Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 18 572 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| alfaord - Ej medlem längre | 2009-09-28 15:44 | |
![]() | jag vet en bra vits:- vad är höjden av snålhet? - vet inte! -att filma en zebra med färg på videokameran! HIHIHIHIHIHIHI!! :) | |
| Fado | 2009-09-28 15:58 | |
![]() | Blev bjuden på kräftskiva. Fick veta att jag skulle ta med mig kräftor och dricka. Okej, men det var inte någon stor "fest precis". Det var tre personer som bjöd in varsin vän, sammanlagt sex pers. Den som bjöd mig tjänar nästan 40 lax i månaden, hans semester kostade två månadslöner i år. Någon soffa har han inte "råd" med och inte heller att bjuda en av sina ytterst få vänner, nåja före detta vän då. Knytis var okej när man var 20 eller när man är fattig, men inte när man är nästan 50 år och har en bra lön... suck!! | |
| cokki | 2009-09-28 16:00 | |
![]() | *minta* lite svårt att skriva summan va? gick det överhuvudtaget att läsa? | |
| Fado | 2009-09-28 16:03 | |
![]() | Dessutom visste årets snåljåp att jag inte har något jobb just nu, så det gör inbjudaren ännu mer tragisk. Han borde ha bjudit mig på kalaset minst sagt. Själv tänker jag annorlunda. Han fick bo gratis på en skidresa i en stuga som jag hyrt, men då ville han prompt betala något. Jag ville vara generös mot honom. Han gav mig en symbolisk betalning. Kan tycka att det är snålt att inte heller låta andra vara generösa! | |
| Minta | 2009-09-28 16:12 | |
![]() | cokki, nej det var svårt att både läsa och få plats med priset. | |
| berserk82 | 2009-09-28 16:24 | |
![]() | Jag började på ett jobb för ett par år sedan och blev vän där med kollega. jag gick bara på timmar så jag hade det inte så fett ställt men när hon frågade om jag ville med ut till helgen svarade jag ja. när vi kom till stället frågade hon om inte jag kunde betala inträdet så skulle hon bjuda på en drink. det gjorde jag men när vi kom in frågade hon ifall inte jag kunde ta första rundan för hon ville inte spräcka sin femhundring. Det slutade med att jag bjöd hela kvällen men jag tänkte att jag fick skylla mig själv för att jag inte sa något. ett par helger senare ville hon gå ut igen och då sa jag att hon fick iallafall köpa mig en cider för sist och det skulle hon. när vi kom till krogen var hon jätte givmild och frågade hela tiden om jag ville ha en drink eller en shot och jag blev jätte glad. när jag sen skulle gå å köpa mig en cider för att jag inte kunde med att ta emot mer av henne så skulle jag ta upp min plånbok som hade legat i hennes väska och upptäcker att jag inte har några pengar kvar. då hade hon bjudit mig hela kvällen av mina egna pengar.. suck | |
| magga | 2009-09-28 16:24 | |
![]() | alfaord.. var det inte tvärtom?;) att inte vilja filma den med färg? | |
| Minta | 2009-09-28 16:28 | |
![]() | berserk82, det låter inte riktigt friskt, faktiskt kriminellt. | |
| magga | 2009-09-28 16:30 | |
![]() | berserk82, skämtar du? det var det jävligaste jag hört. hahaha | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-28 16:31 | |
![]() | bersek:WFT??!!! | |
| berserk82 | 2009-09-28 16:32 | |
![]() | nej.. jag skämtar inte. hon hade bjudit mig hela kvällen, vilket jag verkligen uppskattade fast inte lika mycket när jag faktiskt såg att det var ur min plånbok. jag blev minst sagt snopen!!! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-28 16:35 | |
![]() | men lät du henne komma undan med det? | |
| magga | 2009-09-28 16:37 | |
![]() | Handlade 2 paket tuggumm i en "invandraraffär" häromdagen. 13 kronor styck, 26 kronor tillsammans. Räckte fram en 50-lapp och fick tillbaka 23 kronor istället för 24. Jag såg det direkt men sa inget för att inte framstå som snål. Men liksom. Dålig stil ändå. Vad hade ni gjort?;) | |
| berserk82 | 2009-09-28 16:41 | |
![]() | jag var inte så himla gammal och hade inte så mycket skinn på näsan men jag frågade vart mina pengar tagit vägen och hon svarade att jag sa ju att jag ville ha både drink och shot när hon frågade. när jag förklarade att jag trodde att hon bjudit hela tiden så hon att då fick jag skylla mig själv. hon hade ju bara frågat om jag ville ha.. hon hade aldrig sagt att hon skulle bjuda. en väldigt speciell människa. om någon annan hade frågat mig på krogen om jag ville ha en öl eller dyl. hade jag aldrig trott att jag var tvungen att betala sen. det hade iaf inte jag begärt. att fråga någon om dom vill ha något tycker jag är samma som att bjuda. | |
| Minta | 2009-09-28 16:43 | |
![]() | Det var nästan det fräckaste jag hört. Hon låter inte riktigt klok om du frågar mig. | |
| berserk82 | 2009-09-28 16:44 | |
![]() | det va hon nog inte heller | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-09-28 16:44 | |
![]() | Håller med Minta,jag sitter här å ser ut som en fågelholk!haha | |
| mijand | 2009-09-28 16:51 | |
![]() | En gubbe stod före mig i kön på affären. Han hade en back med folköl som kassörskan skulle slå in, då sa hon "du har en sockerdricka med i backen så du vet". Då svarade mannen "ja, min fru är alldeles tokig i sockerdricka" | |
| berserk82 | 2009-09-28 16:52 | |
![]() | jag berättade för min sambo om denna tråden och han hade en rolig historia att tillägga. hans jobbar kompis hade en tjej kompis som fyllde år och han bjöd med henne på krogen. då frågade hon lite lättsamt om han inte skulle bjuda. efter första ölen var upp drucken sa han att det var hennes tur bjuda. haha. det var ju hennes födelsedag och hon följde med för att han skulle bjuda henne!!! | |
| Qårn | 2009-09-29 03:23 | |
![]() | trist att vara snål | |