() | Klockren argumentationsteknik att bara ta det någon säger och vända upp-och-ned på allt :) Kram! | |
shulten | 2013-10-21 16:38 | |
![]() | “You seek escape from pain. We seek the achievement of happiness. You exist for the sake of avoiding punishment. We exist for the sake of earning rewards. Threats will not make us function; fear is not our incentive. It is not death that we wish to avoid, but life that we wish to live” -Ayn Rand | |
A W K - Ej medlem längre | 2013-10-21 16:41 | |
![]() | Ganska spot-on citat. | |
brava | 2013-10-21 16:57 | |
![]() | Stämmer dåligt på min Gudsbild och livshållning. Jag försöker inte fly från smärta, jag vill visst vara lycklig. Vem ska straffa mig? Jag behöver inte ständigt bli belönad - tvärtom har jag ofta min glädje i att vara behövd och i givandet självt. Hota mig så blir jag aggressiv. Jag är inte rädd. Jag lever och sen dör jag - vilket som blir roligast kan jag inte yttra mig om i nuläget. | |
brava | 2013-10-21 17:01 | |
![]() | Ni verkar ju definiera er själva som någon som inte håller på med såna där löjliga grejer som de religiösa håller på med. Inte konstigt då att er världsbild krackelerar när vi kristna inte heller är såna - vi lever inte upp till er definition av vad ni inte är. | |
Gunilla _ | 2013-10-21 18:13 | |
![]() | Det märkliga är att jag, som sköter mig, endast syndar mot mig själv osv. men inte tror på gud kommer att hamna i den varmare delen då jorden går under medan en (t ex) mördare, kanske tom mass- som beslutar sig för att bli kristen och uppriktigt ber om förlåtelse - han hamnar i himlen. Är det verkligen ingen religiös som tycker att det låter helt orimligt för att inte tala om... dumt? | |
brava | 2013-10-21 18:16 | |
![]() | Kan jag få lite respons på mitt förra inlägg. Snälla....;) | |
Rultatultan | 2013-10-21 19:20 | |
![]() | @Gunilla Gud definierar inte synd på samma vis som du gör. Alla har vi syndat. Alla kan vi få del av förlåtelsen. Min synd är varken större eller mindre än din - all synd skiljer oss från Gud. Alla behöver vi få del av förlåtelsen. | |
Annanita | 2013-10-21 19:24 | |
![]() | Wow detta var en lååång tråd så nu vill jag blanda mig i lite :)) Prova själv vem Jesus är och vad han vill vara för dig. Han tål att prövas och om du har ett ärligt hjärta så kommer han att visa dig att han är den uppståndne Jesus och på ett sånt sätt att du bara vet att du vet att du vet och absolut inte på ngt flummigt sätt och sedan blir varken du eller ditt liv detsamma igen. Det är det bästa du någonsin kan göra - om du vågar för han är verklig och tar dig på allra största allvar. Han känner redan ditt hjärta och innan du föddes hade han talat in en plan och ett syfte med ditt liv. Så han bara väntar och längtar tills du vill ta steget och komma till honom. | |
shulten | 2013-10-21 19:25 | |
![]() | Nä, den där Jesus är inget att ha. Gillar ju lite synd vetja! :) | |
mz_lzrd | 2013-10-21 19:33 | |
![]() | Jag tycker att Ayn rand var en tvättäkta och fullständig totaldåre. Överflöd är vår drivkraft, greed is good. Javisst, och vart har den inställningen tagit oss? Nej, då föredrar jag Jesus tiotusen gånger om. Därmed inte sagt att jag gillar kristendomen och dess utövare. | |
Gunilla _ | 2013-10-21 19:43 | |
![]() | Rultatultan; "Gud definierar inte synd på samma vis som du gör. Alla har vi syndat. Alla kan vi få del av förlåtelsen. Min synd är varken större eller mindre än din - all synd skiljer oss från Gud. Alla behöver vi få del av förlåtelsen." - jag menar att det är rätt tramsigt med synd och förlåtelse i det stora hela. Ego-gud tar ju bara emot de som äääälskar honom. Eller inte. Annanita; Jag måste säga att jag aldrig skulle sänka mig så lågt som att söka gud. För det är min känsla - att man är så svag att man inte kan klara sig själv... | |
ordminna - Ej medlem längre | 2013-10-21 19:51 | |
![]() | Faktum är att vi är svaga, vi människor. Kommer det en orkan eller jordbävning eller annan nöd som ödelägger allt, då märks det hur vi ropar på Gud. | |