Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stol | 2009-12-03 18:39 | |
![]() | Varför ska min rösträtt dras in. Det är skit samma vilket parti som står bakom dessa dumheter. Vad jag vill ha sagt är att svårt sjuka personer ska få ha en chans att tillfriskna eller dö med värdighet om det är så illa. Yamaha du är för ung för att fatta. Du kommer också att bli äldre och gammal eller arbetslös, sjuk och då kommer du attfatta vad det handlar om. | |
| stol | 2009-12-03 18:40 | |
![]() | Har vi råd med invandring måste vi väl ha råd med en vettig sjukförsäkring. | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-03 18:40 | |
![]() | Stol: han är ju redan sjuk, enligt annan tråd ;) | |
| elbin1 | 2009-12-03 18:55 | |
![]() | Jag jobbar på Försäkringskassans omprövningsenhet och ser därför väldigt många beslut från hela Sverige. Har hittills ALDRIG stött på någon som är svårt sjuk i cancer men som inte får sjukpenning. Jag har slutat lyssna på nyheterna när FK diskuteras eftersom det sägs så fruktansvärt mycket felaktigheter. | |
| stol | 2009-12-03 19:01 | |
![]() | Varför är det så många sjuka som nekas sjukpenning för att sedan överklaga hos länsrätten och få rätt. Vi läser om detta jämt och jag känner vänner och anhöriga som är drabbad. Du kanske bara sitter och vässar pennor hela dagarna på omprövningsenheten. Annars kan du och dina gelikar skämmas. | |
| elbin1 | 2009-12-03 19:07 | |
![]() | Hur kan du vara så säker på att länsrätten har mer "rätt" än Försäkringskassan? | |
| Minta | 2009-12-03 19:15 | |
![]() | Vad är det som är utrett yamaha? Lagen, oavsett vilken regering som initierade den, innebär att sjuka efter 180 dagars sjukskrivning ska prövas mot hela arbetsmarknaden för ett heltidsjobb. Det har lett till att svårt cancersjuka (dödssjuka) anmodats att söka heltidsjobb, ofta ett nytt jobb, därför att deltid hos nuvarande arbetsgivare inte accepteras. Nu säger fk i morgonsoffan att svårt sjuka ska ha fortsatt obegränsad sjukpenning, men lagen måste då ses över. Fk: s representant säger att det måste varit dåliga läkarutlåtanden som legat till grund för kassans beslut. Läkaren säger att de får ägna en stor del av sin tid till att skriva långa utlåtanden som fk i många fall ändå inte förstår. Ett fall gälle t.ex. en person med hjärnmetastaser, där fk: s slutsats var att det inte var en tillräckligt allvarlig sjukdom för fortatt sjukskrivning. Enligt läkaren är det en mycket allvarlig sjukdom. Exakt var problemet ligger kan jag inte komma fram till, fk: bedömning, läkarnas utlåtanden eller vad? | |
| stol | 2009-12-03 19:17 | |
![]() | Ni litar inte på läkaren som sjukskriver. Det kan vara hur många läkare som helst som kan intyga att en person är för sjuk för att jobba, men ändå kan en handläggare ihop med F-kassans läkare föneka att personen i fråga är sjuk. Är F-kassans läkare bättre rustade att avgöra om en person är sjuk utan att överhuvudtaget träffa den sjuke en hela Svenska läkarkåren. | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-03 19:26 | |
![]() | Pressen på handläggare att göra avslag gör att handläggarna letar efter tillfälle att göra avslag. Det kan bli väldigt fel, det vill säga att de avslår även fall som all sannolikhet inte klarar att arbeta. | |
| Minta | 2009-12-03 19:33 | |
![]() | Du och elbin har olika erfarenheter? | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-03 19:35 | |
![]() | Jag vet inte, men jag vet att jag inte ser på ärenden med avslag på samma sätt som flera av mina kollegor. Där de gör avslag beviljar jag, Inte alltid, men återkommande. | |
| YamahaJet | 2009-12-03 19:38 | |
![]() | Och vem är läkaren då? Läkaren tvingas tro på patienter som kommer in med populära sjukdomar som inte går att diagnosera kliniskt, såsom fibromyalgi, ryggont, huvudvärk, depression och det här nya "kroniskt trötthetssyndrom". Ungefär som anställda som jag hamnar i dispyt med varpå de springer iväg till doktorn direkt efteråt och får intyg på nån åkomma för att jävlas med mig. Inte är de sjuka bara för att de plötsligt fått ett intyg på det. | |
| Minta | 2009-12-03 19:42 | |
![]() | När är en person sjuk enligt din uppfattning? Du tycks ju veta när och för vilka tillstånd utan att vara läkare. | |
| Minta | 2009-12-03 19:43 | |
![]() | Jag har stor förståelse för att man blir sjuk (tillfälligt) av en dålig chef. Då bör man inte stanna kvar utan byta arbetsgivare. | |
| monew | 2009-12-03 19:44 | |
![]() | haha fibromyalgi lär man väl inte bli sjukskriven för direkt? | |
| Minta | 2009-12-03 19:45 | |
![]() | De är inte sjuka för att de fått ett intyg, du kanske borde se din egen roll för arbetsmiljön på din arbetsplats. | |
| DirtyTazz | 2009-12-03 19:48 | |
![]() | Tjaduh, det var skumt! Räcker det inte med arbetslösa och arbetssökande så det räcker i det här skitlandet? Men.. samtidigt.. Vi svenskar vi är jäävligt bra på att snacka, men vi har glömt att det är agerandet som ger resultat. det ända vi kan göra för att få våran röst hörd/sedd är att demonstrera mot sånn här skit.. Men istället, väljer vi att ta några bärs med polarna och beklaga oss om hur skit allt är? eller förslagsvis, skriva om det på nån blogg som 22st läser Det är inte så konstigt att jusst sånn här skit händer när vi själva gång på gång bara tar emot slagen. Ledarna över landet har ingen respekt för dess invånare. Och det är inte så konstigt när vi bara biter ihop o låter det hela ske! | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-03 19:50 | |
![]() | Senaste uppgiften jag har är att Länsrätten ändrar ca 25 % av avslagen, alltså till den sjukes fördel förstås. Fast jag minns inte var jag såg det. Och Länsrätten har som jag ser mer rätt än omprövningen på FK. Iaf är det länsrättens beslut som gäller. Det innebär ju ändå att var fjärde sjukriven som var avslag inte skulle ha det...ganksa mkt. | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-12-03 19:51 | |
![]() | `25 % av de som överklagar menar jag ju. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-03 20:01 | |
![]() | "monew-haha fibromyalgi lär man väl inte bli sjukskriven för direkt?" Vet du egentligen var fibromylagi är? Och hur dessa människor mår? Du verkar inte veta det eftersom du skrattar bort det. Finns väldigt många som är sjukskrivna för det och har stora problem ska du veta! | |