Spelrum
Giraffen15
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
4
Inloggade19
Mobilspel
Pågående19 525

Forumkategorier

Användare Inlägg  
TomasLeonard2008-08-15 03:01
Antal inlägg: 1563

Hår är ändamålsenligt & vackert, men ska/kan ansas efter behov.

När man försöker motarbeta det som är naturligt & skapats genom miljarder år av utveckling så är sannolikheten stor att detta är fel.

Jag uppskattar kultiverad naturlighet, dvs då människan ser det fina i naturen, ser ide'en men kultiverar & skapar en trädgård som uppfyller alla krav som både människa & natur ställer.

Budalv - Ej medlem längre2008-08-15 06:41
Antal inlägg: 2199

Tycker det är lite oövertänkt om äldre rakar sig intimt av estetiska skäl. Oftast är inte underliven så där "supersnygga" som hos 20-åringar att det blir ett jätteplus att lyfta fram dem.

SylviaPlath - Ej medlem längre2008-08-15 07:57
Antal inlägg: 31064

Fascinerande att så många är beredda att berätta exakt var de rakar sig på kroppen och varför. Fascinerande också att vissa kvinnor har uppfattningar om att ANDRA kvinnor BÖR vara rakade. Vi kvinnor är bra på att förtrycka och konkurrera ut varandra och det är därför feministerna skriker till ingen nytta. Mannen är en inbillad fiende jämfört med fienden inom oss.

Miss_jk2008-08-15 08:18
Antal inlägg: 8941

Tid, plåga och energi... Hur tror ni att det går till när man rakar sig egentligen? Det är varken jobbigt, plågsamt eller långdraget.

"Men lite mensblod runt underlivet har inte gjort någon sjuk" Nej, kanske inte, men det är fruktansvärt äckligt! Tror inte att det finns någon som skulle uppskatta att se av blod ihopklumpade könshår. Fy fasiken! Jag är väl medveten om att mens är naturligt och nödvändigt, men måste man göra det till något ofräscht för det?

Mirrra2008-08-15 08:51
Antal inlägg: 5

men vadå se, vem ska titta där när man har mens? och ihopklumpade könshår? fattar ingenting!

ordprofeten - Ej medlem längre2008-08-15 09:05
Antal inlägg: 1302

SylviaPlath, "Vi kvinnor är bra på att förtrycka och konkurrera ut varandra"
•För oss män är enda hoppet till överlevnad att ni fortsätter så :)

Amiable2008-08-15 09:06
Antal inlägg: 1365

Nu har jag läst igenom alla inläggen. Väldigt intressant!
En fråga jag hade har jag nu fått svar på... : Om det var ett skönhetsideal. Av vad jag kan avläsa så är det tydligt så.

Tack till alla som så villigt svarat och samtidigt gett flera nära och personliga svar!

Budalv - Ej medlem längre2008-08-15 09:27

"Fascinerande att så många är beredda att berätta exakt var de rakar sig på kroppen och varför. Fascinerande också att vissa kvinnor har uppfattningar om att ANDRA kvinnor BÖR vara rakade. Vi kvinnor är bra på att förtrycka och konkurrera ut varandra och det är därför feministerna skriker till ingen nytta. Mannen är en inbillad fiende jämfört med fienden inom oss."

SylviaPlath: Men det är väl samma tjejer som har åsikter om att män ska ansa sig och raka sig? De har säkert åsikter om hur man ska torka sig på toa och hur man viker lakan... Männen verkar inte säga rakt ut hur andra män ska göra, men när de skriver att de är glada att ha lite hår och att de hade känt sig ofräscha med mycket hår kanske nån annan man blir indirekt sårad och hämmad för retsen av livet?
Alla som håller på så är neurotiska, män som kvinnor. Men det får man inte säga för det låter så översittar-aktigt. Därför lägger jag till att alla människor förmodligen är det mer eller mindre :)

grönöga - Ej medlem längre2008-08-15 10:21
Antal inlägg: 5570

Mirra: "men vadå se, vem ska titta där när man har mens?"

Jag håller mig inte ren och fräsch för att någon ska kunna komma och "titta". Jag gör det för min egen skull, gillar nämligen känslan av att känna mig ren och att jag luktar gott/okej oavsett vilken del av kroppen vi talar om..
------------------------- -
Budalv: "De har säkert åsikter om hur man ska torka sig på toa och hur man viker lakan..."

Ja helt korrekt. Jag vill inte se bajs/kissrester i varken mina, min mans eller döttrars underkläder, utöver det så bryr jag mig föga om hur resten av världens befolkning torkar sig efter sina toabesök.

Men vad lakan anbelangar räcker det om det blir ihopvikta så pass att de dels får plats i skåpet och att det går att skilja dem från varandra, blir lättare så när man ska ta fram dem. Om de sen finns 15 veck på dem bryr jag mig mycket lite om, bara de är rena och luktar gott... ;)

Budalv - Ej medlem längre2008-08-15 10:50

Grönöga: Men om du gick hem till andra och luktade i linneskåpen och öppet visade förfäran över frånvaron av väldoft skulle jag hellre ha sagt att du var neurotisk snarare än kvinnoförtryckande :)

Det är lite kvinnoförtryckande i resonemanget att kvinnor nödvändigtvis tar åt sig av andras påpekanden. Tror många faktiskt har den "manliga" egenskapen att bara låta triviala saker gå in genom ena öra och ut genom andra. Undantaget yngre eller känsliga personer. Därför håller jag inte riktigt med SylviaPlath.

Mirrra2008-08-15 12:13
Antal inlägg: 5

grönöga, jag svarade på Miss-jks inlägg

mommesfrites - Ej medlem längre2008-08-15 12:27
Antal inlägg: 7605

Man kan inte lukta gott och vara 100% fräsch jämt. Då lever man inget normalt liv med skola, jobb och resor.
Inte ens läkare kräver att man ska vara kliniskt ren förutom vid speciella situationer.
Jag granskar aldrig mina familjemedlemmars underbyxor och skulle aldrig påpeka för dem ev spår av kissdroppar eller annat som kan komma ur de nedre regionerna.
Jag, som faktiskt hatar snusk och äckliga dofter känner med anledning av vissa inlägg här, både förundran och obehag inför den hygienterror, som vissa begagnar sig av.

lejonmix - Ej medlem längre2008-08-15 12:28
Antal inlägg: 2692

Jag luktar alltid gott- har sjuk tur. =)

grönöga - Ej medlem längre2008-08-15 12:39
Antal inlägg: 5570

Jag försöker inte vara "kliniskt ren". Och inte heller "granskar" jag mina familjemedlemmars underkläder.
Däremot vill jag inte behöva känna mig 100% ofräsch, vilket jag med lätthet undviker genom att skölja av mig ibland efter ett toabesök.

Då det verkar som om många här tycks tro att jag tvålar, gnor och misshandlar mitt underliv i detta mitt tvättande så ska jag bjuda på informationen om hur jag i denna min handling går tillväga.

Jag tar lite ljummet vatten som jag häller/sköljer det yttre delarna av mitt underliv med, jag låter även lite av vattnet skölja ljumskarna och de absolut innersta delarna på mina lår. Det tar ca ½ - 1 min av min tid, max.

Vad är det som är så upprörande med detta?

vintage2008-08-15 12:51
Antal inlägg: 120

Budalv: tycker det är lite oövertänkt om äldre rakar sig intimt av estetiska skäl. Oftast är inte underliven så där "supersnygga" som hos 20-åringar att det blir ett jätteplus att lyfta fram dem."

varför ska man sträva efter att se ut som en tjugoåring?
så du tycker man borde skyla sig efter fyrtio?
dagens ideal skrämmer mig!

SylviaPlath: "Fascinerande också att vissa kvinnor har uppfattningar om att ANDRA kvinnor BÖR vara rakade. Vi kvinnor är bra på att förtrycka och konkurrera ut varandra och det är därför feministerna skriker till ingen nytta. Mannen är en inbillad fiende jämfört med fienden inom oss."

jag vet inte varför du ifrågasätter kvinnors syn på andra kvinnor och inte männens åsiktsregn över hur vi borde vara rakade eller ej.
kan bara tala för mig själv, och eftersom jag föredrar kvinnliga partners, känner jag mig befogad att ha en åsikt om hårigheters vara eller ikcke vara vad gäller min partner.
andra kvinnor däremot, får göra precis som de vill. om de vill dofta jordgubbskarameller (bläh) i fittan och raka av sig hela alltet så hey, gör´t.
men jag föredrar au natural. normal daglig hygien, naturliga dofter och gärna ansat men då på eget initiativ. räds inte lite hår.

Wilsson - Ej medlem längre2008-08-15 12:52
Antal inlägg: 325

En brud ska bara ha hår på huvudet, enought.
Som ngn påstod här i tråden att det inte är vanligt med rakade kön hos tjejer skulle jag påstå tvärtom. Skulle tippa på att 75% av brudarna har rakat kön, och tur är det. Vem fan vill ha hår i maten? Fult är det också.
Gå till ett nakenbad tex så ser ni nog att 75% är ganska rätt siffra.
Btw, skulle jag inte ens vilja/kunna ha sex med någon brud som är hårig på könet, det är avtändande. Och JAG får tycka som JAG vill.

hotcold2008-08-15 12:55
Antal inlägg: 316

Att kolla på det som är på ett nakenbad ger nog inte normen för hur många som är rakade.

hotcold2008-08-15 12:56

de ska det stå givetvis

ordprofeten - Ej medlem längre2008-08-15 12:59
Antal inlägg: 1302

hotcold, har du möjligtvis fördomar om nakenbadare?

hotcold2008-08-15 13:00

Absolut inte ordis. Är själv en flitig besökare på nakenbad.
Finns inget underbarare:-)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?