Spelrum
Giraffen29
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade49
Mobilspel
Pågående19 541

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Moem892010-03-17 23:46
Antal inlägg: 154

Vi hade en urspinkig tant som alltid tog bussen in till stan. Hon var alkis och fastnade mellan en lyktstolpe och en vägg en gång :P

mollee - Ej medlem längre2010-03-18 00:23
Antal inlägg: 6087

moem89: Stackars kvinna.

mollee - Ej medlem längre2010-03-18 00:23

annelie: HAHAHA

mollee - Ej medlem längre2010-03-18 00:26

challeB: En sån finns det i sundsvall också och denne bad alltid folk om pengar till cigg och kaffe. Han brukade stå utanför ICA dagligen. Jag erbjöd honom en lott som jag köpt med en vinst på 20:- men han förstod inte riktigt vad han skulle göra med den :/
"nej, pengar pengar, cigg"

Han var rätt skum.

carlmartin - Ej medlem längre2010-03-19 18:40
Antal inlägg: 4590

dödmetall "Carl-Martin: Nä, man är inte störd om man pekar och glor på de som sticker ut, man är bara ouppfostrad och oartig. Dra inte ner människor med funktionshinder på samma nivå som okunniga idioter är du snäll. I Malmö finns en kille, oftast snäll och trevlig, som går runt med en docka i en barnvagn som om det vore en bebis. När äldre tanter på bussen går fram för att gulla och upptäcker att det bara är en docka blir de ofta äcklade och sätter sig så långt bort som det går. Fjortisarna som fnissar åt detta är i dina ögon alltså "störda" och inte bara ouppfostrade små skitungar?"

kan dom väl visst det vara störda!! och ouppfostrade. eller vadå!!
störd är väl inte en klinisk term eller!! men ok, du uttrycker det bättre än jag gjorde. dels för att du bemödade dig att använda lite fler ord än jag.

jag är lite sur på dig. (kan ju lika gärna säga det, när jag förväntar att du uppfattar den aggressiva/passivt aggresiva tonen i detta inlägg). det har att göra med ett tidigare meningsutbyte oss emellan. jag tror att du är sur på mig också. är du det?
(om det är det ber jag om ursäkt för min okunskap

carlmartin - Ej medlem längre2010-03-19 18:42
Antal inlägg: 4590

den sista meningen skall bortses ifrån då den tillhörde ett inlägg som inte blev postat.

_Candid - Ej medlem längre2010-03-19 20:35
Antal inlägg: 2602

*blandar mig i lite* Låter ganska dumt att peka och glo ja, men om någon t ex blockar vägen varje gång man ska förbi på ett ställe, eller om man ser någon i lite utmärkande kläder är det lite svårt att _inte_ lägga märke till personen.
Men jag ångrar själv att jag tog upp tillnamn och sånt förut, ogenomtänkt om nån känner nån, och jag vill också säga att jag för det mesta tycker att det är sköna personligheter som går lite utanför ramarna!

RaymondD2010-03-24 14:51
Antal inlägg: 107

Är man inte 'normal' så är man 'onormal' är man inte 'inne' så är man 'ute'. Hela retoriken bakom 'karaktärer' ligger i att de 'normala' skall få förbli en 'fårskock' <- (dehumanisering) och därmed för att bibehålla sin 'uniforma' inställning måste de 'dehumaniserina' karaktärer som går som alias och 'subjekt' i en dehumaniserande kultur.

Divide and rule och dehumanisering.

Dödmetallörn - Ej medlem längre2010-03-24 14:59
Antal inlägg: 705

Bra att du erkänner att du är sur Carlmartin, verkar som du mognat några kilo sedan sist.
Du borde dock förtydligat att du använde termen "störd" på samma sätt som fjortisar gör det, det gick inte riktigt fram!

Tanten M - Ej medlem längre2010-03-24 15:20
Antal inlägg: 5126

Idag såg jag killen med diademflurparna, rosa o ABBA istället ha svart peruk o hårband, lite indianinspirerat sådär. Lika skön som alltid iaf :D

Dyslekso2010-03-24 18:03
Antal inlägg: 8945

Japp, han verkar vara en snäll typ.

Moem892010-03-25 18:02
Antal inlägg: 154

tror inte det finns nåt som heter "normal" egentligen. alla har väl olika syn på vad som är normalt?

mollee - Ej medlem längre2010-03-25 18:12

Normal = Vanlig.
Att sticka ut anses onormalt just för att det är ovanligt.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?