Spelrum
Giraffen43
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 105

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Fnesa Plugg2008-07-16 17:19
Antal inlägg: 108

Jag har 21000 som journalistvikarie på dagstidning. många år på högskola till trots är jag nöjd med lönen, problemet är att det är svårt att få jobb. Ett fast jobb = in your dreams. Därför tycker jag folk borde värdera det högre och inte bara tänka på själva lönen. I aug är jag arb lös igen. jippi...

bennyboll - Ej medlem längre2008-07-16 20:59
Antal inlägg: 8806

skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle begära mer i lön eftersom jag har läst 15 poäng på högskolan...Det ser inte mycket ut, men jag har gjort det på min fritid utöver mitt heltidsarbete som uska på ett demensboende..
Jag gör detta självmant för att jag ska få upp min lön lite grann, + att kanske, kanske i framtiden jobba med dementa ifrån ett annat perspektiv..
( jag har 21700 kr + ob/ mån, efter usk/skötarutbildning + ett flertal demensutbildningar, handledarutbildning m.m)

mackz_2008-07-16 21:07
Antal inlägg: 900

1½ vecka till lön =)

bennyboll - Ej medlem längre2008-07-16 21:10

på tal om när vi får lön.... Jag blir vansinnig över att jag får lön den 27e varje månad o alla andra den 25e....=(

mamman - Ej medlem längre2008-07-16 21:13
Antal inlägg: 6379

28 kanske???
Fick 27e juni i alla fall

skitlångatår - Ej medlem längre2008-07-16 21:19
Antal inlägg: 560

116 spänn i timmen och har världens goaste jobb.

Hade 101/timme som fast anställd på SOL-sidan och jobbade röven av mig. Benny och gänget - gå över till LSS!

vita_syrener - Ej medlem längre2008-07-16 21:21
Antal inlägg: 22144

jadu...skitlångatår får nog göra det....om jag inte blir gruppchef ;)

skitlångatår - Ej medlem längre2008-07-16 21:23

Bli gruppchef och anställ mig som vice gruppchef, ni kommer inte ångra er ;)

skitlångatår - Ej medlem längre2008-07-16 21:24

Vik. vice timanställd gruppchef, trivs ju där jag jobbar nu ;)

bennyboll - Ej medlem längre2008-07-16 21:29

har jobbat inom LSS,( inom kommunen) o där fick jag behålla min lön som uska, annars hade jag inte haft så mycket=)...jobbade iof mycket mer ob eftersom vi jobbade dygn, men det var inget för mej, jag tyckte tiden gick sakta!!!!
Jobbade först hos en brukare med PWS, mycket intressant, men mycket påfrestande!, sedan jobbade jag med en multihandikappad tjej på 30 bast, som bodde hos sina föräldrar ( är gift o hade 3 barn, men bodde inte hos dom)... Där var det mycket långtråkigt, för hon ville inte göra något, och var mycket bitter över sin situation. ( blev handikappad i vuxen ålder) Föräldrarna ville inte heller acceptera hennes handikapp, utan trodde att hon skulle bli bra igen efter en stor hjärnskada där ca 80 % av hjärnan var död..
Jobbet hos henne var också väldigt intressant och lärorikt, men också väldigt påfrestande...
Vill inte vara utan denna erfarenhet, men kände att jag längtade tillbaks till mina "snurriga" tanter o farbröder...

Felixy2008-07-16 21:36
Antal inlägg: 272

"En människa som tjänar 50000:- är definitivt en bättre människa. Han betalar ju massor i skatt och försörjer därmed flera än en människa som tjänar 3000 i månaden."

Är det en bättre människa för det? :P nja det där kan jag nog inte gå med på. Förstår tankesättet, men det lät lite knas va! ;)

mamman - Ej medlem längre2008-07-16 21:39

Felixy: Jag förstår ditt tankesätt och håller delvis med.... Hade JAG tjänat 50000 papp varje månad hade det dock varit stoooor skillnad.

Felixy2008-07-16 21:53

Det var någon annan som skrev det översta jag citerade. Men jag håller med till viss del, men att man är en bättre människa för det har jag svårt att ta. Ge mig ett jobb där jag tjänar 50 så skulle jag gladligen betala mer skatt o hjälpa andra :P

mamman - Ej medlem längre2008-07-16 21:54

Andra är inte det, men skulle jag ha den lönen skulle jag NATURLIGTVIS vara en bättre människa än genomsnittet!!!

(jag fattade, ville bara påpeka att just JAG skulle vara en bättre människa om jag haft den lönen;-))

illiterate - Ej medlem längre2008-07-16 22:03
Antal inlägg: 6521

Det är förstås relativt hur bra man är ;) Från Statens sida är en rik förstås en bättre människa. Den fattiga snyltar ju mer. Men Staten är inte någon bra människa heller. Den är snarare en ond organism.

Citat:
41Sedan gick han fram till kollektkistorna i templet och satte sig ner och tittade på när folk kom och lade sina pengar i dem. Några som var rika lade dit stora summor.

42Men så kom en fattig änka och lade dit två femöringar.

43Då kallade han på lärjungarna och sa: Den här fattiga änkan gav mer än alla rika män tillsammans,

44för de gav bara en liten del av sitt överflöd, medan hon gav sin sista femöring.

Felixy2008-07-16 22:11

*ler det är roligt att läsa dina inlägg illiterate för du har alltid något att klistra dit! ;) men det där tycker jag stämmer! Ju mer pengar folk har desto snålare tycker jag dom blir, kanske därför dom förblir rika iofs.. men jag slänger gärna ut mina sista kronor på att bjuda vänner ute medans en väldigt rik vän till mig tar med sig egna öl till krogen, köper ett glas vatten och sen går in på toan och fyller glaset med sin öl. Blir man lustigare ju mer pengar man får eller? Isf vill jag förbli "fattig" för snålhet och girighet är det värsta jag vet:P

bennyboll - Ej medlem längre2008-07-16 22:13

Felixy: Är det inte så de blir rika???

Jag bjuder gärna på fest för mina sista ören, bara jag o mina vänner har roligt, men det är väl därför jag är fattig på pengar men inte fattig på vänner!!!!

Basta - Ej medlem längre2008-07-16 22:17
Antal inlägg: 3528

Efter en ett besök med en anhörig på akuten igår så vill jag bara säga att dom där syrrorna är överbetalda. Jag fick en känsla som påminner mer om väktare.

Felixy2008-07-16 22:23

benny: ja det är väl för att dom håller i slantarna ;)

basta: självklart finns det "dåliga" syrror, precis som i alla andra yrken. Politikerna sitter på lyxmiddagar o svullar mat förjämnan på våra skattepengar, dom sjukskriver sig aldrig och gör ofta dåliga beslut!! Men du får fetinglön för det! :P

mamman - Ej medlem längre2008-07-16 22:24

Basta:
Så din syn på en yrkesgrupp baseras på ETT ENDA tillfälle???

Då har jag sett en massa människor som knappt bör få lön alls...
Programmerare, butiksbiträden, tandläkare, militärer ja, jag har sett många som i så fall visar vad deras yrkesgrupp är överbetalda.

"datanördar" speciellt! (med datanördar menar jag de som arbetar med dator och sånt)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?