Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 171 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mårten | 2009-02-23 01:42 | |
![]() | Vet faktiskt inte. Däremot är väl Peter Singer själv gräsätare och det kan därför röra sig om rent förtal. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-23 10:11 | |
![]() | Mårten, om han är gräsätare är han väl knappast eskimå iaf... tur för barnen... tror jag... | |
| BiNo8 - Ej medlem längre | 2009-02-23 10:21 | |
![]() | Miss_jk men du vågar inte se fakta | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-02-23 10:35 | |
![]() | Jag har varit ut och surfat på nätet och kollat om veganer och hård träning. Jag vet inte hur Frölanders kost ser ut men de flesta (bland annat i ett forum för kampsportare) verkar vara överens om att man måste dricka proteindrycker eller äta ägg för att få i sig den mängd proteiner som krävs för att bygga en rejäl muskelmassa. Veganer äter väl inte ägg? Om man inte är laktovegan eller vad det nu kan heta, när man gör undantag för ägg? Ägg framställs ur hönor som sitter i (ofta) väldigt trånga burar, för den som inte vet det... jag känner en som har hönor som går fritt i hans ladugård på vintern och ute på gården på sommaren så jag har inget dåligt samvete över att äta dessa ägg. | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-02-23 10:41 | |
![]() | ...min poäng med detta är väl att ni får göra hur ni vill, jag äter en blandad kost, jag tränar, jag lever relativt sunt men vad det verkar så behöver man vitamin-, kalcium- och fett-tillskott om man lever vegetariskt och jag äter hellre okomplicerat blandat. Om djuren sedan har haft det relativt bra under sin livstid, så finns det ingen som blir gladare över det än jag?! | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-23 10:42 | |
![]() | alfamarie, förutom möjligtvis djuren | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-02-23 10:44 | |
![]() | =) Ja, det är ju sant men jag anser att jag har rätt att äta dem, inte att plåga ihjäl dem! | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-02-23 10:49 | |
![]() | Av ren nyfikenhet på livet: Hur ställer sig veganer till att äta majonäs (om det är riktig, med ägg i)? Det finns en tråd med vegetariska recept, därav frågan... | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-02-23 10:51 | |
![]() | Där finns också tips på tzatsiki (youghurt) och recept med mjölk och kokta ägg i, vad tycks om detta? | |
| pennyjenny | 2009-02-23 10:51 | |
![]() | Alfamarie, det finns olika sorters vegetarianer om jag förstått det rätt. En del äter mjölkprodukter, en del äter ägg. En del äter fisk (fast för mig är det också kött). | |
| alfamarie - Ej medlem längre | 2009-02-23 10:58 | |
![]() | Jo men en del verkar bli helt rabiata då man nämner ordet kött, då tänkte jag att jag ska fråga varför de inte är och moraliserar på sidan med vegetariska recept när där finns recept med mjölk- och äggprodukter i. Jag ville provocera lite, bara. Som du också nämner så undantar en hel del "vegetarianer" fisk och till och med kyckling ibland. Bara köttet inte är rött, så går det tydligen bra. Nu känner jag att jag inte tillför något bra till tråden, jag känner mig irriterad och kanske måste gå och äta lite kött för att komma i balans. Älg var det till middag igår och älg blir det till lunch idag. | |
| pennyjenny | 2009-02-23 11:06 | |
![]() | Mmm, älg. Det hade vi också till middag igår. Men vi vägde upp det med svamp, som ju är vegetariskt. ;) Jag la in ett recept i recepttråden, men tvekade först eftersom det innehåller både kesella och mjölk. Fast sen kom jag på att en del vegetarianer ju faktiskt äter mjölkprodukter. | |
| bulimi3 | 2009-02-23 11:18 | |
![]() | Aldrig att jag slutar äta kött.Mera kött är mitt motto. Veganer är hemska,tänk bara vad dom ställer till det när dom släpper ut djur ur sina burar? Ingen tanke alls på hur ägarna får jaga livet ur sig för att jaga fatt dom igen! Var är medmänskligheten? | |
| pennyjenny | 2009-02-23 11:19 | |
![]() | Ett djur som levt i bur klarar sig inte i det fria heller.. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-23 11:22 | |
![]() | pennyjenny, detsamma kan sägas om många som sitter inspärrade på psyk-instutitioner eller fängelser, smaklig måltid? | |
| pennyjenny | 2009-02-23 11:26 | |
![]() | Jag tycker inte att de som sitter på psyk ska släppas ut hur som helst heller. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-23 11:27 | |
![]() | pennyjenny, frågan är väl snarare hur vi ska laga till dem? | |
| pennyjenny | 2009-02-23 11:31 | |
![]() | Tillaga dem hur du tycker. Har aldrig ätit människa och tänkte inte testa heller. Men handloven är den möraste biten, om du undrar. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-02-23 11:36 | |
![]() | pennyjenny, Hur vet du att handloven är mörast om du inte provat? Borde inte filén vara en fin bit som på andra djur? | |
| Safflor - Ej medlem längre | 2009-02-23 11:37 | |
![]() | Vego majonnäs med senap Beskrivning av recept Vego majonnäs med senap. En god majonnäs utan ägg, istället binder senapen oljan till majonnäs och det blir vegan majonnäs. Ingredienser till recept 4 msk grov senap 4 krm salt 2 msk vatten 2 dl olja Tillagning av recept Vispa ihop senap, salt och vatten i en skål med höga kanter. Tillsätt några droppar olja och vispa. Därefter gradvis resten av oljan under vispning. Senapen binder oljan till en majonnäs. Portioner : Cirka 2 dl | |