Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 518 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Surmulen - Ej medlem längre | 2009-11-22 03:02 | |
![]() | Hett tips: googla veterinär + avbetalning | |
| leker | 2009-11-22 03:02 | |
![]() | tania: dom har extremt många kryphål och jag tror inte le-lou hade fått så mycket hjälp heller om katten var försäkrad. Å vid viss ålder, när de flesta sjukdomar väl kommer... då gäller nästan inget av försäkringen :( Dock kan jag förstå djurvänner som gör sitt bästa för djuren och kämpar, oavsett försäkrad eller inte. Så jag hejar på dom som kämpar för djuren! | |
| le-lou | 2009-11-22 03:02 | |
![]() | Pingiskillen - nej jag tjoade avlivning och tog katten under armen och sköt den sen själv bakom huset där veterinären huserade. | |
| Surmulen - Ej medlem längre | 2009-11-22 03:02 | |
![]() | Nej, tackar som frågar. Återigen. Sten. Glashus. | |
| leker | 2009-11-22 03:03 | |
![]() | surmulen: du får inte ut ditt djur från blå stjärnan om du inte betalar där och nu! | |
| sorryme1 - Ej medlem längre | 2009-11-22 03:03 | |
![]() | Eftersom min katt inte ser ut att lida nåt nämnvärt av att jag inte har försäkring på honom och jag ändå blir kallad djurplågare så får jag väl se till att han lider lite..."Kom nu Pluto ska du få rikligt med pisk" | |
| vindsus86 | 2009-11-22 03:03 | |
![]() | jag anser att det inte är värt att betala eftersom min familj haft djur hela mitt liv och jag inte kan se att vi hade tjänat på att försäkra ett enda av dem. jag har inte huvudet i sanden. jag vet att jag kommer fixa ihop pengar om något allvarligt händer, men jag tänker inte ta pengar jag inte har till att betala försäkring ifall att. om man betalar en försäkring på 60 kronor per månad och ens katt blir 20 år har man liksom lagt ut 14 400 i slutändan. om din katt blivit såpass gammal, le-lou, och du betalat försäkring varje månad så hade du ändå inte tjänat på försäkringen i slutändan. inte heller om försäkringen var på 40 kronor. eftersom man fortfarande får betala en del av summan, även om du inte hade fått betala alla 13 000. | |
| Surmulen - Ej medlem längre | 2009-11-22 03:04 | |
![]() | ...och då kan man googla veterinär + avbetalning och gå till någon av veterinärerna man kan gräva fram där? | |
| Surmulen - Ej medlem längre | 2009-11-22 03:05 | |
![]() | Istället för att gå till Blå Stjärnan, vill säga. | |
| Surmulen - Ej medlem längre | 2009-11-22 03:05 | |
![]() | Istället för att gå till Blå Stjärnan, vill säga. | |
| vindsus86 | 2009-11-22 03:05 | |
![]() | le-lou, folk här erbjöd sig att hjälpa till med betalning och när folk erbjuder sig så så tycker jag det är ovist av mig att tacka nej och hellre ta lån med ränta. om folk vill skänka, så varför inte? hade du tackat nej om folk erbjudit sig att hjälpa till när din katt var sjuk? | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-11-22 03:07 | |
![]() | le-lou: Om du istället för att skjuta katten, hade googlat veterinär+avbetalning så hade allt löst sig. | |
| vindsus86 | 2009-11-22 03:08 | |
![]() | och ja, om dina antaganden om folk som inte försäkrar sina djur stämmer så sköt du väl din katt då eftersom du talar så mycket av erfarenhet. | |
| leker | 2009-11-22 03:09 | |
![]() | surmulen: dom har väl samma idiotstandard... rädda inte djuret om inte matte kan betala :( | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-11-22 03:10 | |
![]() | Av ren nyfikenhet, vad är självrisken på en djurförsäkring. | |
| leker | 2009-11-22 03:10 | |
![]() | jösses... det finns ingen veterinär som vårdar ett djur på avbetalning. | |
| le-lou | 2009-11-22 03:10 | |
![]() | sorryme - du läser det du vill läsa uppenbarligen. men fortsätt gärna och skriv ut dina barnsligheter. vindsus - du har helt rätt i att man slänger pengar i sjön om man har en försäkring och man aldrig behöver nyttja den. Helt rätt. Men varför försäkrar vi våra hus, bilar, barn för? Man försäkrar för att risken alltid finns. Och det som ligger oss nära, det vill vi skydda - ifall att. Djur, tyvärr ofta billiga djur, typ huskatter och liknande är folk mindre benägna att försäkra av nån anledning. Varför försäkrar vi djur som kostar mer än de som kostar knappt inget? Det känns ju som det, att folk hellre försäkrar en birmakatt än en bondkatt. Är bondkatten enklare att ersätta, rent fysiskt? En dör - man skaffar en ny för 10 kronor? JA. Det är tyvärr så det funkar tror jag. Försäkring handlar ju om chansen att kunna behålla ett även svårt sjukt djur hos sig kvar i livet. | |
| leker | 2009-11-22 03:11 | |
![]() | pingis: det är väldigt olika | |
| Surmulen - Ej medlem längre | 2009-11-22 03:12 | |
![]() | Hur får du den logiken att gå ihop? Det finns de veterinärer som erbjuder avbetalning på vården de ger. Om de då låter djuret dö kommer de att ha skjutit sig själva i foten i.o.m. att de inte kan ta ut saftiga kostnader för vården + ränta. Avlivning är knappast speciellt inkomstbringande för veterinärer i jämförelse med vård. | |
| leker | 2009-11-22 03:13 | |
![]() | le-lou: jag är endast försäkrad genom jobbet! Anser mig inte vara mer värd än mina djur | |