Spelrum
| Giraffen | 18 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 25 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2013-06-14 14:25 | |
![]() | Jag förlåter dig. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-14 14:26 | |
![]() | Tack Kajix. Då är du också förlåten. | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-14 14:27 | |
![]() | Shit, vad konstiga vissa är. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-14 14:29 | |
![]() | nulltj.. mohahaaa scary | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-14 14:30 | |
![]() | nulltj, Du är väldans osäker. Jag vet vad som hände när du rymde. | |
| dinodog | 2013-06-14 14:32 | |
![]() | Okej hur ska man tolka en del. Multipla personligheter eller vad? Eller troll? :-) | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-14 14:33 | |
![]() | Något av det. | |
| Juel7272 - Ej medlem längre | 2013-06-14 14:34 | |
![]() | ska jag berätta mer? | |
| Claysune | 2013-06-14 14:43 | |
![]() | Till nultj: hej. Jag har översatt den artickel som jag fann i en tidning i Norge som heter "Krigsropet", sen har jag också fått tag på ett likadan skrift, m en det står inget annat i den än det jag översatt i förkortad formr. Framsidan står det:: EN VITENSKAPSMANNS founderlige oppllevelse....Hele min ateistiske verdensanskuelse falt i grus . AV N. J. STOVEL Ja det var allt jag kan säga om detta. Med vänlig hälsning: c-s | |
| stuvelsberg | 2013-06-14 14:44 | |
![]() | Har varit frånvarande ett tag men ok, CS: att du påstår att australien finns men du har aldrig sett det och det likställer du med gudsbegreppet? Ser du inte skillnaden?Om du påstår att australien finns kan jag både ifrågasätta det samt kontrollera det!!!!!?????? Och till alla andra som försöker vända på steken och försöka få mig att förklara mig i tron att komma undan går inte.NI PÅSTÅR att det finns en gudomlighet så verifiera det på nåt sätt, men det är som nån skrev tidigare, minns inte vem och det spelar ingen roll, ni kan kolla själva,att det GÅR INTE att påvisa i enlighet med min frågeställning.Sen återigen, religion och monarki hör inte hemma i en demokrati, försök sen inte jämställa det med nån extrem politiker som får fnatt eller liknande, det blir inte seriöst.Gud enl. bibelns beskrivning är diktator och får inte opponeras emot,inte ifrågasättas, man får inte ens ha kunskap vilket torde betecknas som oerhört farligt för människan. | |
| Claysune | 2013-06-14 14:45 | |
![]() | Ps.. 2 st L till Stovell | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-14 14:46 | |
![]() | Han som skrivit det heter Stowell, men finns ingen publicerad studie vad jag kan se. Så ger inte mycket för det, vem som helst kan hitta på saker. | |
| stuvelsberg | 2013-06-14 14:55 | |
![]() | Sen som jag sagt tidigare så beskrivs gud vara övernaturlig och ofattbar vilket gör det ännu svårare att definiera gud och då går det absolut inte an att dessutom ge honom karaktärsdrag, men dom som var överhet och lite mer clever än den breda massan under den primiriva epoken var tillräckligt smarta för att säga att man (åter igen) måste dö om man ser hans ansikte..hahahah..otrolgt . För det första kan man givetvis inte säga han, ja inte hon heller givetvis eftersom vi inte kan veta i vad denna gudomlighet består och då ännu värre att påstå att "han" har ett ansikte???????? | |
| Claysune | 2013-06-14 14:56 | |
![]() | Jag nämner bara Australien som ett sätt för min tro att den finns för flera av mina vänner har varit där och jag tror dem, så enkelt försökte jag att beskriva tro. Men om du inta accepterar det tar jag bort det och icke nämner det igen, och har jag sårat dig ber jag om ursäkt. Med vänlig hälsning.c-s | |
| stuvelsberg | 2013-06-14 14:58 | |
![]() | Du har garanterat inte såtrat mig men jag noterar att du inte svarar på nåt, inte heller om du är demokrat. | |
| Claysune | 2013-06-14 15:05 | |
![]() | Nultj: Kan vem som helst skriva vad som helst i en annans namn?? PS. Jag känner ej mannen ifråga. Skulle det vara någon annan som skrev i hans namn kan väl han klaga på om han får se en sådan skrift, eller Hur? | |
| nulltj - Ej medlem längre | 2013-06-14 15:08 | |
![]() | Nej, så menade jag inte. Men man kan hitta på och skriva vad som helst; om jag skriver en pamflett om att satan finns och är god, blir det sanning då? | |
| stuvelsberg | 2013-06-14 15:10 | |
![]() | Ni kräver att man ska tro blint, men det är ingen källa till kunskap utan behövs enbart omm man vill försvara uppfattningar som inte går att försvara.Men att ge gud mänskliga drag som ti.ex. ansikte eller godhet är väl det närmaste vi kommer som en sannolikhet på att människan har skapat gud och inte tvärt om.Och med så lite på fötterna ska man inte propagera för en diktator.Dom religionsstyrda staterna är ju inte direkt demokratier och gör vad dom kan för att tysta opponenter ja t.o.m. mördar och fängslar som vi alla vet. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-14 15:25 | |
![]() | stuvel. Monarki är odemokratiskt, ja. Du beskriver ju själv (fast du inte ser det) varför det är så viktigt med trosfrihet. Om en stat ska tala om vilken tro/religion folk ska ha då uppstår det problem. Det är inte religionen i sig som är problemet i dessa länder. Problemet uppstår när någon ska tala om för dig vad du ska tro. . | |
| stuvelsberg | 2013-06-14 15:30 | |
![]() | Sammanfattningsvis:Gud är övernaturlig,allsmäktig,o utgrundlig,allvetande och blir därigenom oförklarbar.Då är det snudd på ironi att läsa att någon anser sig ta del av mirakel och säger sig VETA att det är gud som ligger bakom, det betyder att man förklara det oförklarliga med nåt oförklarligt??Inget påstående om guds existens går att verifiera, vilket dom flesta t.o.m. intellektuella teologer håller med om, därför fokuserar man på att gud tar vid där vetenskapen för tillfället inte kommer längre,bekvämt och bra för den som inte anser sig behöva styrka nåt av sina påståenden. | |