Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 18 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-11 21:27 | |
![]() | Okastrerade hankatter har nog lägre medellivslängd än kasterade. Risken att de driver iväg är ganska stor. Men, har man bra kontakt med sin katt är det inte säkert att den visar några som helst tendenser att gå långt hemifrån eller hamna i bråk. Ägaren har fortfarande rätt att avgöra om kastrering eller ej är bra för katten. Det ändrar ju inte det faktum att man är oansvarig mot -andra eventuella framtida kattungar- vilket är en annan sak. | |
| Kjempegrejt | 2009-06-11 21:33 | |
![]() | ja, man förkortar livslängden men man ökar livskvaliten säger dom som faktiskt vet. Alla som har katter vet ju hur marskatter är om dom inte är kastrerade. Stackars djur vilken stress. Om det nu förkortar så mycket som det sägs, så kan jag ju motbevisa med två hankatter som är kastrerade. Den ene snart 16 den andre snart 14 and still going strong, utekatter såklart. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-11 21:33 | |
![]() | att min han katt drog i väg,som då är "mammas pojke"berodde nog snarare på att han ville träffa brudar av sin egen sort,,,inte att det skulle spegla på en dålig relation oss emellan men misstrivs katter i sina hem kan de ge sej ut efter ett nytt | |
| Kjempegrejt | 2009-06-11 21:34 | |
![]() | kan ju tillägga att dom får ingen lyxmat, vanlig skitmat.. går så bra så | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-11 21:35 | |
![]() | Nu känner jag mej lite stressad. Har varit ute och letat efter Åke i två omgångar nu. Men han kommer inte:-( Förut när jag gått ut och kallat på honom så har han kommit direkt. Åke kom hem!!:-) | |
| Kjempegrejt | 2009-06-11 21:38 | |
![]() | kissed: en katt kommer när det passar den ;) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-11 21:38 | |
![]() | Myspruppen: Nej inte tror jag att det speglar en dålig relation men har man en bra relation och tittar till katten ute ofta märker man ju om den stannar eller ej. Mina hankatter var precis likadana okastrerade som nu, bortsett från att de bråkade lite med varandra mot slutet. Höll sig nära hemmet. Jag könsstympade dem inte främst för deras egen skull utan för att de inte ska bidra till att göra fler kattungar om det skulle komma förbi någon osteriliserad honkatt. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-11 21:40 | |
![]() | han kommer nog=)elr så kanske han hittat till de hem han kom i från? jag vet en familj som har en hon katt,hon letade upp ett till hem,,följde efter henne en gång å mycket riktigt där jäste hon å fick skinka å leverpastej på altanen varje morron,haha hon gjorde nog så för dom behöll en kattunge som var hennes,å hon tyckte hon va jätte jobbig då ungen blev äldre,å de va då de började | |
| Kjempegrejt | 2009-06-11 21:41 | |
![]() | Ja om vi ska ta hand om alla katter vi föder fram, så finns det snart en i varje hem. Har dom då inte vett på att kastrera, så har vi snart två per hem. Fan vakna till, alla sommarkatter beror på er som inte kastrerar eller steriliserar. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-11 21:42 | |
![]() | han va ute på sina strövartåg helt enkelt,nyfikna å som katter är skapta.Han kom å gick som han gör i dag men som okastrerad kunde han va borta uppåt två veckor,men jag kastrerade han ganska snart,å de hade ja gjort oavsett hans långa frånvaro | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-11 21:44 | |
![]() | kjempe:precis,å alla som ba vill ha en för dom är så små å söt,men dom växer till sig dom med å kräver mycket vård å omsorg,men kastrerar vi våra katter ger vi inte dessa idioter till människor en chans att göra så | |
| Kjempegrejt | 2009-06-11 21:44 | |
![]() | att sterilisera en honkatt är ett stort ingrepp, att kastrera en hankatt går på ett ögonblick. Se till att göra det, så slipper katter lida nåt så fruktansvärt som dom gör idag. | |
| Kjempegrejt | 2009-06-11 21:45 | |
![]() | myspruppen: nä, men får stollar att fatta det?! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-06-11 21:46 | |
![]() | kjempe:ja de verkar hopplöst...men jag ger aldrig upp,,dom får vara glad över om dom slipper stöta på mej=P | |
| Kjempegrejt | 2009-06-11 21:49 | |
![]() | mys: ger inte heller upp. Människan är så jävla dum att man blir mörkrädd ibland! Varje vår ligger katter påkörda vid vägkanterna, varje vår går alla medier ut med att man inte ska skaffa sommarkatt. Varje år skaffar många sommarkatter, för att barnen tycker om det, det är ju kul. Hallå, det är liv... Sen självdör dom en ensam död, eller blir räddade för att bli avlivade. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-11 21:55 | |
![]() | Åke är hemma igen:-)))))) Nu kan jag slappna av:-) | |
| Teppy | 2009-06-11 21:57 | |
![]() | katter är söta, funderar på att skaffa en... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-06-11 21:58 | |
![]() | Okej. Jag håller helt med er men anser ändå att det inte har så mkt att göra med att ta ansvar för skötseln av sin egen katt. Mina katter mådde jättebra som okasterade och jag såg det mer som att jag utsatte dem för framtida hälsorisker, att de inte skulle bli som innan i humöret, lägga på sig m.m. Det handlar mer om hur ansvarsfull man är som människa öht. Hade det ingått i djurägaransvaret hade det nog varit tvång på kastrering. Hehe, Kissed! :) | |
| Kjempegrejt | 2009-06-11 21:59 | |
![]() | teppy: finns så många katter som vill ha hem... bara kolla på alla katthem :) | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-06-16 12:28 | |
![]() | Hopp nu är det bestämt och klart att Åke ska stanna hos oss. Ingen har saknat honom och idag var jag hos veterinären och kollade chip. det fanns inget. Jag beställde också tid för kastrering men undrar lite om man verkligen måste göra det? Jag känner mej lite taskig att ta ifrån honom hans manlighet. Är det nödvändigt och i så fall varför? | |