Spelrum
Giraffen | 28 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 40 |
Mobilspel
Pågående | 20 451 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Snoosy | 2009-05-23 18:57 | |
![]() | haha, sorry dom var ju kvar ;D Borderbeta,, menar bara att du och kissed startat tråden ihop ? Eller jag kanske har fel ? | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-23 18:58 | |
![]() | nä men det har de ju inte jag tror du tolkar fel | |
Sotfinger | 2009-05-23 18:59 | |
![]() | Snoosy, om du läser slutet av Rynkkrämstråden så förstår du varför Schampotråden kom till. | |
Snoosy | 2009-05-23 18:59 | |
![]() | BorderBeta, måste få fråga dig en sak. Köper du ekologiska grönsaker ? | |
Snoosy | 2009-05-23 19:00 | |
![]() | sotfinger, ja ok.. ska ta och göra det | |
Snoosy | 2009-05-23 19:05 | |
![]() | Tycker väl egentligen att man borde göra sina egna produkter för att vara helt på säkra sidan då det gäller att vara rätt mot naturen eller sig själv. Om man nu valt den vägen. Hälsosamma produkter må vara bra. Men! Det är alltid en marknad bakom, även där. Bara för en vecka sen drygt så berättade de på nyheterna att ekologiska grönsaker inte alltid är ekologiska. Ändå betalar folk dyra pengar för dom. | |
silli | 2009-05-23 19:43 | |
![]() | appl: undrar verkligen över vad du menar med det du skrev om att "slippa onödiga fluortillsatser" i tandkräm. Fluor har ju betytt enormt mycket för människors tandhälsa. Det finns en massa tillsatser av spårämnen i mat (t.ex jod i salt för att minska struma pga jodbrist) som gör att vi är mindre sjuka idag än för 50 eller 100 år sen. Så naturligt behöver inte alls per automatik betyda hälsosammare. Sen vill jag gärna citera vad en hudläkare sa till mig apropå naturliga hår- och hudprodukter: "Vill man bli allergisk mot naturen?" Att ofta använda produkter på hud och hår kan framkalla allergier och i växtriket finns en massa starkt allergiframkallande ämnen. I naturprodukter är det dessutom svårt att kontrollera vad som är i och inte. | |
appl | 2009-05-23 20:27 | |
![]() | silli: HAHAHAHHAHAAHAHAHAHAHAHAH AHAHHAAHAHAHAHAHAHA! | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-23 20:30 | |
![]() | Vad är det jag missat? Vad var det som var kul i sillis inlägg appl? | |
Goliath II - Ej medlem längre | 2009-05-23 20:33 | |
![]() | Fan, nu har jag återigen inte fattat något roligt. Förklara gärna appl, du som hajjade.. | |
appl | 2009-05-23 20:35 | |
![]() | Nej, bara det att silli är så duktig. Vägrar t ex googla innan utan tar medias ord som sanning. | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-23 20:38 | |
![]() | Media=hudläkare?? | |
appl | 2009-05-23 20:41 | |
![]() | kissed: hudläkare? Jag pratar om flour. Något som är direkt giftigt och vars få positiva egenskaper finns hos väldigt mycket annat. | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-23 20:43 | |
![]() | Ok jag visste inte vilken del av stycket som roade dej så hejdlöst. | |
silli | 2009-05-23 23:37 | |
![]() | Hej appl, du formulerar dig väldigt vagt. vad är "mycket annat" som också har effekt? Jag hämtar inte min information från "media" utan från Sbu, kunskapscentrum för hälso- och sjukvård i Sverige (www.sbu.se/sv/) som går igenom alla vetenskapliga artiklar och kommer med råd för hur man ska motverka t.ex. karies. Men ja, fluor är också giftigt, man ska inte dricka en hel flaska munskölj för då blir man förgiftad. Liksom man inte ska dricka en hel flaska diskmedel, äta 1 kg salt eller dricka 2 l vodka på en kväll. | |
appl | 2009-05-23 23:41 | |
![]() | Ja, det går säkert att äta en dos råttgift också, allt är farligt/ofarligt i sina mängder men det är i små mängder flour vi pratar om i tandkräm tex | |
silli | 2009-05-24 00:29 | |
![]() | ja ok vad jag har sett så finns det bara väldigt mycket fördelar med att ha fluor i tandkräm, jag har inte hört om några negativa effekter av dessa små mängder. Vad är det du känner till om det? | |
Safflor - Ej medlem längre | 2009-05-24 01:03 | |
![]() | Om fluor: www.2000taletsvetens.../f luor.htm | |
Rob_Cooper - Ej medlem längre | 2009-05-24 01:05 | |
![]() | Flour? Jag trodde det hette klor. Jag tror jag har gjort ett stort misstag. *Tandlöst flin* | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-24 01:09 | |
![]() | När jag var liten så hade man ju den berömda fluortanten som kom till skolan. Men min mamma sa bestämt ifrån så jag var den enda i min klass som inte fick skölja med fluor. Hon kanske hade rätt redan då:-) | |