Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
wildcard2009-05-08 10:48
Antal inlägg: 1966

Att bedöma vem som har det värst, den som blev kränkt eller den som blev oskyldigt dömd, det kan inte jag avgöra...
...det kan bara den som varit i båda rollerna göra?
Det har inte jag! Tack och lov.

Känns som om det blir en upprepning nu, för att försöka övertyga någon annan. Kom med något nytt, så återkommer jag kanske...

Risotto - Ej medlem längre2009-05-08 10:50
Antal inlägg: 3069

måns, alfa, eller vad det nu är, ja du är menlös som går med strömmen. Det syns tydligt då du kopierar det jag skriver till dig och sedan använder det mot mig. Ja ja det är inget att säga om det, men visst är du en sån där vanlig politiskt korrekt människa som inte vågar sticka ut och förmodligen går du i ekorhjulet också med 9-17 jobb och pension vid 65, åker till Thailand på semestern och har egentligen inga andra fantasier än de flesta andra svenskar. Ja det blir en korv med bröd för dig, ketchup men inte senap och speciellt inte den skånska för den kan svida på läppen. Men men inte mitt problem.

Måns_E2009-05-08 10:58
Antal inlägg: 12058

Nej det kan inte bara den som har varit i båda rollerna göra, det handlar om vad man har för syn på brott och straff och vilket samhälle man vill ha.

En domstols uppgift är att fastställa hur det har gått till och utdöma ett straff om man utom allt rimligt tvivel kan fastställas att brott har begåtts. Om man struntar i det så har vi helt enkelt inte något rättssamhälle värt namnet, och en stat där jag kan bli åtalad och fälld för saker utan grund vill jag inte leva i.

Så det är betydligt värre än att brottsoffer blir kränkta.

Måns_E2009-05-08 11:06

Hej Risotto, här haglar personangreppen friskt. Dessutom helt utan grund. Jag kan som sagt inte riktigt hålla med om din analys, men tycker nog att inlägget borde rendera i en varning från admin (låt det för all del gärna stå kvar, jag tycker att det är ganska underhållande).

Förmodligen kunde du inte ha mer fel, jag tror att väldigt få uppfattar mig som politiskt korrekt och att jag inte vågar sticka ut. Ketchup har jag nog inte ätit sen jag var 10, däremot ofta stark senap. Men det är lite kul att bli beskylld för att vara mainstream, för det har faktiskt aldrig någonsin hänt tidigare.

Jag kopierar ditt inlägg för att du inte skall påstå att jag fabulerar vad du har sagt, det är väl så en debatt brukar fungera? Du verkar mest inrikta dig på hur du tror att jag är, det kanske är ett bättre sätt att föra en diskussion på?

kissed - Ej medlem längre2009-05-08 11:40
Antal inlägg: 3037

herregud risotto vilken fin debatteknik du har att dömma och nedvärdera andra människor. Hur tror du någon ska ta dej på allvar när du kastar sörja runtomkring dej?!

KenKarlsson2009-05-08 11:48
Antal inlägg: 93

Jag tror att många vill "släppa till" i en pussycat doll. Usch, sjukt gött är vad det är! Borde stoppas ommedel bums.

Nu har jag sagt mitt.

mvh
Kenny

Risotto - Ej medlem längre2009-05-08 11:49

För jag har inte fått någon "sörja" kastad mot mig eller? kom igen! du speciellt ska in och kladda i negativ form överallt och spela som att du vet så väldigt mycket mer än andra. Ditt lilla utspel i frågan om transvetism t.ex. då du ifrågasatte mig om jag verkligen var en vän till min kompis eller bara spelade inför honom är ett tydligt sånt exempel, jag har svårt att ta dig för välmenande efter det, det finns annat knasigt som du sagt också som när du "skojar till det " ang. fildelning: "eller så kan du ladda ner det Risotto" (liknande citat) när du vet att jag har varit djupt oense med din bättre hälft i frågan. Vad förväntar du dig, att jag ska tro att du inte menar allvar? jo jag vet att ni är olika personer men det märks inte så väl genom nätet och därför blir bedömningen gärna luddig då ni förjämnan kommenterar i samma trådar och med liknande åsikter.
Äter du också varmkorv eller vågar du dig på en bratwurst?

pion ekrot2009-05-08 11:51
Antal inlägg: 3340

Ja. Det skulle vara givande att bena ut sakfrågan. Som jag förstår det vill Risotto diskutera något i stil med citat: wildcard sätter fingret på min intention med tråden:

"Jag tycker att det är dags att vi funderar lite över vilka signaler vi sänder ut eller snarare hur vi VERKLIGEN förhåller oss till de som väljer att sända ut dessa signaler."

Okej.

Vilka signaler sänds ut?

Det är förstås individuellt hur man uppfattar dessa signaler vilket ju till att börja med kan vara bra att göra sig medveten om utifall man av någon märklig anledning inte skulle vara det. Sedan kan de flesta säkert komma överens om att många uppfattar det som att de vill uppfattas som snygga, coola och åtråvärda.

Hur man sedan ska välja att förhålla sig till detta är förstås också individuellt. Man kan välja att inte bry sig särskilt mycket alls. Har man dock svårt att värja sig för dem och känner en massa saker i samband med deras visuella uppenbarelse så får man i egenskap av vuxen man/kvinna själv försöka bena ut vad det är för känslor man känner och varför, och om man nu överhuvudtaget måste göra nåt av/åt det.

Känner man en oro för hur barnen eller unga tjejer och killar i samhället påverkas av pussycatdolls och dylikt så får man föra en vettig diskussion kring det, vad man kan göra o.s.v.

kissed - Ej medlem längre2009-05-08 11:54

Jag vet inte vad jag ska svara, kan bara småle:-)
Håll dig till ämnet i den här tråden istället för att ta upp diverse meningsutbyte som vi haft i andra trådar.
Om du inte tål att man tycker annorlunda en dej så ska du nog fundera över om du verkligen ska starta trådar öht.

kissed - Ej medlem längre2009-05-08 11:57

Måste säga att ditt långa inlägg om mej känns som sandlådenivå när sexåringarna skyller på varann.

Risotto - Ej medlem längre2009-05-08 12:08

pion, bra försök men jag tycker att du skjuter förbi målet, det handlar inte om att kunna värja sig eller inte eller om vad jag egentligen känner inför dessa lättklädda dansanta damer. Det handlar mer om vad DE VILL med sitt agerande genom att sända ut sociala signaler som JAG anser signalerar "jag vill bli påsatt, hjälp mig!".

Kissed, jag lämnar dig okommenterad, det blir ändå inget bra och konstruktivt utav det, delvis beroende på dig men självklart beroende på mig med.

trashone - Ej medlem längre2009-05-08 12:15
Antal inlägg: 18678

Undra hur detta kommer fortsätta. *äter popcorn och ser på*

kissed - Ej medlem längre2009-05-08 12:15

Hehe tras:-)

pion ekrot2009-05-08 12:22
Antal inlägg: 3340

Precis. Då är vi överens om att det är individuellt hur man tolkar dessa signaler. För jag tolkar de inte på samma sätt som du gör.

Det är ju jättesvårt att veta exakt vad de personligen vill. Jag utgår ifrån att de helt enkelt är olika individer som inte har ett allena statiskt förhållningssätt till sig själva och till "sina signaler" som de uttrycker när de till exempel spelar in musikvideos. Personligen kanske de inte vill så jäkla mycket utöver att göra sitt jobb, som förvisso är ett ganska exklusivt eller ovanligt jobb. Vi har väl redan (antar jag) kommit överens om att de iallafall delvis vill uppfattas som snygga och åtråvärda, och det behöver ju liksom inte vara så mycket mer än så. Det betyder knappast automatiskt något annat än det, och det betyder absolut inte att de vill ha sex på riktigt ens. (Som många redan upprepat ett flertal gånger...)

Pussycatdolls ingår dessutom i ett stort sammanhang, utifrån vilket/vilka perspektiv vill du analysera dem?

Safflor - Ej medlem längre2009-05-08 12:22
Antal inlägg: 832

Risotto: varför skickar du inte helt enkelt bara denna din fråga till dem?

"Inte för att jag på något vis får ont i ögonen av att se nakna (i princip nakna) sexiga tjejer men jag ställer mig frågande till vad de vill med detta beteende, om det bara är horeri eller om de faktiskt söker efter en påsättare?"

Vem vet, du kanske får svar??!!

Måns_E2009-05-08 12:27

Risotto, skillnaden när du får påhopp är för saker du har sagt i den här tråden, inte så konstigt enligt mig man bör väl stå för vad man har sagt, och kunna argumentera utifrånd det?

Själv så försöker du mest med enkla knep att förnedra de som inte håller med dig (det verkar dock inte fungera så bra)

Angående sociala signaler så har jag tidigare skrivit några inlägg om det, men det verkar gå obemärkt förbi.

Risotto - Ej medlem längre2009-05-08 12:35

pion, nu börjar vi snacka konstruktivt, det kan mycket väl vara så som du säger men jag tror att det också kan ligga andra drifter och önskningar bakom.

alfamåns, jag lämnar dig också okommenterad.

carlmartin - Ej medlem längre2009-05-08 12:37
Antal inlägg: 4590

risotto - "pion, bra försök men jag tycker att du skjuter förbi målet, det handlar inte om att kunna värja sig eller inte eller om vad jag egentligen känner inför dessa lättklädda dansanta damer. Det handlar mer om vad DE VILL med sitt agerande genom att sända ut sociala signaler som JAG anser signalerar "jag vill bli påsatt, hjälp mig!".

jag tror att de vill:
tjäna pengar - något vi alla har behov för. ( ekonomisk trygghet, frihet, möjlighet att hjälpa folk i sin omgivning)

få uppmärksamhet - dito (att bli sedd och hörd är viktigt för de flesta - kanske en av anledningarna till at vi deltar i den här diskussionen)

ha sex - dito ( alla har en sexualitet, många gillar att uppfattas som sexiga, vissa påstår att sex är en underliggande drivkraft i snart sagt allt vad vi gör, vidare anser jag att sex är en av de mest fulländade formerna för kommunikation då det kombinerar instinktiva drifter med den andliga sidan av mig.)

vara framgångsrika - något de flesta inte har något emot.

det finns nog flera behov de får uppfyllda genom att uppträda?

om det visar sig att Bono ´s innersta anledning till att vara rockstjärna är att få knulla mycket- slutar du köpa deras skivor då? ;)

ditt påstående om att det att spela på sin sexualitet skulle ligga nära prostutition tycker jag är grovt.

Risotto - Ej medlem längre2009-05-08 12:37

Safflor, jag vill inte ha något svar från någon av dem eller ännu mindre göra mig känd för dem. Jag bjuder hellre ut Larry Mullen Jr och de andra på krogen och tar ett par järn.

carlmartin - Ej medlem längre2009-05-08 12:41
Antal inlägg: 4590

risotto- du vill alltså inte veta varför de gör det? varför frågar du då?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?