Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 958 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:57 | |
![]() | Jag tycker också att det är skillnad på att se till enstaka fall (i det här fallet en anklagad som är snuskigt rik och förmodligen beredd att betala för lugn och ro) och att generalisera hur man borde bemöta vittnande barn i alla rättsfall. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:58 | |
![]() | Jag VET att barn får vara med om fruktansvärda övergrepp och jag skulle välja att tills vidare tro på barnet och göra allt för att utreda sanningen men jag har inte hört några vittnesmål mot MJ som känns det minsta sense. Det närmaste jag kan komma är en pappa som vill bli rik. Han själv och vår herre vet sanningen, ingen annan. | |
| Minta | 2009-06-28 12:58 | |
![]() | Att "köpa deras tystnad" kan lika gärna vara att han ville få ett stopp på spekulationerna eftersom han aldrig skulle kunna bevisa att han var oskyldig. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 12:58 | |
![]() | Jisses, Micro, jag har ju hela tiden sagt att jag INTE påstår någon sanning här. Det är ju hela grejen jag vänder mig emot. Du har formulerat dig som om det var SANNING att MJ var pedofil. Det har inte jag gjort. Och jag har knappast påstått att han absolut INTE var det. Min poäng är just att ingen här KAN VETA! | |
| Minta | 2009-06-28 12:58 | |
![]() | Ja, en pappa som såg sin chans att bli rik är också en plausibel teori. | |
| -Flesh- | 2009-06-28 13:00 | |
![]() | skönt att det lagt sig lite nu iaf, jobbiga dagar efter hans död, allt tjat på nyheter etc. och dom försökte återuppliva han i en timme, vad gör dom på okända människor, knappt 5 min. störande. better off dead.. | |
| apbur | 2009-06-28 13:02 | |
![]() | Barn är lättmanipulerade och jag tycker det är synd om dessa barn om det är så att man fullt ut går på deras föräldrars linje och inte kan se andra möjligheter. Då blir det ett övergrepp som aldrig uppdagas. OM det nu är så. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 13:02 | |
![]() | Nja, Flesh, jag tror det faktiskt finns riktlinjer för hur länge man arbetar med återupplivningsförsök, och en timme låter inte överdrivet länge. Och jag tror inte heller att ambulanspersonal gör någon större åtskillnad på människor i ett sånt läge. Men det är förstås bara vad jag tror. Vad gäller riktlinjer går det kanske att ta reda på, men jag orkar inte leta.. :) | |
| nrXIV | 2009-06-28 13:04 | |
![]() | -Flesh- en vanlig hjärt och lungräddning, samma som MJ fick, pågår en bra bit mer än fem minuter, därefter brukar man allt som oftast en deflibirator. Att försöka återuppväcka en person en timme efter dess död vore dessutom omöjligt och om det skulle gå så skulle personen vid det laget vara grovs hjärnskadad. Vad är då din poäng? | |
| Hapu | 2009-06-28 13:05 | |
![]() | En Narr självutnämnd till Kung...har lämnat tronen som han i alla fall inte har suttit på de senaste tjugo åren. Ingen förlust för scenkonsten i alla fall. | |
| nrXIV | 2009-06-28 13:09 | |
![]() | Hapu, jag är inte på minsta vis ett fan av Michael Jackson men han har väl aldrig själv utnämnt sig till kung. När det gäller scenkonst så är du bara fånig, det finns INGEN som ens kan komma i närheten av de shower han styrde upp med under thrillerturnén eller senare! Skulle du på fullaste allvar mena att folk som dagens Britney Spears eller liknande gör mer för scenkonsten idag? o.O | |
| micro113 | 2009-06-28 13:13 | |
![]() | Jag tycker han gjorde mycket för musiken, var grymt bra under en period - dock har jag aldrig köpt en skiva eller på annat sätt gynnat hans ekonomi, eftersom jag inte tycker att hans bidrag till musiken förringar det han skall ha gjort mot barnen. | |
| Minta | 2009-06-28 13:14 | |
![]() | Skvaller bör man inte döma en person efter, hur hemskt det än är med brott mot barn. | |
| micro113 | 2009-06-28 13:16 | |
![]() | Minta Nu är det ju lite mer substans än skvaller bakom anklagelserna mot MJ. Substans som MJ själv bidragit till genom att köpa barnens tystnad. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 13:18 | |
![]() | Återigen, Micro, han köpte barnens föräldrars nedläggande av anklagelser. Inte barnens tystnad. Och substansen du syftar till, vad är det mera exakt? Rättegångshandlingar? Du vill verkligen inte gå med på att vi inte kan VETA, och att allt annat bara är skvaller? | |
| micro113 | 2009-06-28 13:21 | |
![]() | Jag går med på att du inte vet - vare sig bu eller bä. Och ja det finns rättshandlingar, förhör med barnen, det ledde till åtal men lades ner efter att parterna gjort upp i godo. Dvs barnen köpts. Vilket snarare visar vilket värdelöst rättssystem som finns i staterna, snarare än att han var oskyldig. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-06-28 13:24 | |
![]() | barnen köptes inte... suck... Det gjordes upp i godo, och vad det visar går inte att avgöra. Han kan mycket väl varit oskyldig och ville få saken överstökad så fort som möjligt för att kunna fortsätta sitt arbete och gå vidare med sitt liv. Kanske var det precis vad barnens föräldrar räknade med, därav anklagelserna? Du bara vägrar gå med på att det är ett, som Minta skrev, plausibelt scenario? | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-06-28 13:25 | |
![]() | Convince me. | |
| Minta | 2009-06-28 13:26 | |
![]() | Det räcker inte med en anklagelse för att fälla någon för övergrepp mot barn, inte ens barnens utsaga räcker alltid. | |
| nrXIV | 2009-06-28 13:28 | |
![]() | Det är ju så raffinerat att klaga på USA's rättssystem utan att se sig runt omkring sig själv och se vilka samhällsproblem som bildas omkring oss i detta nu! Fånigt micro, sannolikheten är precis lika stor att dessa föräldrar försökt utnyttja en redan utsatt person för pengasyfte. Eller är det bara svart och vitt alltihop? | |