Spelrum
Giraffen8
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade8
Mobilspel
Pågående19 591

Forumkategorier

Användare Inlägg  
E Solu - Ej medlem längre2008-07-25 07:01
Antal inlägg: 4715

Det händer mig titt som tätt att någon stjäl mina avatarer för att använda dem på Spraydate eller liknande, i hopp om att få fler beundrare. Vad gör man åt detta?

lejonmix: Det är fullt tillåtet att ha analsex på sin bild. Se bara till att fotografera ansiktet allena.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-25 07:05
Antal inlägg: 2692

jag har kommit i kontakt med många stalkers, som inte velat hellre än att umgås intimt med mig...faktiskt, råkade få stämpeln "häftig kille där jag växt upp- även tjejer kan vara stalkers. Sen har jag ett stort antal tjejkompisar och ex som blivit utsatta för helt sjuka saker när det kommer till stalkers. Vad som är gemnesamt är dock att ALLA dessa situationer har uppstått i det riktiga livet- dvs internet har inte funnits med i bilden. Vanligare är att folk kommer äver ens mobil-nr.

Det var det jag syftade på. Som sagt. Vill du få riktigt sjuka människor efter dig tror jag att du har satörre chans om du hänger aktivt på olika krogar i en månad jämfört med att ha en avatar i ett år på beta.

Sen snor folk avatars- ja, det är sorgligt.

Budalv - Ej medlem längre2008-07-25 07:08
Antal inlägg: 2199

Eh, ja men stalkers i verkliga livet får man kanske oftast reda på. Vad jag menar är att en person kan använda Din avatar för att stalka andra eller göra i princip vad som helst på internet.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-25 07:12

bud- aha

Jo så är det säkert. Det suger. Människor är så småaktiga.
Men det är klart, alla har vi något som sakas oss, några poäng på universitetet i mitt fall. Men att sno en "indentitet" för att göra "i princip vad som helst" låter, som du söger inget kul.
Däremot hoppas jag nu att du förstår vad jag menade innan du hoppade fram och petade, omt men bestämt, på mig=)

E Solu - Ej medlem längre2008-07-25 07:13
Antal inlägg: 4715

Fast stalkers IRL kan ju vara lite spännande också.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-25 07:14

man bör sitta upp och se tangentbordet för att undgå alla möjliga slarvfel, alt läsa igenom sitt inlägg innan man tror att man är klar=)

ber om urs för slarvet

Budalv - Ej medlem längre2008-07-25 07:23

Jag är inte barsk, vill bara påtala allvaret i det hela. Vänder mig inte till dig egentligen, flera i tråden har skrivit liknande saker :)

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-25 07:37

jag som blev smickrad. trodde du vände dig till mig=)
Jag ville dock ställa olika saker på vågen, öven om allt är subjektivt. Jag tror ändå att rädslan för internet är mkt överdriven på ALLA olika sätt. Då pratar jag inte om just problem med stulna bilder på ett ansikte.

kul att DU har en avatar iaf=)

_abc_2008-07-25 10:30
Antal inlägg: 2200

Det har kanske med ekonomiska stalkers att göra på internet också. Dvs det är mer lättillgängligt för en ekobrottsling av något slag att söka sina offer på nätet än IRL. Komma åt bankuppgifter och dylikt. Detta borde det finnas rädsla för men det har inte nämnts. Med bild är man plötsligt inte helt anonym och är man oförsiktig kan fel uppgifter komma i fel händer.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-26 11:26

jag tro iaf att man skrämmer upp konsumenter av internet- så att dessa skall inhadla dagstidinigar med tips om hur man skyddar sig och så att företag kn sälja en massa brandväggar o dyl

Budalv - Ej medlem längre2008-07-26 18:39

Vem/vilka är det som skrämmer upp? Har varken tv eller tidning, så jag är lite borttappad.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-27 04:58

Budalv- Klassiskt säljargument är att skrämma upp möjliga kunder.
Detta för att så ett frö av känsla som säger att ett en inköp av en viss produkt, en pistol eller kanske en brandvägg- beroende p plats o sits, kan göra dig säkrare och tryggare än innan.

Budalv - Ej medlem längre2008-07-27 05:21

Tror snarare det är flashbackgenarationen som bär pistol, inte de av Aftonbladet och Sverker Olofsson uppskrämda seniorerna. Jag har inte följt med i medias rapportering om internetsäkerhet utan grundar min uppfattning på egna erfarenheter och framförallt vad folk själva berättar att de sysslat/sysslar med.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-27 06:17

Budalv- ta inte mina exempel (pistol och brandvägg) så konkret. Det är två helt skilda exempel- dock på samma könsla att man vill köpa sig tryggare. Sverker och Aftobladet hjälper till att sälja brandvägg tex.
Medan det säljs en massa pistoler i tex Texas. (JAg vet att det säljs i hela cärflden, ta inte allt så petigt alla ni andra)
Är du med?

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-27 06:18

En brandvägg räcker ju tex föga när man har problem som du beskriver. Jag utgick från en allmänn känsla, ett klassiskt säljargument.

Budalv - Ej medlem längre2008-07-27 06:43

Vad jag försöker säga är att jag inte tror att människor som tänker på sin säkerhet eller bara vill förbli anonyma har fallit för någon form av skräckromantisk nyhetsrapportering, snarare har de lärt sig av egna erfarenheter. Alla kännr väl nån som cardar, nån som bor i ett och samma par grå mysbyxor månad ut och månad in efter att ha hoppat av gymnasiet för att få mer tid åt att låtsas vara andra på intetnet i hopp om att någon gång få lägra dem, eller?
Tror inte Sverker har tid att ägna sig åt alla små irriterande internetspratt och lets face it, busarna ligger före honom, han kan omöjligt hålla sig uppdaterad med de subversiva krafterna, ursprungsnördarna som väntar på att få ta över.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-27 06:53

nej, jag känner ingen sådan som du nämmner.

Sen är jag övertygad om mitt eget resonemang. Faktiskt.

Självklart ligger #busarna# före sverker och nasredaktion. Det är ju det jag säger. Dock vill SVT ha tittare (kunder). Alla vill ha det. Att dkrämma folk ang allt och inget funkar sedan länge. Så höll man dom första staterna vid liv. Så har man kuvat folk sedan urminnes tider. Vilka styr idag? Marknaden eller Staten? Helt klart är företagen mäktigast när det kommer till kritan.

I detta hav finns det tex en tidning som har på löpet: "Skydda din dator från internet-attacker som kan spränga ditt hem"

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-27 06:56

du pratar om en subkultur som jag håller med dig är stark och levande. Dock är rädslan för att man som vanlig svensk nog mer grundad på "rapportering" och myter i flesta fall.

lejonmix - Ej medlem längre2008-07-27 06:57

jag e så trött o slarvar...([...rädslan för att råka illa ut som vanlig svensk internet-användare nog mer...])

Budalv - Ej medlem längre2008-07-27 07:09

Jag menar också att folk inte är helt pantade. En del lever sina liv på internet. Pensionärer vet hur man laddar hem gratisprogram eller har säkert något barnbarn som kan hjälpa dem. Om du läser den här tråden så är det flera som fått sina bilder stulna och "råkat ut för otrevliga saker". På lilla Betapet som är en familjesajt.
Sen är det nog inte många som tror att de kommer råka ut för seriemördare eller annat spektakulärt. Det kanske räcker att bli förnedrad, bortgjord, få arga mail eller bara känslan att inte veta om man figurerar på pxlbabes eller ej.
Om man gjorde en undersökning hur svenskarna upplever sin internettillvaro tror jag snarare att fler skulle säga att de inte var speciellt rädda. Tror ine alls att folk darrar som asplöv. De gör någon form av riskbedömning baserad på egna/andras upplevelser och rykten.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?