Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
10
Inloggade43
Mobilspel
Pågående19 489

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Truto - Ej medlem längre2009-04-24 14:51
Antal inlägg: 38

Måns: Du läser mina inlägg som fan läser bibeln och det kan man väl också kalla för fabulerande. SCB's siffror säger 101.171 invandrade. Sedan må du tycka det är tråkigt eller inte att höra om det.

Måns_E2009-04-24 14:56
Antal inlägg: 12059

Truto skrev

"Sverige tar emot i särklass flest muslimer per capita och har så gjort i många år.
2008 beviljades mer än 100.000 permanenta uppehållstillstånd. Det motsvarar en stor svensk stad! Årligen! "

Jag vet inte hur man skall tolka det, men det som står är hursomhelst fullkomligt felaktigt.

Senare försöker du korrigera dig med att de har blivit folkbokförda, men att bli folkbokförd har ingenting med permanent uppehållstillstånd att göra.

När jag påpekar att den största gruppen av de som har invandrat redan är svenska medborgare (och därmed redan besitter permanent uppehållstillstånd) så avfärdar du det med att de nog är utlänningar ändå.

Det är ganska uppenbart att det är du som läser SCB's statistik som fan läser bibeln, inte jag som misstolkar dina.

Måns_E2009-04-24 14:56

misstolkar dina inlägg skall det stå på sista raden.

Truto - Ej medlem längre2009-04-24 14:58

Jag orkar inte hålla på och tugga mycket mer om detta nu... Har ju Betapet att spela.

Men jag kan väl avrunda med att jag tror det är en omsvängning på gång och att folk mer och mer törs stå för att de är hjärtligt trötta på den stora invandring vi haft och de konsekvenser den fått.
Sverigedemokraterna torde få en kraftig ökning och komma in i riksdagen och sedan följer vi nog i Danmarks fotspår och börjar dra in på excesserna.

Ni andra är helt fria att tro annat! :)

Måns_E2009-04-24 15:00

Det är klart att du inte orkar tugga det eftersom du har påstått saker som är direkt felaktiga.

Ett tips, om du skall backa upp dina uppgifter med statistik vinnlägg dig om att kontrollera vad statistken verkligen säger.

Risotto - Ej medlem längre2009-04-24 15:01
Antal inlägg: 3069

Det är just föreställningar som du sedan gör till sanningar, det finns ingen anledning att diskutera det över huvud taget.

Truto - Ej medlem längre2009-04-24 15:13

Jaja, jag läste den uppgiften i en tidning. Om sedan Migrationsverket hävdar 95.000 eller vad det nu är så är det ÄNDÅ motsvarande en stor svensk stad. Årligen. Att samtliga var muslimer sade jag inte men att de flesta är det kan man nog vara ganska säker på. 13.388 av dem hade svenskt medborgarskap och det utgör ju isåfall bara runt 14% av totalen. Hur många av dem som är etniska svenskar kan jag inte säga Är det långsökt kanske att anta att många av dem torde vara sådana som tidigare fått svenskt medborgarskap för att sedan återvända till hemlandet när bidragsförsörjningen är ordnad för att slutligen återvända när man börjar bli gammal och behöver sjukvård?
Nää så beter sig nog inte våra fina invandrare.

Men hur som helst så är detta ändå hårklyverier på det stora hela, att plöja ner sig i detaljer.
Vi tar emot mångdubbelt fler än vad vi kan ta omhand på ett bra sätt... Detta under den värsta ekonomiska krisen sedan 30-talet.

Det är som att hugga upp bordläggningen för att elda i ångpannan på passagerarfarytget Svea. Det går framåt men förr eller senare så sjunker skeppet.

Måns_E2009-04-24 15:22

www.scb.se/Pages/Tab...31 104.aspx

Enligt länken så har drygt 17 000 svenskt medborgarskap.

Bortsett från Irak och Somalia som tillsammans uppgår till drygt 16 000 personer så finns det väl inget som pekar på att det mest skulle vara muslimer? Även i Irak och Somalia finns det dessutom andra grupper än muslimska, vilket innebär att man inte ens med säkerhet kan påstå att alla dessa är muslimer (tvärtom så vore det orimligt att det skulle vara så)

Förövrigt så är en stor del studenter eller arbetande. Det är ju bara att läsa statistiken så ser man ju svart på vitt att du fabulerar fakta.

"Sverige tar emot i särklass flest muslimer per capita och har så gjort i många år.
2008 beviljades mer än 100.000 permanenta uppehållstillstånd. Det motsvarar en stor svensk stad! Årligen! "

Kan väl inte tolkas på så många olika sätt?

dudeniro - Ej medlem längre2009-04-24 16:28
Antal inlägg: 6214

Truto, du spottar uppgifter utan att ange källor. Må så vara att denna tråd inte ligger under seriöst, men du kommer ju med ganska seriösa påståenden.

Du beskriver samhällsproblem i förhållande till exotisk mat, och jag börjar förstå att vi bara råkar prata om muslimer här. Du riktar dig mot alla typer av invandrare egentligen, inte sant? Det kan ju inte vara så att det är specifikt muslimer som står bakom problemen, enligt din analys? Så korkad tror jag inte du är; finnar är ju inte muslimer och heller inte kurder som är överrepresenterade i grov brottslighet.

"Gruppvåldtäkter en masse, hedersvåld, gängkriminalitet, gaturån, misshandel, mord, otroligt högt bidragsberoende". Detta är ett exempel; vad menas t.ex. med gruppvåldtäkter "en masse"?

Gruppvåldtäkterna har minskat i Sverige under 1990-talet. Tvärt emot vad du, nationaldemokraterna och kvällspressen hävdar, förefaller gruppvåldtäkter röra sig om 30-60 per år, enligt den enda tillgängliga "statistiken" jag hittat sedan 2000. 30-60 är för många, men skall ses i ljuset av att vi har ca 15000 ANMÄLDA VÅLDTÄKTER PER ÅR! En masse? Klart subjektivt och spekulativt.

Källor: Brå (2000): www.bra.se/extra/mea...07 4996.pdf

sally93 - Ej medlem längre2009-04-24 17:17
Antal inlägg: 1032

30-60 gruppvåldtäkter/år. Bara ett par i månaden då? OK, det är ju försumbart.

Mårten. Jag är nyfiken på vad vilket sätt islam skulle vara botemedlet i västvärlden.
Vad har vi för problem idag och på vilket sätt skulle just islam 'bota'?
Och isåfall på vilket vis kan inte kristendomen isåfall lika väl vara 'botemedlet'?
Eller någon annan religion. Buddhismen t.ex?

Jag är allvarligt nyfiken så berätta gärna hur du ser på det.

Ps Risotto. Jag har bara detta nick. Vilket ju är svårt att bevisa.

Måns_E2009-04-24 17:46

Ja om man jämför med andra våldtäkter så är det ju en liten andel, utöver det så är förmodligen gruppvåldtäktsutövarnas etnicitet och religion ganska spridd, med förmodligen övervägande svenskar.

sally93 - Ej medlem längre2009-04-24 18:10

Förmodligen övervägande svenskar? Förmodligen???
Hade det varit ok om jag sa 'förmodligen' övervägande xxxx-nationalitet?

Goliath II - Ej medlem längre2009-04-24 18:34
Antal inlägg: 460

Enligt Ungdom mot rasism begås 40% av samtliga anmälda våldtäkter av invandrare som ännu inte hunnit bli svenska medborgare. En partisk (dock den enda) undersökning som gick igenom samtliga anmälningar om våldtäkt i Stockholm. Det de fann var att i 96% av fallen fanns signalement som antydde att gärningsmannen var av utländsk härkomst.

Etnicitet bland misstänkta för gruppvåldtäkt:
43,5 procent hade två svenska föräldrar, var födda och folkbokförda i Sverige)
32 procent var invandrare (utrikes födda, men folkbokförda i Sverige)
14,5 procent hade invandrarbakgrund (födda och folkbokförda i Sverige, men med en eller två utrikes födda föräldrar.
10 procent var utlänningar (inte folkbokförda i Sverige).
Drygt hälften av gärningsmännen (dömda och friade) hade utländska namn - men det handlar då rakt inte om några irländare, eskimåer eller kineser, utan om folk med bakgrund i Somalia och Mellanöstern. Och där har man vilken religion i första hand?

Invandrare är klart överrepresenterade vid våldtäkter. Samt likaväl på fängelser, 87% invandrare sitter idag på våra fängelser.
Men visst ja, det är för att de är missförstådda.

Kan vara att utlänningar oftare blir anmälda.
Kan vara att utländska killar som inte kan "få" något från sina landskvinnor (eftersom de minsann inte får kn***a runt) blir lite för heta på gröten.
Kan vara att killar från muslimska länder anser kvinnor vara avskräde (ja, inte deras, så småningom egna, rena fru förstås) att göra vad man vill med.
Kan vara att vänsterfolk inte tror på sånt här.
Kan vara att jag låter rasistisk. Men i själva verket är jag in i h-e anti islam (och övriga förtryckarreligioner som sagt).

Jag har fortfarande inte fått några svar på följande:

"Jag hävdar igen; religion är vägen till förfallet. Att tro för sig själv är en sak, men att stödja sig mot religionen och använda sig av den för att förtrycka och förstöra, det är helgalet! Jag begriper mig inte på er som tycker det är okej. HUR kan det vara okej??"

Truto - Ej medlem längre2009-04-24 18:44

Goliath: Det är okej så länge de själva inte drabbas eller får sin dotter sönder******* av ett gäng. Så länge deras son inte får mobilen och skinnjackan robbad av samma gäng. De bor vanligtvis inte heller i de drabbade områdena.
Men åsikter har de minsann!

Risotto - Ej medlem längre2009-04-24 18:49

Goliath, jag tror du frågar fel grupp, de flesta somär involverade i de här debatterna och som kallar "vänsterfolk" är inte religiösa och har därför lika lite känsla för den rådande kristendomen som islam.
Dessa "vänstermänniskor" (ja på mig stämmer det) resonerar utanför religionen för att snanare ta fasta på människan och den kultur som den kommer ifrån medans din falang ser alla från mellanöstern som i första hand muslimer och anhängare av en kvinnofientlig medeltida kult.
När jag träffar en ny invandrare så är det sista jag tänker på vilken religion denne bekänner sig till, jag försöker göra mig en helhetsbild av människan framför mig istället. Det kan hända att denne diskvallificerar sig redan från början men då har det sällan haft att göra med att denne är muslim eller något annat gud förbjude vedervärdigt.....för muslimer kan man ju inte umgås med, hur skulle det se ut? Jag hoppas det framgår att jag är ironiskt allvarlig.

Risotto - Ej medlem längre2009-04-24 18:55

Truto, nu råkar det vara så att i det hus som jag bor i bor det en massa människor av olika härkomst, juggar, negrer, svenskar mm och jag har aldrig sett ett så välmående klimat på en gård någongång. Barnen på den här gården leker med varandra stora som små och de tar hand om varandra riktigt väl, det är rörande att se. Visst vissa grannar låter om det är en traditionell högtid som ligger utanför vår kalender, men går man dit och ber dem dämpa sig lite så rättar de sig efter det okså, fan jag spyr på din arrogans! vem är invandraren i dina rötter? jag är helt säker på att du har en baltisk båtflykting eller liknande i leden bakom dig för det har de flesta utav oss "rena svenskar".

sally93 - Ej medlem längre2009-04-24 19:28

*Väntar med spänning på Mårten*

Mårten2009-04-24 22:04
Antal inlägg: 2529

sally,

buddhismen är ju en plåga som borde stampas ut på fort som möjligt men visst skulle kristendom fungera lika bra som islam. Problemet är ju bara det att det inte finns mycket till kristendom kvar i de kristna länderna, den mikroskopiska del av befolkningen som är religiösa är det på ett sätt som antingen är ren new age eller på andra sätt är så kraftigt smittad av liberalism och tolerans att det knappt går att likna vid kristendom. Islam däremot är som en frisk fläkt med budskapet att sätta Gud före människan ( islam betyder ju just 'underkastelse') vilket en gång var centralt även inom kristendomen. Det är ju givetvis fortfarande en förutsättning för sann kristendom även om detta faktum helt missats av bland annat svenska kyrkan. Det finns fortfarande visst hopp inom åtminstone delar av den katolska kyrkan men överlag har den kristna världen inget att hämta mot den muslimska fromhet som fortfarande lever och frodas.

sally93 - Ej medlem längre2009-04-26 12:26

'Sann fromhet' borde väl rimligtvis innebära frånvaro av hierarki?
Är inte just islam ofta: 1. Gud 2. mannen 3. kvinnan.
I denna ordning ser iaf jag proppen Orvar mellan Gud o halva mänskligheten.

Du får gärna specificera vad för 'problem' som vi har i västvärlden som vi behöver bli botade från.

sally93 - Ej medlem längre2009-04-26 12:29

Förlåt. Läste din sista mening fel. Läste 'sann fromhet' men du skrev ju muslimsk fromhet.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?