Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 28 |
| Inloggade | 54 |
Mobilspel
| Pågående | 20 169 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:06 | |
![]() | Det är nog bara jag och några till som inte äter kött heller :) Å, detta rättfärdiga liv, vad jag njuter... *kastar stenar hejvilt* Tänk på att trashone äter kött från gårdsslakteri (visst var det så?). Alla har sina gränser. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:07 | |
![]() | Japp, lyckliga grisar är goda grisar. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:07 | |
![]() | Helt orelaterat slog jag upp ordet fjollig Det är inte bara ett väldigt tjusigt rull med 17 bokstavspoäng, dess sannolikhet på 1/1128485 gör det visserligen till ett ganska ovanligt, men inte omöjligt öppningsrull. Utöver det har det ju en träffande betydelse i sammanhanget.... fjoll|ig adjektiv -t -a • om kvinna; vimsig, tanklös; om man feminin | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:11 | |
![]() | Sanningen är den att alla djur hänger löst så länge de inte har ett affektionsvärde eller vad man ska kalla det. Jag tycker att det är bra att man vänder sig emot dödande om man känner att det är fel. Många som föder upp köttdjur väljer också bort djur enbart för att de rymmer, har fel färg, är bråkiga, är för tillgivna etc men ingen bryr sig om det eftersom de inte räknas som husdjur och ändå ska ju någon slaktas. Man gör urval på andra grunder än att djuret ska bli mat. En del avlivar sian husdjur för att flytta utomlands, renrasiga eller ej. | |
| Femme_Fatale | 2008-07-24 20:11 | |
![]() | haha....när jag hör ordet fjollig tänker jag på bögar...där ser man vilka associationer man kan få =) | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:12 | |
![]() | Femme_Fatale, har du nåt emot homosexuella? | |
| nina733 - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:13 | |
![]() | *hostar och påminner lite fint om trådens ämne* | |
| Femme_Fatale | 2008-07-24 20:13 | |
![]() | tänker förresten lägga mig i debatten....en hund kanske saknar stamtavla för att den inte är registrerad...jag hade en perser vars bägge föräldrar hade stamtavla men ägarinnan som hade bägge föräldrarna hade inget registrerat katteri och därav hade kattungarna ingen stamtavla trots att de var renrasiga.....kan ju vara så med hundar också | |
| Femme_Fatale | 2008-07-24 20:13 | |
![]() | nej jag har inget emot homosexuella.... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:13 | |
![]() | Ja och varför är inte djuret registrerat då? | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:14 | |
![]() | ja känns som om hundavel försvann nånstans.. | |
| Femme_Fatale | 2008-07-24 20:15 | |
![]() | det kostar pengar tror jag att vara med i sverak och jag tror det kostar pengar om man ska registrera kattungar...är det inte så med hundar också? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:17 | |
![]() | Ja, det är relativt små avgifter. Så jag tror att ofta då man väljer att inte registrera sin uppfödning så är det något lurt bakom. | |
| Femme_Fatale | 2008-07-24 20:18 | |
![]() | det var det inte i det här fallet....hon hade inga planer på att göra det till någon kommersiell verksamhet...ville nog bara ha nån enstaka kull kattungar | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:20 | |
![]() | Så vad betalade du för din katt? Är den renrasig med föräldrar som har papper så skall man ju vara stolt över det och registrera avkomman oxå. | |
| beritlind78 | 2008-07-24 20:22 | |
![]() | Jag kan absolut inget om hundavel och tänker inte lägga mig i debatten. Däremot verkar det finnas en del här inne med goda kunskaper i ämnet så då hoppas jag på svar på en fråga. En kollega har skaffat sig en valp, en amstaff. Men tydligen finns det en liten del labrador i hunden också. Betyder då det att det är en blandras? Och att det inte finns någon stamtavla på hunden? Är mest nyfiken då jag tror kollegan fått betala ganska mycket för hunden. Sen måste jag säga att det där är nog första gången jag ser en valp på 9 veckor som INTE är söt. Man brukar annars smälta så fort man ser en hundvalp.... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-07-24 20:24 | |
![]() | Ja det är en blandras. | |
| Femme_Fatale | 2008-07-24 20:24 | |
![]() | Jag betalade 1500 men å andra sidan reste jag 100 mil tur och retur för att hämta älsklingen....tyvärr dog hon för inte så länge sen....blev 4,5 år.....skulle envist vara utekatt som de andra katterna....vet inte vad som hände...hittade henne på gården död...fanns inget synligt blod eller nåt men magen var full av vätska | |
| Femme_Fatale | 2008-07-24 20:25 | |
![]() | Ska tillägga att jag inte var ute efter henne som en perser...jag tycker inte om när de avlar dem så näsorna och ögorna rinner...men det är en annan historia | |
| beritlind78 | 2008-07-24 20:28 | |
![]() | Trashone: Ok, men vad är då anledningen att man väljer just en sådan valp istället för en renrasig? Det är tydligen en seriös uppfödare och kollegan har läst på länge och väl och kört en bit för att köpa valp hos just den uppfödaren. Hade ju kunnat fråga kollegan såklart men jag tycker ibland inte han har alla höns hemma om man säger så....Så det kunde vara intressant att höra en opartisk åsikt. | |