Spelrum
| Giraffen | 17 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 981 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| bj-olle | 2010-10-30 13:30 | |
![]() | svenska spel är väl ett bra exempel på det? | |
| magnusito | 2010-10-30 13:39 | |
![]() | Sorry ska inte ge mig in mera i det här. Hoppas du inte gör nåt som blir dåligt på lång sikt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-30 16:47 | |
![]() | naturligtvis ska man betala för sina ops själv. | |
| magga | 2010-10-30 19:20 | |
![]() | Jag betalade inte min operation. | |
| apbur | 2010-10-30 19:48 | |
![]() | Nej, men nu vill vi veta hur du fick svenska staten att betala operationen trots att du inte är svensk medborgare. | |
| magga | 2010-10-30 19:49 | |
![]() | Haha ja det är en bra fråga. Kanske för att jag själv bidrar med skatt till Sverige | |
| apbur | 2010-10-30 19:57 | |
![]() | En lite mer personlig fråga. Ditt problem var ju att dina bröst var olika stora. Hade du gått med på en operation om det innebar att du skulle förminska det ena bröstet så de blev lika stora? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-30 19:58 | |
![]() | Jag vill ha en silikonhäl av landstinget så jag slipper gå med olika stora fötter och ha ont av skorna varje dag... | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-10-30 20:00 | |
![]() | annars kan jag skicka mina gamla inplantat, de är så formbaar så. kommer koplett med eget Idkort! | |
| magga | 2010-10-30 20:05 | |
![]() | apbur: då hade jag fått väldigt små bröst (A) och min defekta bröstkorg skulle ha blivit mer synlig, så nej. Om jag haft större bröst från början skulle det kanske ha varit ett alternativ. Jag ville bara förstora det ena, men iom min inåtbuktande bröstkorg gjorde läkaren bedömningen att båda behövde förstoras. | |
| apbur | 2010-10-30 20:12 | |
![]() | Eller så opererar man aldrig någon från A-kupa till B-kupa. Jag har då aldrig hört talas om någon som lagt in silikon som har B-kupa efter operationen. | |
| Tess 08 | 2010-10-30 20:14 | |
![]() | Har hon inte redan skrivit att hom fått C-kupa? | |
| magga | 2010-10-30 20:15 | |
![]() | Jag var nöjd med B-kupa, behöver inte större än så och syftet var inte att förstora dem. Bara rätta till | |
| apbur | 2010-10-30 20:20 | |
![]() | Jo, magga har skrivit att resultatet blev C men att hon hade sagt till kirurgen att hon inte ville ha större än B. Därav min kommentar. Sen opererar man väl vanligtvis inte bara ett bröst eftersom det inte kommer följa det naturliga bröstet. Jo, kanske på cancerpatienter som redan gått igenom ett helvete och förlorat ett bröst. En annan patientgrupp som förmodligen förblir tacksamma trots ett resultat som inte kommer se bra ut i längden. | |
| magga | 2010-10-30 20:26 | |
![]() | Mitt förslag var att förstora det mindre och lyfta upp det större. Läkaren sa att jag riskerade att få ett fult ärr då plus att de inte skulle få samma form. Som apbur säger alltså det ena kommer se naturligt ut och det andra inte. | |
| Tess 08 | 2010-10-30 20:27 | |
![]() | När jag opererat mig delade jag rum med en kvinna som förlorat ena bröstet i cancer. Hon fick ETT nytt bröst, men då hade hon typ A minus i storlek så det funkade. Tror det kan vara större skillnad om man skulle ha tex D och ena bröstet är "äkta" och det andra är silikon. Tror ändå att man oftast bara får ett bröst ändå... Har dock kompisar med olika bekymmer (typ olikstora bröst, "deformerat" bröst osv) där doktorn föredragit att lägga inlägg i båda brösten då det oftast blir ett bättre resultat än då man bara stoppar i ena.. | |
| magga | 2010-10-30 20:27 | |
![]() | eller mindre naturligt iaf.. förhoppningsvis ser de ganska naturliga ut.. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-30 20:32 | |
![]() | C kanske är en ganska bra storlek eftersom det nog är lättare att lura ögat att allt är symmetriskt och bra om man går upp lite i skala. I kombination med skev bröstkorg (?) låter det som ett väldigt svårt jobb att bara ändra på ett ställe och få allt att se bra ut, så din läkare verkar inte helt ute och cyklar. | |
| Rhotheta | 2010-10-30 20:46 | |
![]() | Grattis, Magga! Du har alltid givit ett väldigt sympatiskt intryck. Hoppas att du blir nöjd och att du slipper förklara dig alltföt mycket framöver. Och grattis till 2000-jubileet! | |
| apbur | 2010-10-30 20:54 | |
![]() | Det här med insjunken bröstkorg har jag funderat på förut. Vet du varför du har det? Är det ärftligt eller beror det på något annat? Jag tycker ändå man ser ganska många som har det. | |