Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 194 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-15 18:57 | |
![]() | *småkär i budalv* | |
| kermis | 2009-01-15 18:57 | |
![]() | Miss_jk: Det är bra, då funkar monogama förhållanden för dig. Ingen tvingar dig eller någon annan att leva i ett öppet förhållande. Men jag förstår lika lite om varför jag ska tvingas leva i ett stängt förhållande... Så länge folk är lyckliga så SKA INGEN håna, eller ens tvivla på det sätt de valt att leva sina egna förhållanden. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-15 18:57 | |
![]() | Syliva, jag förstår inte alls. Det är okej om de är lyckliga. Folk väljer den typen av fröhållanden för att de är rädda för att bli svikna enligt dig, men vi vet ju att monogama förhållanden kan sluta med att den ena parten säger upp avtalet eller vänstrar. Är det okej att vara olycklig och orolig så länge man är i ett monogamt förhållande och känner äkta känslor, lycka som olycka? Vad är skillnaden? Kan det inte vara så att egenskapen att känna lycka och kärlek på djupet varierar från person till person helt enkelt? Man skulle ju lika gärna kunna säga att de gifta töntarnas känslor är falska eftersom de har förläst sig på Harlequin. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-01-15 18:59 | |
![]() | *även jag lite småkär i budalv* Miss_jk: "I min lilla värld . . . " Det var nog det vi diskuterade här, hur stor är världen för vissa? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-01-15 19:00 | |
![]() | Jag har budalv på msn :) | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-15 19:01 | |
![]() | Hahaha! Polyamoröst förhållande at last! Pm:a om ni vill adda mig (är inte så ofta online dock). | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-15 19:02 | |
![]() | Budalv: Jag kan inte svara mer än jag redan gjort. Jag råder dig att läsa något av mina tidigare inlägg om du verkligen vill förstå. | |
| ANDERStG | 2009-01-15 19:03 | |
![]() | Alla ar vi lite smakara i Budalv, vilken tur att hon ar open-minded :D | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-15 19:04 | |
![]() | Sylvia, jag har läst men jag tycker det är motsägelsefullt. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2009-01-15 19:05 | |
![]() | *avis på Mommesfrites* Jag sitter hellre med budalv som är open-minded och dricker en öl än någon som bara ser sin egen näsa. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-01-15 19:06 | |
![]() | Vad är motsägelsefullt? Förtydliga det så kanske jag kan svara. | |
| Miss_jk | 2009-01-15 19:08 | |
![]() | Kermis: Jag tvingar dig inte utan uttryckte bara min åsikt. =) kafountine: Anledningen till att jag skrev "I min lilla värld" var för att man inte ska tolka det som "så här är det", utan det jag skrev är som sagt utifrån min lilla värld. Din värld, Kermis värld eller Budalvs värld kanske är något helt annat. Helt ok för mig. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-15 19:08 | |
![]() | Sylvia, det motsägelsefulla är att du vill måna om att man ska känna riktiga känslor och inte vara rädd för att bli sårad, samtidigt som du underkänner de här relationerna eftersom alla inte blir hundraprocentigt lyckliga enligt dina farhågor... om jag har förstått dig rätt alltså... | |
| ANDERStG | 2009-01-15 19:09 | |
![]() | kafountine> Men om du tvingas sitta med nasmanniskan ar det nog anda lattare med en ol. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2009-01-15 19:10 | |
![]() | Miss_jk i min värd är en man otrogen om han har haft kvinnor, eftersom jag är monogam på riktigt och inte tror på sex före äktenskapet och äktenskapet måste också hålla livet ut. | |
| Miss_jk | 2009-01-15 19:11 | |
![]() | Jaha | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-15 19:13 | |
![]() | Jag skulle gärna sitta och ta en öl med vilken av er som helst. Grejen är bara den att det gäller att lära sig skilja på person och sak, vilket inte alltid är så rackarns lätt - det är jag den första att erkänna. Men när man nån gång lyckas med det så kan det ofta ge otroligt mycket att få höra hur en annan person tycker om saker och ting. Att lyssna in vad nån annan tycker behöver ju inte betyda att man gemensamt måste nå ett "beslut", kanske kan man bara få landa i att vi tycker om olika om saker och ting. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-15 19:15 | |
![]() | Det måste man inte alls skilja på alltid. Det finns tillräckligt många att umgås med att man helt enkelt kan sudda vissa ur sitt liv. | |
| Limerick - Ej medlem längre | 2009-01-15 19:17 | |
![]() | Men du lär ju aldrig hitta en människa som i varje fråga har precis samma åsikt som dig Trash... risken finns att det blir otroligt ensamt. | |
| Dyslekso | 2009-01-15 19:17 | |
![]() | trashone: aaaningens forumnördigt kanske, men har man elefantminne så har man: www.betapet.se/forum...e= 1#452996 | |