Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 2 |
Mobilspel
Pågående | 20 507 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
apbur | 2013-02-05 23:25 | |
![]() | Jag blir faktiskt lite provocerad av att ma ska rädda den stackars lilla flickan och sänka kraven på henne för att hon givet är svag och skör. | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:29 | |
![]() | Om man vill hjälpa henne att nå sin fulla potential så är väl det lovvärt? Vem vet, hon kanske skulle uppskatta om npgon gav henne en hjälpande hand. Det kunde väl lika gärna varit en ung man som behövde lite stöttning. | |
crooked rain - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:30 | |
![]() | Inte bara du nulltj, jag hade blivit lika arg. Eller möjligtvis ledsen, hsh är det aldrig en självförtroendeboost att bli ömkad. Har varit i samma situation och det enda som funkat på mig är utskällningar, faktiskt. Riktiga tillsägelser från folk jag verkligen ser upp till har fått mig att vilja visa vad jag går för, lite nu jävlar ska du få se etc. Men det funkar nog inte på alla, kanske bäst att låta bruden vara ifred. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:32 | |
![]() | Hon är doktorand, så det är ganska svart eller vitt. Det låser sig vid vissa kritiska ögonblick: tentor, presentationer, undervisningstillfällen, oppositioner. Det är inte studietakten som är för hög, det är någon slags stress som infinner sig tillfälligt. Att det råkar vara en hon betraktar jag som en tillfällighet, händer lika ofta män, men då har jag lättare att nå fram utan att mästra. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:33 | |
![]() | Ja, att gå på föreslagen sparlåga ett tag tror jag funkar dåligt som terapi för den med prestationsångest, men jag kan ju också bara utgå ifrån mig själv. Håller med, hårda ord och ”skärp dig” hjälper betydligt bättre. | |
mönjelilja - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:33 | |
![]() | Alla är inte så tuffa som ni. Folk är olika. | |
gnagelram - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:36 | |
![]() | Det känns som att det behövs handfasta praktiska tips för de stressande situationerna snarare än varken utskällning eller daltande. Typ torrövningar. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:36 | |
![]() | Jag har haft svårt för liknande situationer, jaap, utan att vara blyg eller eg ha problem att stå framför folk. Men det låste sig ändå. Men jag har slutat fundera så mycket på hur själva presentationen/tentan kommer gå, utan på hur skönt det är efteråt när det är över och gått geschwint. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:37 | |
![]() | Usch, vad dålig svenska. | |
apbur | 2013-02-05 23:37 | |
![]() | Remittera henne till studenthälsovården och be henne lägga till att hon vill ta bort ett födelsemärke. Sen kan vi dra massa roliga slutsatser när du berättat hur det gick för henne. | |
apbur | 2013-02-05 23:38 | |
![]() | Nä, orkar inte med mig själv. Ska dränka mig i duschen nu. | |
gnagelram - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:41 | |
![]() | Ofta är låsningen att man till varje pris inte vill göra fel. Så mycket att man inte törs göra något alls. Det kan i så fall vara idé att diskutera igenom konsekvenser av helt eller delvis "misslyckande" i situationerna. Ofta är det inte så dramatiskt när man har satt ord på det. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:41 | |
![]() | Jo men säg att DU tror på henne. Säg att du ser vilken potential hon har. | |
gnagelram - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:49 | |
![]() | Eller ofta och ofta. De gånger jag har coachat folk i såna situationer har det funkat rätt bra iaf. Men du verkar ju redan ha koll på det och om ditt problem är specifikt att det är en kvinna tillför jag ju inte så mycket förstås. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:53 | |
![]() | Hon har professionell hjälp redan. Och det sitter djupare än scenskräck, hon kan få plötsliga och super-intensiva utmattningsyndrom efter att ha panikjobbat ifatt jobb hon upplever att hon inte levererat. Ett ''skärp dig'' eller ''tänk dig publiken som naken'' kommer inte fungera. Vi kan erbjuda henne ett annat jobb, mindre pressande och till högre lön, men då bränner vi hennes dröm om att forska. Kör vi istället på som vanligt så kan det gå... tja, käpprätt åt helvete känns det som. Men jag har inte pratat om det på det här sättet med henne. I ögonblicket jag börjar prata om annat jobb och ''alternativa möjligheter'' gissar jag att hennes ångest kommer som ett brev på posten. Hittills har jag betett mig precis så som ni säger. Försökt stötta, hur ihåligt det än låter. Att hon är kvinna är såklart sekundärt. Men män i samma sits kan uppvisa en underlig kombination av bra självförtroende och sinnesjuk prestationshets. Det gör att jag känner mig mer hemma med ''get your act together''-talet när det gäller män. | |
nulltj - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:56 | |
![]() | Svår sits. | |
gnagelram - Ej medlem längre | 2013-02-05 23:59 | |
![]() | Oj. Då kan du ju bortse från min femörespsykologi. Låter rejält jobbigt. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-02-06 00:05 | |
![]() | Ja ingen småsak kanske... Ot: Retar mig på att mitt ärr från min första operation i livet (födelsemärket) fortfarande gör lite ont om jag sitter på ett visst sätt. | |
jaapmeister - Ej medlem längre | 2013-02-06 00:06 | |
![]() | ot kan alltså vara en förkortning på både on-topic och off-topic. Eller så är klockan mycket och det är dags att sova. | |
hundbiten - Ej medlem längre | 2013-02-06 11:26 | |
![]() | www.tramsmail.se/201...-i nte-ont/ | |