Spelrum
Giraffen | 33 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 4 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 26 |
Inloggade | 63 |
Mobilspel
Pågående | 19 879 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-12-16 14:23 | |
![]() | _candid: här kanske.. www.lonestatistik.se...tr ade-1388 | |
_Candid - Ej medlem längre | 2008-12-16 14:25 | |
![]() | Sillsallad låter gott mommes, vi har inte ätit så mycket julig mat än i år =) Nu ska jag ta en långpromenad, ha det bra alla! | |
_Candid - Ej medlem längre | 2008-12-16 14:26 | |
![]() | och åh, tack för länken =) ! | |
Cajsa-Stina | 2008-12-16 15:47 | |
![]() | Mommes, sillsalladen lät god....har du något recept eller ska man prova sig fram? | |
kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-16 15:49 | |
![]() | "Tjofsar ihop" Låter mer som prova sig fram än recept.... | |
Cajsa-Stina | 2008-12-16 15:52 | |
![]() | Får väl göra det om inte mommes hör av sig....Friskt vågat, hälften vunnet! | |
Maja G | 2008-12-16 16:05 | |
![]() | Stackars, stackars Vita_!! Magsjuka är inget att leka med.. Nu förstår jag varför du inte var längst vägen då vi skulle till fabbo ( eller fabbo o fabbo, en pojkspoling som heter Pontus!) doktorn.. Vi blev sjukskrivna Vita_ och väntar på remiss till röntgen..Bara så du vet! Fick diclofenac och tradolan utskrivna..Tänkte du skulle ta Tradolanen så tar jag dom andra? Blir det bra så..?? | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-12-16 16:34 | |
![]() | Vad fint _Candid, att du fick en så bra lönetabell av vita! Vi var visst ute och prommade samtidigt. Hoppas vi kan göra det på torsdag med :) M_Gräddnos, visst är det konstigt att läkarna är pojkspolingar nu för tiden :) Men jag tycker bra om de unga, de har så mycket färska kunskaper och är mera openminded än vissa stofiler. En kompis till mig har tradolan, när hon har riktigt ont. Hon kallar dem för tralala-tabletter, eftersom hon blir lite yr i huvet av dem. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-12-16 16:39 | |
![]() | Jag tjofsar det mesta av matlagningen. Känner mig fram och har inga bra recept men jag hittade ett recept på sillsallad, likt den min mor brukade göra. Själv utesluter jag gräddfilen och har turkisk yoghurt (godare enligt mig) bredvid. Struntar i äggen också, har färsk gurka i och ringar av rödlök på toppen. Här blir det också en vegetarisk variant med qourn istället för fisk. Sillsallad 6 Portioner 4 Filé inlagd sill 3 Kokt potatis; medelstor 2 Äpple 1 Ättiksgurka 1/2 Gul lök 2 dl Gräddfil 2 msk Rödbetsspad 1/2 tsk Salt 1/4 tsk Svartpeppar 3 dl Rödbetor; inlagda, hackade Till garnering 3 Ägg; hårdkokta Skala äpplen och potatis. Skär inlagd sill, äpplen, potatis och gurka i små tärningar. Blada gräddfilen med rödbetsspadet. Smaksätt med salt och peppar. Blanda alltsammans med de hackade rödbetorna. Skölj en form, gärna en rund så kallad sockerkaksform, med kallt vatten. Packa därefter sillsalladen i formen och låt den stå kallt ett par timmar. Vid serveringen stjälper man upp sillsalladen på ett fat och garnerad med hårdkokta ägg som hackats gula och vita var för sig. | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-12-16 16:47 | |
![]() | har både trallalla och diklofenak och om trallalla tycker jag inte- blir som en sten i magen, men å andra sidan kanske man skulle peta i sig en sån idag ;) har iaf. pressat i mig omelett och peppar peppar ta i trä *knack knack på knoppen* än så länge ligger den där den ska. | |
Cajsa-Stina | 2008-12-16 16:47 | |
![]() | Åh, tack snälla mommes:) Trevligt med nya varianter...kommer att "tjofsa" till en sillsallad enligt ditt recept:) | |
Cajsa-Stina | 2008-12-16 16:51 | |
![]() | Det är rätta takterna vita:) | |
zmiley | 2008-12-16 17:06 | |
![]() | Här är en till som saknar familjen och Ellebelle. Å andra saknar jag inte nämnvärt att vara björn, ska nog bara vara zmiley i fortsättningen... Med all respekt mommes, sillsallad är skitäckligt precis som allt annat som innehåller sill i nån form. Tack vet jag kanelfläsk. Det och tjocka revben är mina uppdrag till årets upplaga av tomten är far till alla barnen. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-12-16 17:30 | |
![]() | Visst ja, Run-Marie, tomten är faktiskt inte far till något av barnen :) Zmiley, du slipper lufsa omkring som en björn och du slipper sillen med :) Skickar en vaniljdoftande kram. | |
vita_syrener - Ej medlem längre | 2008-12-16 17:44 | |
![]() | Oj oj oj, snart är familjen samlad igen, härligt och välkommen zmiley *kram* | |
Maja G | 2008-12-16 18:54 | |
![]() | Nu har jag sovit en stund, och blev väckt av mobilen! * grrr* Men det var väl en väldans tur eftersom klockan är såååå mycket! | |
yogimama - Ej medlem längre | 2008-12-16 18:54 | |
![]() | hej hopp! snart kommer min "nya" tvättmaskin, sitter här och väntar.. ingen mer tvättstuga för mig (men nu ljög jag lite , för jag brukar ju inte vara den som tvättar) | |
kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-16 18:55 | |
![]() | Zmiley för en BJÖRNkram :) Ni andra får vanliga kramar | |
yogimama - Ej medlem längre | 2008-12-16 19:05 | |
![]() | tack kapis, behövde den verkligen, bara den inte innehåller magsjukebaciller ; ) | |
kaparen - Ej medlem längre | 2008-12-16 19:57 | |
![]() | har inget kännt av magsjukan - ännu.... | |