Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 906 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-18 21:19 | |
![]() | Mitt sista var till nettan. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-18 21:22 | |
![]() | Ok,,och jag som trodde att jag fick ett svar på min fråga:-) | |
| nettan23 | 2009-05-18 21:35 | |
![]() | Trashone: Självklart ska man lägga sig i, men inte ha förutfattade meningar! Tycker att så fort ngn är ung eller har andra saker emot sig, ja då ska man genast stämplas som dålig förälder. Samma med pengar, vi har inte alltid haft det fett när jag var liten, men blev väl omhändertagen ändå. Menar bara att man ska kolla upp så ingen far illa, men skit i att döma vem som passar eller inte :S | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-18 21:39 | |
![]() | Nettan: Finns olika vägar att gå. Vet inte om detta ickedömandet (där det döms ändå ismyg) är något bra. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-05-18 21:40 | |
![]() | Förstår inte hur somliga resonerar här. Barn kan inte vara meningen med livet eftersom somliga missköter sin föräldraroll? Vi får för det första fråga oss vad man menar med "meningen med livet". Där menar vi väl "det mest meningsfulla i jämförelse med andra saker", och jag skulle vilja se den (sunda) förälder som säger att deras barn INTE kommer på förstaplats där - hur kan det faktumet provocera eller ens ifrågasättas? Så känner alla djurarter, och de individer som inte känner så är inte normalt funtade och därför inte särskilt intressanta i den här diskussionen. (Varför börja nysta bland undantagen, istället för att se hur människan normalt fungerar?) Personligen har jag inga barn, men jag har heller inte funnit den där meningen. Jag har upplevt kärlek, och den är att vara en bit på väg, men hela vägen fram kommer man nog först när man blir förälder. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-05-18 21:42 | |
![]() | Finns det en mening med livet? | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-18 21:44 | |
![]() | jadå, att vinna. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-05-18 21:48 | |
![]() | trash, jag vet att du tar ut svängarna och inte menar hälften så starkt som du säger, men betaföräldrarna som läser dig ordagrant borde gå i taket. Det är ganska fräckt att insinuera att folk generellt inte är bra föräldrar när den stora massan sliter och gör så gott de kan. Förstår inte heller vad du baserar det på. Dina upplevelser är dina privata och dem kan du inte applicera på hela världens föräldrar. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-18 21:51 | |
![]() | Jag är trygg i min mammaroll så jag går inte i taket. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-18 21:52 | |
![]() | Jaså? Jodå det går ganska bra faktiskt. För den stora massan är det inte vi talar om, utan de självutropade gudinnor som forumet svämmar över av. Jag tvivlar att de besitter denna goda föräldraskapskvalitét de så starkt vill framhäva. Och vi är så lång från meningen med livet man kan komma atm. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-05-18 21:55 | |
![]() | Vilka är dom här självutnämda gudinnor som du pratar om trash? Gissar på att du har mej med på den listan. Jag kan bara skratta åt det för du vet inte ett dugg om mitt liv eller hur jag är som förälder. Sorgligt om du tror att du vet något öht om dessa människor som finns här på beta bara genom det som sägs här. | |
| micro113 | 2009-05-18 22:01 | |
![]() | tras Jag har då inte utropat mig till gudinna, eller till perfekt förälder. Mina barn har haft det ganska så jobbigt emellanåt eftersom jag har den sjukdom jag har. Däremot hävdar jag att mina barn är meningen med livet, eftersom det är sant för mig. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:03 | |
![]() | Men trashone, vi känner ju inte de här människorna och kan inte veta hur de är som föräldrar - bara gissa. Jag gissar att i princip alla föräldrar här är bra nog medan du gissar att de flesta inte är det. Varför kommer vi till så olika slutsats? Något sådant som en perfekt uppväxt finns inte, men det är (som tur är) inte heller nödvändigt. Vi blir okej ändå, även du. :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:06 | |
![]() | Det finns undersökningar som tyder på att barn som växer upp med en ensamstående pappa mår bättre än de som växer upp med en ensamstående mammma. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:06 | |
![]() | Micro: Precis, det är DITT livs mening, lika unikt som alla andras. Mitt livs mening skiljer sig, såsom grannes osv. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:09 | |
![]() | Har man inget eget liv kan man ju alltid lägga över skiten på barnen. | |
| micro113 | 2009-05-18 22:10 | |
![]() | tras Det motsäger jag inte, livets mening ser givetvis olika ut för olika personer. Jag gissar dock att de flesta föräldrar tycker att barnen ger livet mening. Jag kan dock inte veta det, utan utgår givetvis bara från mig själv. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:11 | |
![]() | trashone: Jag kan inte veta men jag tror att jag skulle känna att barn var mitt livs mening om jag blev förälder. Vad tror du? | |
| le-lou | 2009-05-18 22:11 | |
![]() | Bitterhet mot sina egna föräldrar finns det gott om i den här tråden i alla fall. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2009-05-18 22:13 | |
![]() | Om meningen med livet är barnen, vad gör man då när barnen växt upp? | |