Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-G- - Ej medlem längre2008-08-06 17:26
Antal inlägg: 28

Hehe, har du aldrig hört talas om "rumpsvett" vännen ;) Det frodas massor av bakteriellt "godis" i det som gottar sig i våra underkläder. Eller du kanske har skyddskåpa på ditt anus... ;P

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-06 17:27
Antal inlägg: 9141

-G-: Oja, det har jag. Och så är jag fräsch och låter bli at svettas! Hehe, nä, men menar du att svett innehåller farliga bakterier?

-G- - Ej medlem längre2008-08-06 17:29

Tja, svettet som kommer från området runt anus är inte helt "rent" dristar jag mig till att påstå.

-G- - Ej medlem längre2008-08-06 17:30

Pga den kontakt det får med anus naturligtvis...

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-06 17:37

-G-: Så kanske det kan vara, ja. Allt som är i kontakt med det där vidundershålet har väl viss risk att vara farligt eftersom det är den plats kroppen använder för att skicka ut prylar som inte är så användbara.

IchbinTysk2008-08-06 17:52
Antal inlägg: 296

Påminner mig om en liten unge jag såg på tv förut, tipsade om att man skulle slå på kranen så folk trodde man tvättade händerna.

En fråga bara, om du är där inne, varför inte bara tvätta dem?

Nu är jag ingen expert på ämnet, men det borde väl finnas en anledning till att handfat finns?

Papper stoppar väl inte allt.

andraideal - Spelvärd/Forumvärd2008-08-06 18:25
Antal inlägg: 3298

Jag skrev inte att DU var äcklig, jag skrev att Det var äckligt ;) Och, god handhygien är väl ändå att tvätta sig efter toalettbesök liksom. Jag läser informationen på sidan jag länkade just precis så. Att folk inte tvättar händerna är orsaker till magsjukeepedemier och rotavirus osv. Det speciella på toaletten är ditt bajs, ditt bakterieinehåll.

TazzRat2008-08-06 18:26
Antal inlägg: 268

Nattravn: Jag utgår från att du inte gör nummer två 5-6 ggr om dagen, utan att du menar toalettbesök i allmänhet? Kan inte vara lätt att ha så torra händer. §;o)

Visst BÖR man väl man tvätta händerna efter toalettbesök?! Det må vara i våra underkläder bakterierna frodas som bäst(?), men det är ju även i dessa vårt underliv marineras hela dagarna. Som nämnts skulle pengar o d (som ju är så skitigt) inte vara lika ohygieniskt om folk faktiskt tvättade händerna, o om det gjordes så noga som det rekommenderas under smittosäsonger.

Dock borde vi kanske ännu mer lära oss att tvätta händerna FÖRE toalettbesök. Särskilt vi flickor, som så lätt får bekymmer med våra ädla delar. (Jag lever bara som jag lär på den punkten när jag jobbar då jag hanterar pengar o inte vill överföra den smutsen på de känsligare delarna.)

Tillhör kategorin som alltid tvättar händerna efter avslutat besök. Har svårt för att kissa i naturen om jag saknar papper eftersom jag vet hur svårt det är att "skaka av sista dropparna" för oss flickor. Det jag inte skakar av landar ju i mina trosor- o det är inte en hygieniskt attraktiv tanke. Föredrar faktiskt även att killar torkar snoppen lite efter nummer ett. (Den sista droppen kan ju vara envis även för killar ibland. §;ob ) Dock tvättar jag många gånger säkert alldeles för snabbt o slarvigt.

Tvättar händerna efter disktrasekontakt, innan matlagning etc etc. Skulle dock ALDRIG orka hålla på med detta pappersarbete (höhö) som vissa sysslar med: Torka toasitsen, papper för att stänga av/sätta igång vatten, papper för att öppna en dörr etc etc. ...O att inte åka buss, ta i trappräcken etc?! Ursäkta mig, men verkar inte allt detta gränsa till en aning bakterieskräck? Är väl bara att låta bli att slicka på fingrarna innan man kommit fram till sitt eget handfat nästa gång om man nu är så rädd för omvärldens bakterier?

(Ja, mitt tangentbord är nog mycket snuskigt o fullt av kaksmulor, o ja, jag biter på naglarna... Antar att jag är snuskigare än vad Nattravn är i regel. §;ob )

PowerYoga2008-08-06 18:38
Antal inlägg: 713

Fler har säkert sagt det, men jag har bara läst första sidan så jag säger det isf igen...det finns ngt som heter handkräm. Självklart tvättar man sig efter ett toalettbesök, men även när man tar i lite av varje under dagen. Tvätta händerna och smörj in de med handkräm...svårare än så är det inte.

Malla132008-08-06 19:10
Antal inlägg: 1810

Jag tycker absolut att man tvättar händerna efter ett toalettbesök. Man behöver inte komma i kontakt med tex sin avföring, du har ju händerna i närheten av en massa bakterier när du torkar dig och det känns ganska ofrächt att gå runt med det på händerna. Skulle fler tvätta händerna efter sina toalettbesök skulle kanske magsjukespridningarna minska!!! Om man har problem med torra händer finns det milda oparymerade tvålar och bra handkrämer att använda efteråt. =)

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-06 19:13

TazzRat: Ja, precis, toalettbesök i allmänhet. :) Faktum är att jag har extremt jobbigt med torra händer, och hud överlag. Ansiktet flagar sig och håller på. >_< Ganska säker på att det beror på en anti-akne-medicinering jag fick utstå i tonåren som jag läste nånstans idag blivit förbjuden att receptera ut. Nu har jag hud som nästan är bökigare att sköta än om den varit finnig. :P Så fingrarna är liksom så torra att de blir russiniga utan att jag tvättar, och om jag samtidigt ska hålla på att tvätta så blir det extra bökigt. Och handkräm kan jag tycka är lite tröttsamt för det klabbar en hel del så man måste vänta en stund innan man kan röra vid saker. :P Men nåväl...

Och jag är faktiskt så pass ovanlig (eller?) att jag är man som avslutar kisseriet med att torka mig med papper, just för att det gärna smiter ut efteråt annars. Nu börjar det bli lite väl privat och intresseklubben antecknar-stuk på det hela, though.

Och som svar på din parentes på slutet; Jag startade inte tråden för att tala om hur stolt jag är över att inte tvätta mig, elelr för att äckla folk, utan för att jag faktiskt undrar vad som är btra och dåligt rent hälsomässigt. Jag är väldigt noga med att sköta min hälsa så gott jag kan och orkar med. God hälsa är inte = pedantiskt hygientänk liksom.

Man tvättar ju händerna flertalet gånger varje dag utöver varje toabesök. När man diskar, om man lagar mat, när man duschar, osv osv. Så det känns inte nödvändigt att tvätta sig vid varje toabesök som jag känner det. Bara de gånger man känner att det var ett tag sedan, eller om det blev fel torkningsförloppet, eller så. ;)

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-06 19:24
Antal inlägg: 7605

Nattravn, jag tycker att det är helt okej, så länge du är på en hemmatoalett och tvättar dig före matlagning och så.
På offentliga toaletter flaxar det omkring mycket mer baciller, så man gör nog sig själv och andra en välgärning om man tvättar händerna ordentligt där och försöker undvika att ta i dörrhandtaget(och låset) med fingrarna, när man går ut.
Tråkigt att du har fått så torr hud.
Har du frågat dem på apoteket om lämpligaste salvan för både ansikte och händer?
Det brukar finnas riktigt bra krämer, som inte smetar runt efter insmörjning.
Ev. överskott av handkräm just på insidan av händerna kan man ju torka lite med papper, så man inte lämnar spår efter sig på allt man tar i.
För mig är ovansidan på händerna mest torra, inte handflatorna.

vita_syrener - Ej medlem längre2008-08-06 19:28
Antal inlägg: 22144

Nattravn- har du provat apotekets badolja eller ren olivolja när du duschar eller badar?

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-06 19:34

mommesfrites: Jag gillar vaselin handkräm, den klabbar inte alls nästan, men den är dyyyr, och innehåller säkert cancerframkallande ingredienser. ;) Jag har testat hela apotekets inredning, ungefär. :P Dena enda ansiktskrämen som funkade slutade de sälja. >_< Men jag är lite av en sån där trädkramare med, som gärna vill få det till att naturen har sin gång, och kroppen vet bäst hur den ska reparera sig själv, osv. Så... Ja. Den kliar ju inte, och sårar sig eller så. Finns de som har det värre. ^^

Jag går inte så ofta på offentliga toaletter, och de gånger jag går så är det oftast för man vill tömma blåsan bara, och då känns det som att man får mindre dumma bakterier på sig om man vistas på toan så kort tid som möjligt och tar i så lite som möjligt och däri inkluderar jag reningsattiraljer. Men senast jag var på offentlig så tvättade jag mig noga med tvål, det du!

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-06 19:35

vita_syrener: Testat ACO duscholja eller vad den hette. Den luktar ungefär som matolja = Man luktar ogott.

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-06 19:54
Antal inlägg: 7605

I familjen har en del av oss torr hud och ibland eksem. Jag kokar min egen salva av bivax och olivolja, vilket gör att vi har kunnat sluta med all kortison och mjukgörare. Det är inte kul att smeta på sig, och framför allt inte småbarn, petroleumprodukter med konserveringsmedel och allsköns tillsatser men ibland behövs det ju.
Våra förfäder smorde sig med ister och andra fetter och det är ju inte så himla trevligt det heller.

TazzRat2008-08-06 20:06

Nattravn; Hade inte en tanke på att du försökte skryta om hygien med min sista parantes. Ville nog mest bara påpeka att jag inte ansåg dig mindre hygienisk än vad jag är. §;o) Låter ruskigt jobbigt m såpass torr hud, o därav har jag även full förståelse för att du gärna slipper tvätta händerna mer än nödvändigt.

Jag hade inte mer belägg för varför man BÖR tvätta händerna än just det jag skrev, så jag kan bara utgå från min personliga åsikt. ...Vilken egentligen är av föga intresse för omvärlden. *s*

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-06 20:26

TazzRat: Nu missförstod du hur jag menade, tror jag. Menade att jag förstod vad du menade med din parantes och ville understryka det du menade. ^^

TazzRat2008-08-06 20:44

Nattravn: Sedär. Missförstånd är alla forums mest förekommande byggsten! §;oD

Nattravn - Ej medlem längre2008-08-06 20:47

Haha.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?