Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 819 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Ruhrgebiet - Ej medlem längre | 2008-09-25 04:00 | |
![]() | oeronbarn: Stötte på Horace i Gamla Stan igår. Han hälsar så gott, och ber samtidigt om ursäkt för en viss grad av intellektuell impotens. | |
hemliga anna | 2008-09-25 09:48 | |
![]() | sylvia: jag älskar ditt användning av lotta engberg! det ska jag sååå anamma! en vit svulstig skinnsoffa- lotta engberg! underbart! gariam: DIDO! det låter ju fan som hon svalt gröten halvägs i halsen konstant! carlmartin: jag tror att det är jävligt nyttit att störa sig på saker som är just småsaker, på så sätt släpper man ut aggrisioner lite då och då och undviker då att komma till en punkt då man exploderar på sina närmaste. | |
hemliga anna | 2008-09-25 09:49 | |
![]() | ursäkta stavningen gott folk | |
hemliga anna | 2008-09-25 09:58 | |
![]() | något som kan va kul men oftast är ganska störande. det är att bara för att man jobbar i vården så tror folk att man vill veta allt om deras defekter på kroppen.. träffade en kille för ett tag sen, första ggn vi ses berättar han att han brukar få stora infekterade finnar i mellangården och att det gör så ont att han knappt kan gå.. vem vill veta det? | |
vulcan | 2008-09-25 10:19 | |
![]() | anna: det finns folk som gillar att klämma finnar, han kanske letade efter nån sån och prövade sig fram så att säga. Jag blir generellt mycket mer arg på saker och anonyma företeelser som företag och organisationer än på enskilda människor och deras små skavanker. Igår svor jag t ex ve och förbannelse över PayPal. Irritation över andras dumma beteenden försöker jag vända till en fördel genom aktiv handling. Det finns t ex få härligare saker än att tvinga en aggressiv bilist att stanna med en tvärbromsning vid ett övergångsställe efter att ha glott så beslutsamt ilsket att vederbörande förmodligen reflexmässigt insett att risken för en rejäl känga i sidan motiverar ett undantag från den personliga regeln att det egna fordonet alltid har företräde framför alla andra trafikanter. Två hårda välriktade handflator i bröstet på folk som vill tränga sig in i tunnelbanevagnen innan jag och andra hunnit gå av den är också positiv karma för åtminstone 25-30 minuter framåt. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-25 10:26 | |
![]() | anna- ännu bättre än att söka tillfällig lindring från dessa små vardagssmärtor genom att agera ut dem för att sedan glömma dem tills de på nytt gör sig påminda är; att titta närmare på orsaken till varför vi blir irriterade. kan hända vi kan upptäcka något som vi själva är herre över och därför har makt att ändra. här ligger en guldgruva, i det vi träder ur offerrollen och istället tar en aktiv roll i vårt liv. Att lätta på trycket kan vara kärkommet ibland, men vi lurar oss själva om vi nöjer oss med det, och skyller de sanna orsakerna till vår irritation på andra. den tillfälliga lindringen blir då snarare ett medel till att upprätthålla ett skadligt och invalidiserande levnadssätt där vi inte erkänner att vi själva är ansvariga för hur vi hanterar vårt (känslo)liv. | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-25 10:28 | |
![]() | glöm heller inte att det är när du är mest irriterad som du är mest irriterande. | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-09-25 10:30 | |
![]() | Oh fel. Det är när du är som mest förstående och överseende som du är som mest irriterande. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-25 10:30 | |
![]() | Haha det här var en ganska kul tråd :) Egentligen har ni ju rätt allihop. Jag retar mig ganska mycket på telefonförsäljare faktiskt men det irritationsmomentet har jag eliminerat genom NIX. CarlMartin skulle jag gärna ha som reskompis :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-25 10:31 | |
![]() | Vulcan- sikta mer på axlarna om inträngaren är av kvinnligt kön.. | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2008-09-25 10:33 | |
![]() | Precis vad jag tänkte också :D Men jag orkade inte kommentera. | |
hemliga anna | 2008-09-25 10:33 | |
![]() | men pucko... jag hanterar mitt känsloliv genom att störa mig på struntsaker så kan jag vara glad och trevlig sen. är till exempel aldrig osams med folk.. det är skönt att störa sig på saker. jag har dock inget problem med att bli förbannad om nån beter sig illa, är inte aggressionshämmad eller så. hanterar min irritation på ett mycket bra sätt och hör sen. ditt argument är bra om man önskar sluta irritera sig men jag tycker att irritationen har ett egenvärde. Jag tycker det är skönt att irritera sig på saker som är ovidkommande. | |
hemliga anna | 2008-09-25 10:33 | |
![]() | oj mitt syftade till carlmartin | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-25 10:35 | |
![]() | thrash- är det för att du inte kan föreställa dig att någon är genuint glad för ditt sällskap- eller är det för att du njuter av konfliktsituationer? | |
hemliga anna | 2008-09-25 10:37 | |
![]() | men carlmartin, den här tråden var rolig tills du började jiddra | |
einsturz | 2008-09-25 10:39 | |
![]() | när folk går på den sida av cykel/gångbanan som är till för att cykla på. argh | |
einsturz | 2008-09-25 10:39 | |
![]() | och, såklart, när folk är otrevliga i onödan | |
Official_P | 2008-09-25 10:40 | |
![]() | Haha! Väldigt skojig forumtråd att följa. Kan carlmartin, budalv, sylvia samt trashone vara snälla och fortsätta bidra med inlägg? Förresten carlmartin, kan du hjälpa mig med en sak? "ännu bättre än att söka tillfällig lindring från dessa små vardagssmärtor genom att agera ut dem för att sedan glömma dem tills de på nytt gör sig påminda är; att titta närmare på orsaken till varför vi blir irriterade. kan hända vi kan upptäcka något som vi själva är herre över och därför har makt att ändra." Om jag irriterar mig på att behöva köa när jag skall handla <vara> på <butik>, hur gör jag bäst i att lösa det problemet? Skall jag anpassa mitt handlade efter min irritation över att behöva köa och ta mig dit när det är som minst personer i butiken eller finns där något annat bra sätt? Föreslå inte näthandel är du snäll, då det fortfarande är i ett väldigt primitivt stadie :) | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-09-25 10:41 | |
![]() | Men anna - pucko? Jag börjar nästan bli kär i CM :) | |
carlmartin - Ej medlem längre | 2008-09-25 10:47 | |
![]() | anna - det är min poäng att alla människor söker lindring och njutning, och strävar att ge dessa uttryck i sitt liv. därför ser jag så mycket kaos omkring mig, för många människor går omkring och gottar sig i egna och andras nederlag, kränkelser, lidande, sorger och bekymmer. utan att veta att det är det de gör, gottar sig. att gotta sig är gott, det önskar jag alla. men om man fokuserar på det negativa i livet växer det; bättre då att fokusera på det positiva. | |