Spelrum
| Giraffen | 13 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 593 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sarlina | 2007-05-07 15:13 | |
![]() | Marxismen-stencilismen var ännu rättare därför att den var ännu sannare..... Proletären gärna ville dricka punch och spela kille Falstaff, Fakir | |
| sarlina | 2007-05-11 10:24 | |
![]() | En bok är en trädgård som kan bäras i fickan. Arabiskt ordspråk | |
| blue_moon | 2007-05-11 11:59 | |
![]() | Böcker, själens blodkärl. (Thomas Mann) Ett hus utan böcker är som en kropp utan själ. (Cicero) Ju mer vår bekantskap med goda böcker växer, desto mindre blir den krets av människor i vars sällskap man finner nöje. (Ludwig Feuerbach) | |
| grandmamoses | 2007-05-18 20:00 | |
![]() | " Man mår så gott av de goda" Sagt av ett av mina barnbarn, då fem år, inkrupen i yngsta farbrors famn. | |
| Dyslekso | 2007-05-19 11:20 | |
![]() | Conscience is the inner voice that warns us somebody may be looking. H. L. Mencken | |
| IMO 1punkt2 - Ej medlem längre | 2007-05-19 13:27 | |
![]() | Kom just på ett underbart "säj" som jag såg på något inslag i SVTs Landet runt för några år sen. Intervju med en stenhuggare. (Detta är naturligtvis inte ordagrant citerat) Journalist: Men hur bär du dig egentligen åt för att skapa dessa fantastiska statyer? Stenhuggare: Men det är ju ingen konst, man tar ju bara ett stenblock och sen hugger man bort allt som inte ser ut som en kvinna. | |
| sarlina | 2007-05-19 16:26 | |
![]() | Om människor visste hur nyttig konjak är, så skulle de supa ihjäl sig. Professorn i medicin P. H. Malmsten, död 1883 | |
| suss_69 | 2007-05-22 23:27 | |
![]() | Några få söta: "Just because someone doesn't love you the way you want them to, doesn't mean they don't love you with all they have." "A true friend is someone who reaches for your hand and touches your heart." "The worst way to miss someone is to be sitting right beside them knowing you can't have them." "To the world you may be one person, but to one person you may be the world." "Don't cry because it is over, smile because it happened." | |
| alizaced | 2007-05-23 11:28 | |
![]() | "Man får vara ful men inte dum" - min kompis marika siljeclev uttrycker sig fint när man känner sig nere... | |
| sarlina | 2007-05-23 14:42 | |
![]() | "Läsning utan eftertanke gagnar föga" Antonio Magliabechi, död 1714, bibliotekarie hos storhertigen av Toscana | |
| blue_moon | 2007-05-27 18:44 | |
![]() | Dr Phil, citerad i radions P1: "Om vi hade satsat lika mycket på våra äktenskap som vi gör på själva bröllopet, så hade det inte blivit så många skilsmässor." | |
| Miss_jk | 2007-05-29 06:40 | |
![]() | - Derbymatcher är krig, men derbyn mot aik är världskrig. Vi ska ge allt! Jag som har varit i England vet vad derbyn innebär för supportrarna och jag vet vad det betyder för er. /Siggi Jónsson | |
| Miss_jk | 2007-05-29 08:08 | |
![]() | “Allmänt sett föreligger en skillnad mellan Djurgårdens och AIK:s supporters. De förra är unga, progressiva män, som infinner sig i varannandagsansad crew cut, skrynkelfria kalifornienkostymer, krympfria konstfiberskjortor och gärna kragnål under slipsen, att inte tala om prydliga fästmör. AIK-supportrarna är mera tunna och tärda bröder, som inte har någon särskild ordning på slipsknuten, förvarar cigarrettstumpar i tändsticksasken och har frun hemma vid kvällskaffet, ofta utan att i förväg ha underrättat henne om sin frånvaro från hemmet och sin närvaro vid “matsen”. De putsade djurgårdarna hejar friskt och taktfast på de sina. AIK-arna betraktar sina svarta män med till synes tomma, ibland något plirande ögon, skakar menande på huvudet, när de gör bort sig och tar fram en fimp ur tändsticksasken när de gör mål, för att fira händelsen på sitt stillsamma sätt.” Jan Olof Olsson, Aik:are och journalist på DN åren 1945-1974. | |
| Miss_jk | 2007-05-29 08:13 | |
![]() | "Det är en mycket egendomlig samling personer som älskar AIK." Jan Olof Olsson, aik:are och journalist på DN åren 1945-1974. | |
| manda89 | 2007-06-02 16:47 | |
![]() | Dåren drömmer om rikedom, den kloke om lycka. | |
| manda89 | 2007-06-02 16:54 | |
![]() | Vivere est militare. (Att leva är att kämpa) | |
| Gunilla N - Ej medlem längre | 2007-06-03 19:08 | |
![]() | "If something's hard to do then it's not worth doing." Homer Simpson | |
| Lilla T | 2007-06-04 14:57 | |
![]() | Inled mej inte i frestelse....jag går så bra själv | |
| blue_moon | 2007-06-07 10:22 | |
![]() | "Det bor en solkatt i varje skärva." Povel Ramel | |
| sarlina | 2007-06-11 08:57 | |
![]() | "Det är illa gjort mot en sjuk man att likna honom vid en smålänning" (Orm till Ylva i "Röde orm av Frans G. Bengtsson) | |