Spelrum
Giraffen22
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 534

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Satyra2010-05-12 01:19
Antal inlägg: 4561

Orkar inte återigen ge mig in i den här diskussionen, (speciellt inte som så pass många just i Beta verkar vandra runt i tron om att de flesta prostituerade är friska, sunda människor som VILL sälja sina kroppar :-o, vilket i sig är rätt absurt naivt att tro, enligt mig ...), men jag vill ändå säga att jag i stort sett har samma åsikt i frågan som bj-olle framfört.

-angeleyes-2010-05-12 01:19
Antal inlägg: 8

bj-olle:
* Att legalisera pros. bidrar inte till trafficing, den motverkar den.
* "kriminaliseringen av att köpa sex? ja om det inte var lagligt kunde vi ju alla stå och titta på medans nån knullar en tonårsprostituerad utan att kunna göra nånting.
" ....... Vilket jävla argument. Med din retorik borde vi förbjuda vanlig sex också, annars kan ju vi alla stå och titta på när någon knullar en villig tjej utan att kunna göra något.

* Det där med tvångsvård fattar jag inte ens, utveckla gärna.

* Det finns filmer på nätet där folk gör allt möjligt med alla möjliga, de flesta gör det utan att de får betalt. Vad är det som blir så jävla hemskt när pengar blir inblandade?

bj-olle2010-05-12 01:28
Antal inlägg: 3350

"Med din retorik borde vi förbjuda vanlig sex också, annars kan ju vi alla stå och titta på när någon knullar en villig tjej utan att kunna göra något"

"Det finns filmer på nätet där folk gör allt möjligt med alla möjliga, de flesta gör det utan att de får betalt. Vad är det som blir så jävla hemskt när pengar blir inblandade?"

vad håller du på med?

-angeleyes-2010-05-12 01:45
Antal inlägg: 8

Bra argumentation. Svara istället. Dina argument suger

Måns_E2010-05-12 01:52
Antal inlägg: 12028

Jo om det hemska är att se hur en tonåring blir knullad på öppen gata så får vi nog förbjuda sex överhuvudtaget. Nu så verkar ju det inte vara något större problem efter som det inte händer här, och inte heller händer i länder där det prostitution är laglig.

Jag har som sagt var tidigare skrivit att jag är medveten om att det finns gott om trasiga människor som är prostituerade, men tycker ändå att det är en väldigt förenklad bild att påstå att det alltid ser ut så. Dessutom så verkar ju inte prostitutionen minska hur mycket man än förbjuder (ungefär som att dödsstraff faktiskt inte leder till färre brott).

Omoraliskt eller ej av de som gör det av egen fri vilja (eller bara för att tjäna lite extra pengar), så är det korkat att påstå att det inte förekommer, för det gör det.

www.sydsvenskan.se/s...of fer.html

www.expressen.se/nyh...a- fritiden

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-12 07:14
Antal inlägg: 3604

Satyra, nämn EN här på Betapet som tror att "de flesta prostituerade är friska, sunda människor som VILL sälja sina kroppar". I själva verket är det väl så att de du avser hävdar att det existerar prostituerade som gör det av fri vilja - det är en enorm skillnad.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-12 07:15
Antal inlägg: 3604

Och vad gäller tonåringar knullade på öppen gata(??) så är vi ju faktiskt så pryda i Sverige att vi har en lag om förargelseväckande beteende.

wildcard2010-05-12 10:45
Antal inlägg: 1966

Stefanf: du är inte helt fel ute, vi kallas för plåtluder ibland. Vi kör omkring med en massa människor, bland dessa finns otäckingar som vi helst inte hade kört men vi får ju betalt så vi kör dem ändå...

För övrigt:
Jag har ingen åsikt moraliskt mot att kvinnor (eller män heller för den delen) vill sälja sina kroppar till sunkiga människor som är villiga att köpa sex. Till människor som inte ser det som en positiv grej att någon _vill_ ha sex med dem frivilligt, utan ser det som sin mänskliga rättighet att ha sex.

I mina ögon är det så här:
INGEN har "rätt" att ha sex, vi får alla vara jäkligt glada om någon tycker att vi är attraktiva nog (på något sätt) att idka könsumgänge med...

oumie2010-05-12 10:55
Antal inlägg: 100

Helt rätt wildcard. Självklart kan man inte ha rätt att ha sex med en annan person.

apbur2010-05-12 11:01
Antal inlägg: 9699

Wildcard, du låter så fördomsfull. Torskar kan väl mycket väl uppskatta sex utan betalning också. Det finns ju en del människor som tänder på att få betala för sex. Snygga, attraktiva män som inte har några som helst problem med att få gratis sex.
Är det fel enligt dig att tända på att betala för sex? Vad är det isf mer man inte ska få tända på?

Att det skulle bli lagligt att köpa sex innebär inte på något vis att det skulle bli en rättighet att få sex. Hur kan du få det till det?

oumie2010-05-12 11:05

Det är många som har använt rätten till sex som ett argument för att prostitution är ok och borde bli lagligt

wildman2010-05-12 11:06
Antal inlägg: 3860

Nej det är ju inte så att man kommer lagstifta bort rättigheten för alla, inklusive prostituerade att säga nej till sex.....

wildman2010-05-12 11:07

Oumie, det är ju ett argument som kan användas generellt, men det innebär ju inte att en esnkild individ tappar rätten att säga nej. Men själv använder jag inte det argumentet heller.

oumie2010-05-12 11:07

Men man kan inte ha rätt till en annan människas kropp. Så enkelt är det.

wildman2010-05-12 11:09

I vilket fall menar jag.
För mig handlar motståndet mot lagen om två saker. Dels att man lagstiftar i moraliska frågor, och dels om rätten att bestämma över sin egen kropp utan att staten ska lägga sig i.

Och för att förtydliga så är jag inte nödvändigtvis FÖR prostitution, utan MOT att kriminalisera på ovanstående grunder.

wildman2010-05-12 11:10

Det var precis det jag menade ouime. Men att häva lagen om sexköp innebär inte på något sätt att man har rätt till någons kropp utan dennes medgivande iaf.

oumie2010-05-12 11:12

Det är många här som har använt rätten till att bestämma över sin egen kropp som argument för att göra prostitutionen statlig. Och det låter ju väldigt fint, men när det gäller prostitution så ser verkligheten faktiskt inte ut så. När man ska lagstifta borde man kolla på verkligheten och inte försöka anpassa verkligheten efter några teorier. I verkligheten vill nästan ingen bli prostituerad. Och den skada det gör att acceptera prostitution är mycket större än den nytta som några få individer som vill sälja sex får om vi slutar bekämpa prostitution. Så ser jag det.

oumie2010-05-12 11:14

Men då kan man ju inte ha rätt till sex, utan det är vanligt samtycke som gäller. Om alla människor hade rätt till sex betyder ju det att staten skulle vara skyldig att tillhandahålla kroppar som var och en kan ha sex med när andan faller på. Annars är det ingen rättighet.

wildcard2010-05-12 11:22

apbur:
Det är självklart inte _fel_ att tända på att betala för sex?! Det är däremot olagligt att betala för det.
Det finns säkert en massa annat som det inte är direkt fel att tända på men riktigt olagligt att utöva sex på eller med. Jag lämnar det därhän...

Om jag är fördomsfull så är det mitt problem, inte ditt. Du vet kanske inte vad jag grundar mina åsikter på?
Jag ska ge dig ett exempel:
Jag har ibland kört folk som jag _vet_ ska köpa sex, jag har inget bevis för det egentligen (jag har bara kört dem mellan krogen och hotellet, inte sett den faktiska betalningen efter sexet, tack och lov) mer än att en av dem stönade hela tiden "hur mycket ska du ha?". Dessa som jag grundar mina "fördomar" på är sällan snygga, attraktiva, hela eller särskilt rena. Bara sunkiga!
Jag har inga åsikter på att en del kvinnor utnyttjar situationen och tar betalt av dem. Jag skulle inte heller vilja ha sex med dem. Skillnaden är att alla pengar på jorden inte skulle få mig att hoppa i säng med dem.

Det finns en jättesnygg tjej som gemene man/kvinna aldrig skulle misstänka var prostituerad men vi på taxi är mycket väl medvetna om henne. Hon är som du och jag, utåt sett, men hennes torskar är inte så himla snygga och fräscha för det. Ibland hämtar man henne hos en del kryp... inte riktigt äckliga men... sunkiga.
Jag har inget emot henne heller och jag hoppas verkligen att det är så att hon inte tar skada, för hon är jättetrevlig. Drygar ut studenlånet... inte helt nykter, dock. Finns det risk att hon måste bedöva sig, så går det troligen illa?!

wildcard2010-05-12 11:23

oumie: bra poäng, där

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?