Spelrum
Giraffen | 58 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 35 |
Inloggade | 93 |
Mobilspel
Pågående | 20 270 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ANDERStG | 2008-06-12 14:32 | |
![]() | Men vad är då överlägsenheten i rena raser? Ja, om vi återvänder till naturen och börjar valla och vakta får så behöver vi goda gener. Eller om vi urbana slödder vill börja jaga. Bortsett från dessa möjligheter så låter det ju faktiskt lite som "Bevara Sverige svenskt". | |
Lyreco | 2008-06-12 14:32 | |
![]() | barbi Jag tycker du ska läsa vad jag skrev en gång till. Men för att göra det enkelt för dig, Man borde hjälpa de hundar utan hem (oavsätt ren eller blandras) istället för att avla fram ännu fler blandraser. Det finns nog för mycket hundar i sverige för att hitta hem till alla de som redan finns. | |
le-lou | 2008-06-12 14:36 | |
![]() | Lyreco- borde man inte då sluta avla renrasigt också och istället ta hand om alla herrelösa hindar som finns? | |
Lyreco | 2008-06-12 14:37 | |
![]() | Nej det tycker jag inte då det är fler blandraser på hundhem än renrasiga hundar. | |
barbi | 2008-06-12 14:37 | |
![]() | men vart har ja skrivit att ja avlar? | |
Lyreco | 2008-06-12 14:38 | |
![]() | Det är ju det du gör när du tar en kull, planerad eller ej. | |
le-lou | 2008-06-12 14:39 | |
![]() | men då håller ju inte argumentet... finns det för många hundar som inte har hem, sluta avla och ta hand om de som finns. men ah, det gällde bara blandningar. argumentet skjuter sig självt i foten. | |
Lyreco | 2008-06-12 14:40 | |
![]() | le-lou Det håller jag inte med om, kan förklara för dig senare varför, got to go. | |
le-lou | 2008-06-12 14:40 | |
![]() | Lyreco - en annan sak jag skulle vilja fråga: Är det inte mkt enklare ett bara skjuta alla blandraser? Så börjar vi så att säga, på ny kula där bara de "godkända av oss människor (läs:VISSA människor) får leva ? | |
CrazyQ | 2008-06-12 14:41 | |
![]() | Lyreco Visst heter det här forumet "Snack"? Har man inte då rätt att skriva vilken fråga man vill här? Kan ju finnas många bland alla dessa medlemar som har mycket erfarenhet, eller hur? Själv vet jag också vilket liv det blir på ett hundform! Jag ställde inte en enda fråga på ett speciellt forum, just pga. personer som liknar dig. Istället för att få just råd och hjälp, så blir man sågad vid fotknölarna, just för att det handlar om en blandraskull. Hade denna tråd varit inne på just ett hundforum, hade tråden stoppats för länge sedan, då diskussionerna kring blandisarna vara eller icke vara, enligt dem inte är ok! Jag förstår inte att det inte ska gå att respektera varandras val av hund?! Ska det vara så svårt? Hur vi än vrider och vänder det, så kommer det ALLTID att finnas blandisar, det är bara att acceptera. Dessutom så väljer MÅNGA att köpa just blandisar, för att renraserna kostar en halv förmögenhet idag. Skulle någon mot förmodan börja sänka priserna på renraserna, då skulle nog också efterfrågan på blandisar också sjunka. Så uppfödarna kanske skulle försöka tänka om på denna punkt om dom vill att blandisaveln ska minska. Om du har läst min Blogg, så räckte det för mig 5 min innan min tik, trots att hon satt fast i koppel, hade tjuvparat sig. Vem tror att det ska kunna hända om du vänder ryggen till en stund? Inte då jag. Mina "olyckor" blev fantastiska valpar och jag hade heller ingen kunskap, men jag klarade också av det, trots att jag var helt grön på området! Tycker inte man ska idiotförklara folk bara för att man inte innan läst på och planerat, olyckor händer, tro mig. För mig var inte heller spruta eller avlivning något alternativ. Tänker man i de banorna, är man ingen sann djurvän! | |
Mouche - Administratör | 2008-06-12 14:41 | |
![]() | På tal om Fel... Jag har avlägsnat två inlägg som definitivt gått över gränsen. Forumet är inte till för omogna kommentarer om andras utsende och/eller intelligens! Och i en tråd om dräktighet för hund...jisses!!! Precis som min kollega redan tidigare nämnt så finns det med största sannolikhet bättre lämpade sajter att tillgå om man vill syssla med sådana saker! Jag vet dock en sak med säkerhet: HÄR gör vi det inte! Mouche | |
oceano - Ej medlem längre | 2008-06-12 15:03 | |
![]() | Le-lou kom med ett bra förslag. Vi skjuter alla blandraser så börjar vi om på ny kula. Ser vi att det funkar bra så kan vi väl gå över till att skjuta av lite blandraser även i människosläktet. Så har vi löst den frågan också. Nån kanske känner en liten Hitler som kan hjälpa oss i arbetet med det renrasiga Sverige | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-12 16:38 | |
![]() | Jaha löjligheterna med att föreslå rensning i människosläktet fortgår. Så pinsamt. Jag kommer visa respekt för er med blandraser den dagen ni visar respekt för mina åsikter om just blandrasavel. Lite synd att man inte får vara elitist. | |
Braindead | 2008-06-12 16:46 | |
![]() | varför ens jämföra hundar med människor? Det e ju bara löjligt hundar är just hundar.. dvs djur. | |
barbi | 2008-06-12 18:02 | |
![]() | de som är pinsamt är ju att man skriver flera gånger att man ska avliva friska valpar bara för man inte gillar blandraser! | |
le-lou | 2008-06-12 18:49 | |
![]() | men jag frågade ju om vi inte skulle avliva alla blandraserna, vuxen som valp ? Ännu har jag inte fått ett svar på den frågan, vilket är rätt intressant. | |
oceano - Ej medlem längre | 2008-06-12 18:54 | |
![]() | Braindead-varför ens jämföra hundar med människor? Det e ju bara löjligt hundar är just hundar.. dvs djur. Visst är det så. Jag ville med mitt inlägg spetsa till det lite för att vissa kanske skulle få upp ögonen för hur dumt det är att dömma ut en ras för att den inte är renrasig. Även om människan står högre i rangordning så är idén att döda ett djur som inte är renrasigt bara av den anledningen helt sjuk i mina öron. Precis lika sjuk som den jämförelsen jag gjorde med blandraser i människosläktet!! | |
Lyreco | 2008-06-12 19:03 | |
![]() | le-lou Jag har svarat dig när du ställde den frågan, kanske inte var tydlig nog, Nej, de vuxna blandrashundarna som redan finns bör inte avlivas nej. MEN jag och många andra anser att man för den sakens skull inte bör avla vidare på blandrashundar, just för att slippa fler blandraser, det finns nog redan. CrazyQ Blandraser säljs numera nästan lika dyrt som renrasiga hundar, bara så du är medveten om det. Dessutom, blandrashundar av liten storlek, speciellt chihuahua blandisar säljs dyrare än renrasiga hundar. | |
barbi | 2008-06-12 19:13 | |
![]() | gång på gång så vissar du att du inte vet va du pratar om lyre. visst så är små blandisar dyra men hur ofta hittar du renrasiga hundar me tavla under 10000kr som mops tex 25000 fransk bulldog minst 15000 dobbis rottis brukar ligga runt 9-12000kr.. blandisar allt från 3-8000kr | |
Katrine12 | 2008-06-12 19:31 | |
![]() | Jag har inte läst hela tråden. Men dagens abortsprutor är inte farliga för tiken. Jag rekomenderar absoult en abortspruta. Det är skit jobbigt att ha valpar, lite fel tid att bli av med dem börjar det också att bli. Det är ett stort ansvar att föda upp hundar, som själkvklart varar hundens liv ut Vet. brukar föresten ta ett ultraljud och se om tiken är dräktig innan de ger en abortspruta. | |