Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående18 869

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Caligatia2008-07-15 17:23
Antal inlägg: 2187

Efter att ha läst en del inlägg här funderar jag lite över vad t ex Godisnapp tycker om medier som INTE tar betalt.

Ett medium avläste ett ritblock i tron om att det tillhörde en tjejkompis till mig. I själva verket var det mitt ritblock. Mediet hade alltså inga som helst möjligheter att kolla upp mig på förhand.
Den här människan, som ALDRIG träffat mig, satt och räknade upp hela min bakgrund, vilken relation jag hade till min familj, min blodsjukdom och till råga på allt - jag var deprimerad under den här perioden - beskriver hon min livssyn med MINA ord... Detta var utan tvekan något av det äckligaste jag varit med om. Hon tog heller inte en krona för detta, utan ägnade sig bara åt det för att hjälpa vänner och bekanta. (det var tjejkompisens mamma som tagit med sig ritblocket, hon trodde det tillhörde min kompis).

grönöga - Ej medlem längre2008-07-15 17:41
Antal inlägg: 5570

Varför detta enorma behov av att alltid förstå....

Caligatia2008-07-15 17:54
Antal inlägg: 2187

Med tanke på att allting i naturen går runt i ett kretslopp, ingenting försvinner någonsin, utan övergår i något annat, så tycker ju jag personligen att det vore mest underligt om vårt extremt komplexa varande bara upphörde när vi dog. Jag tror ju det tar vägen någonstans, frågan är bara vart.

Miss_jk2008-07-15 18:55
Antal inlägg: 8941

Oceano och Jättetrevlig sa ungefär det jag känner. Har vart med om lite för mycket för att inte tro något. Och varför måste allt vara logiskt? Bara för att vi människor inte vet något om det så behöver det inte betyda att det inte finns. Vi kanske helt enkelt inte vet allt?

peter2011-01-09 19:29
Antal inlägg: 1710

nu så här efter nyår....kanske lite tankar om våra vänner på "andra sidan"...vad har ni haft för upplevelser på sistone?

Bettanse2011-01-09 21:54
Antal inlägg: 258

Andevärlden finns! Det är väldigt svårt att bortförklara om man har upplevt "besök" från den sidan.

Bardagas2011-01-09 21:56
Antal inlägg: 328

andedräkten är väl mer påtaglig

lillsyrran_ - Ej medlem längre2011-01-09 22:38
Antal inlägg: 1377

peter 2011-01-09 19:29
" nu så här efter nyår....kanske lite tankar om våra vänner på "andra sidan"...vad har ni haft för upplevelser på sistone?"

Men Peter dåå... :)
Att du bara tordes återuppväcka en sån här tråd. *l*
Vojvoj. ;)
Hur mycket tycker du att forumisterna ska mäkta ikväll? ;)

noctivagus2011-02-09 22:02
Antal inlägg: 5

Tror nog att många skapar det själva. Man ser och hör det man vill se och höra.

pichipichi - Ej medlem längre2011-02-09 22:36
Antal inlägg: 1188

Håller helt med dig noctivagus. Bara tokerier att påstå något annat.

dinodog2011-02-10 10:25
Antal inlägg: 4973

Hm förklara hur en lampa som vart släckt helt plötsligt börjar lysa, utan att någon tänt den.

Detta hände min väninnas mamma, hon hade städat sitt sovrum. Gjort en riktig genomstädning flyttat sängen torkat lister och golv.
Hon har sänglampor på var sida om sängen, men på den ena sidan var lampan inte inkopplad i vägguttaget.
Den hade inte vart inkopplad sedan hennes man gick bort får några år sedan. Men nu så kopplade hon in den i vägguttaget.

Den natten vaknade hon av ett knäpp, när hon vände sig om var den lampan tänd som hon kopplat in tidigare på dagen.
Givetvis blev hon konfunderad på hur den kunde tända sig själv, hon låg ju vänd ifrån den.

Ett par dagar senare så gick hennes son bort väldigt hastigt.
Men visst man ser och hör det man vill. Men märkligt är det att en lampa tänder sig själv.

EpsilonNoll - Ej medlem längre2011-02-10 11:37
Antal inlägg: 493

Andevärlden finns - men att reservationslöst befatta sej med den är som att ta medicin på måfå!
Hela vår kultur har judiskkristna värderingar, etiska och, med det, juridiska insikter om människovärdets absoluta innhåll som grund. I gamla testamentet (redan då) finns varningar om att t.ex. ta kontakt med de avlidnas andar men också mot att gå på glödande kol.
Själv har jag mkt kontakt med glödande kristna som i/med sin människokärlek aktivt hjälper flyktingar (gömda eller inte), stöttar mentalsjuka, undervisar om etik och praktiskt utövad tro/sympati etc. Det känns som en otrolig förmån att få se sånt i praktiken på nära håll och bekräftar min uppfattning om det bästa i den europeiska civilisationen; där den fungerar som bäst lämnar den ingen helt i sticket och att den har sina rötter i tron på en - trots omständigheterna - god Gud som kan/vill hjälpa oss när vi visar Honom det förtroendet. För visst är det väl så att även samhället bygger på förtroende?
Vill man ha kontakt med "andevärlden" så är det finaste sättet att varenda morron öronmärka en stund åt att läsa en bit i Bibeln men framför allt att be till Gud - gm att använda Jesu namn. Iaf har det aldrig hittills skadat ngn att försöka några veckor, eller vad tror ni (på)?

ArgsintEva2011-02-10 14:08
Antal inlägg: 248

Min syster hälsade på rätt mkt i början av sin död....sen försvann hon...men känner av hennes närvaro ibland....Härligt att få lite av sin syster trots att hon inte ska finnas...

pichipichi - Ej medlem längre2011-02-10 14:22
Antal inlägg: 1188

Ska väl förtydliga att min kommentar till noctivagus var ironisk.
Den kom sig av att jag just för tillfället är ganska övermätt på folk som bara slänger in någon kommentar enbart i syfte att få igång folk.

peter2011-05-21 18:29
Antal inlägg: 1710

Nu när undergången är nära...och vi alla skall vandra över till den andra sidan....så är det på plats kanske att återuppväcka denna tråd.... Vad skall ni göra när ni passerat gränsen....har ni några planer om ni får önska?

annakarineli2011-05-21 19:12
Antal inlägg: 2519

Jag vill bli man nästa gång!

Borscht - Ej medlem längre2011-05-21 20:12
Antal inlägg: 93

Vi kan byta då!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?