Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 4 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 17 |
Mobilspel
| Pågående | 20 031 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-19 14:21 | |
![]() | Alla har väl rätt att uppföra sig som den vill men om någon börjar vara otrevlig mot mig så är jag otrevlig tillbaka så enkelt är det för mig... | |
| Sotfinger | 2008-09-19 14:32 | |
![]() | Bizzzy: Men då har ju ju inte valt! Då är det ju den andre som bestämmer hur du ska uppföra dej! Som en betingad reflex. | |
| Dalkullan | 2008-09-19 14:32 | |
![]() | jag är nog som bizzzy...vänder knappast andra kinden till men tillbaka till första inlägget så hade jag nog inte inte svarat så snällt som han gjorde utan tonåringen hade nog fått sig ett ont öga eller nåt... skulle som sagt skämmas om mina barn betedde sig på det viset | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-19 14:49 | |
![]() | Ja det är sant, jag reagerar reflexmässigt i en sån situation. | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-19 14:51 | |
![]() | Det är nog min reptilhjärna som tar över..=) | |
| Sotfinger | 2008-09-19 14:56 | |
![]() | Nu blir jag lite filosofisk.... jag tycker att vi har ett gemensamt ansvar för de attityder/vibbar som finns i samhället. Mina val får alltid följder. Ont föder ont. Är jag otrevlig tillbaka blir den förste ännu härsknare och ger sej kanske på nästa han möter ännu värre. osv osv. Är jag vänlig kanske jag tar udden av hans misslynthet. Men jag vet att många inte resonerar så, utan man tycker att detta är inte mitt problem och "varför ska just jag". | |
| bizzzy - Ej medlem längre | 2008-09-19 15:03 | |
![]() | Ja det är bra att vara filosofisk. Det är jag också ibland. Du har säkert rätt i ditt påstående att lite vänlighet tar udden av hans misslynthet. Jag får väl försöka stålsätta mig nästa gång någon beter sig som en idiot och le mitt allra största leende. Kan bli svårt dock.. Men försöka duger =)) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-19 15:10 | |
![]() | Det händer ju att försäljare eller kassapersonal tackar med en alltför trevlig eller bister ton. Det signalerar väl ungefär att de är trötta på sitt jobb eller har provision/strävar efter högre post inom företaget. Samtidigt är de människor som inte sätter den mänskliga kontakten i varje möte före den leda eller iver de bär på, vilket ju är fritt att göra. Jag kan bli smått irriterad på dessa typer, ändå känner jag att de inte gör någon direkt skada eftersom de oftast inte jobbar med människor utan varor och de är inte i överläge i situationen heller. Vid närmare eftertanke kan jag tycka att det är positivt om McDonalds-personal lyckas förmedla exakt hur mycket mervärde deras yrke ger här i livet. | |
| Sotfinger | 2008-09-19 15:11 | |
![]() | :-) | |
| Sotfinger | 2008-09-19 15:13 | |
![]() | Min smiley var tänkt till bizzzys inlägg egentligen men Budalv har en poäng där också. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-19 15:13 | |
![]() | Fan också ;-) | |
| vulcan | 2008-09-19 15:31 | |
![]() | Kan ni tre som skrivit de senaste inläggen typ flytta på er så vi andra får plats i tråden också? :-D | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-19 15:34 | |
![]() | Jag tycker att den här tråden är lite för lång nu. Kan ni typ låsa den? Hinner lixom inte läsa innan någon skrivit något nytt som man inte menade att svara på. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-19 15:37 | |
![]() | Vulcan och Illiterate: Ni måste träna mera, jag snappar fortfarande upp goda intentioner ur era inlägg... | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-19 15:39 | |
![]() | Mina intentioner är alltid goda, men ibland krävs det ett slag på rätt ställe för "the greater good". | |
| vulcan | 2008-09-19 15:40 | |
![]() | Det beror på att jag är snäll på riktigt, om än med vissa smågriniga inslag och egotendenser. | |
| Sotfinger | 2008-09-19 15:42 | |
![]() | Jag tycker att ni armbågade in er riktigt duktigt, vi behövde inte alls flytta på oss. Fast å andra sidan gör vi det så gärna, snällisar som vi är. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-09-19 15:42 | |
![]() | Jag tycker det kan få vara sensmoralen här. Det spelar inte så stor roll om man är ouppfostrad på utsidan så länge man är fin på insidan. NU kan vi stänga tråden. | |
| Sotfinger | 2008-09-19 15:44 | |
![]() | :-) (till dej Budalv!!) | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-09-19 15:46 | |
![]() | :-) | |