Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 178

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mårten2010-06-01 23:58
Antal inlägg: 2529

Det finns några i Dimona

Måns_E2010-06-01 23:58
Antal inlägg: 12048

Förövrigt så förstår jag inte vad rasism har att göra med saken överhuvudtaget.

Mitt_i_Prick2010-06-02 00:00
Antal inlägg: 12

"Fast du ville inte vara så objektiv va?"

Projicerar du nu? Ja, det gör du.

Måns_E2010-06-02 00:02

Nej, jag ställde en ledande fråga, det var måhända lite onödigt, men jag misstänker att mitt inlägg inte var så värst svårt att förstå ändå.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-06-02 00:21
Antal inlägg: 3451

Som Yossi Sarid så fint sammanfatta det hela i Haaretz idag,

"And we will continue to fear our leaders - as if we didn't have enough to fear in Mahmoud Ahmadinejad."

lyyydia122010-06-02 00:26
Antal inlägg: 35

Är det så svårt att förstå att Israels grannar och arabländer INTE vill ha och aldrig har velat ha Israel där? Och att de tror på Jihad? VIll du ha dem till fiender? Israel kan inte slappna av en minut.

Måns_E2010-06-02 00:32

Nej det är inte särskilt svårt att förstå att många arabiska länder inte erkänner staten Israel. Samtidigt så är det inte särskilt svårt att förstå att Israel brukar övervåld och inte behöver ockupera Palestina.

Dessutom så är det ganska tydligt att den högerpolitik som Israel för knappast leder till minskade motsättningar i området och därmed ökad säkerhet för den civila Israelen.

Men det är klart, politiker som vill gå en mjukare linje tar ju staten israel hand om själva.

Mitt_i_Prick2010-06-02 00:40

Måns_E: du gillar tydligen islamistiska massmördare. Varför skriver du inte det istället för att svamla om en massa oväsentligheter? Israel brukar så mycket våld som situationen kräver. Och som jag ser det, borde dem använda betydligt mer - så mycket, att t o m islamisterna börjar ifrågasätta nyttan med att slakta oskyldiga människor.

Måns_E2010-06-02 00:44

Nej jag gillar inte islamistiska massmördare, hur kan du få det till att jag har påstått något sådant? Börjar argumenten att tryta?

Nej Israel brukar inte så mycket våld som situationen kräver, exempelvis så kräver inte situationen att man sysslar med olaglig piratverksamhet och skjuter ihjäl 10 stycken hjälparbetare på internationellt vatten. Inte heller kräver situationen att man beskjuter FN-sjukhus med raketer.

Och se, det var ju inte ens några islamistiska terrorister det handlade om i de fallen.

Sporten42010-06-02 00:51
Antal inlägg: 238

Att skeppet bordades på s.k internationellt vatten (som i högsta grad även det är osäkert) tycker jag saknar betydelse. Skeppen hade inte för avsikt att vända eller att åtlyda några åtmaningar som de fick från Israel. Skeppen hade inte rätt att åka till Gaza men gav tydligen fan i det.

Mer politiskt färgade inlägg än Måne_E:s ovan får man nog leta efter en massa dynga är vad det är. Vem vill riskera att få en raket i huvudet?

Måns_E2010-06-02 00:55

Politiskt färgade?

Det är ju ställt utom allt rimligt tvivel att det skedde på internationellt vatten. Varför tror ni att hela FN har ställt sig bakom ett fördömande mot Israels agerande?

Det handlade om att skeppen INTE var ett hot mot Israel, och dessutom befann sig på internationellt vatten. Att Israel har begått brott mot folkrätten är solklart, och inte det minsta osäkert.

Om så hade varit fallet hade knappast reaktionen blivit vad den nu har blivit.

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-06-02 01:09

Sporten4 ditt inlägg 00:51 "Att skeppet bordades på s.k internationellt vatten (som i högsta grad även det är osäkert) tycker jag saknar betydelse." Hur tänker du där? Har alla rätt att kapa ett fartyg på internationellt vatten?

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-02 01:10
Antal inlägg: 3604

Vad är det för fel med politiskt färgade inlägg?

hörsell2010-06-02 01:25
Antal inlägg: 5

Det är väl i situationen inte jätteintressant huruvida Israel begick brott mot internationell lag just i ship to Gaza-händelsen. Hela aktionen är väl en protest mot Israels icke-existerande rätt att hålla Gaza "som gisslan"...

Grundsnygg - Ej medlem längre2010-06-02 01:32

Jag kan inte förstå hur Israel kunde misslyckas med sin PR efter 9/11, runt omkring så gjorde en mängd "demokratiska" länder avkall på rätts-säkerheten på grund av terror utförd av muslimer. Israel som är muslimernas hatobjekt nummer ett valde en annan väg. Man valde att bomba barn! Hur djävla dum får man bli? Tänk om Israel hade valt en Ghandi-linje, -Titta vad de där dumma Palestinierna gör mot våra barn, dom låter krafter från Iran ta tag i taktpinnen.
Hela EU skulle stå beväpnade vid Gaza med ett flin.
Nu står Israel ensamt, tyvärr.

blame me2010-06-02 07:11
Antal inlägg: 82

Folk som försvarar Israel har ju ingen koll på läget. Israels premiarministrar har alltid uppmanat Israeler till att bygga bosättningar på Palestinsk mark. Varför då? Jo dem hänvisar till bibeln och att Josua tog över efter att moses fört judarna ut ur Egypet och förde dem till Israel. 2005-2008 dog det 1754 palestinier varav 309 under 18 och 117 Israeler varav 12 under arton. Världen har skapat dessa jihad krigare genom att inte hjälpa palestina. Majoriteten av befolkninen i Palestina är inte shiamuslimer som hamas. Ingen vill ha Iran stötta religösa fanatiker som styr ett land men HUR LÄNGE SKA MAN BEHÖVA TESTA SAMMA REGERING OM OCH OM OCH OM IGEN, 20 ÅR? 30 ÅR? 40 ÅR ELLER 50 ÅR SOM PALESTINIERNA INNAN MAN HAR RÄTT ATT TESTA NÅGONTING ANNAT????????? SEN KALLAR MAN ISRAEL EN DEMOKRATI, OCH FÖRDÖMMER DET PARTI SOM PALESTINIERNA VALT OCH TILLSÄTTER ABBAS PÅ VÄST BANKEN PÅ FOLKVALDA HAMAS FÅR STYRA GAZA, E DE DEMOKRATI??????

blame me2010-06-02 07:16
Antal inlägg: 82

dödssiffror hämtade från wikipedia

Mitt_i_Prick2010-06-02 08:23

Måns_E:

"Det är ju ställt utom allt rimligt tvivel att det skedde på internationellt vatten."

Är det den viktiga frågan här? Eller är det det faktum att islamisterna och deras kompisar på fartygen valde att inte hörsamma uppmaningen från Israel att gå in i hamnen i Ahsdod? Tror du att israelerna är dumma i huvudet och låter ett fartyg avlämna sin last i Gaza utan vidare med tanke på vilket pack som befann sig ombord? Anser du att soldaterna skulle ha låtit sig mördas av islamisterna ombord bara för att du hatar judar?

"Varför tror ni att hela FN har ställt sig bakom ett fördömande mot Israels agerande? "

FN styrs av judehatande kristna, kommunistiska och muslimska länder. Det betyder att Israel är det enda landet i världen som kan göra fel, medan alla mordiska muslimska länder och kommunistdiktaturer kan fortsätta sitt massmördande utan att nån säger ett pip.

micro1132010-06-02 08:27
Antal inlägg: 17542

Till och med pappa USA har uttalat sig mot Israel och ställer krav på en förändring i området Gaza.
Det säger en hel del om hur motiverad man kan säga att attacken var.
När inte ens USA lyckas harkla upp ett krystat försvar åt Israel då har man gått över alla gränser, H. Clinton kallar situationen i Gaza för ohållbar och oacceptabel.

Den gamla bundsförvanten Turkiet har givetvis vänt Israel ryggen av förklarliga skäl.
FN säkerhetsråd har för en gångs skulle lyckas enas i någon form av reaktion (som USA ställer sig bakom).

Vi kan nog säga att omvärlden sammantaget inte anser att det är acceptabelt att begå piratdåd och skjuta ner människor på internationellt vatten - inte ens för Israel.

Man behöver vare sig älska islamister, terrorister eller vara anti-semit eller Israel hatare för att komma till den slutsatsen. Det räcker med sunt förnuft.

micro1132010-06-02 08:36
Antal inlägg: 17542

Länken till H. Clintons korta uttalande TV4
www.tv4play.se/nyhet...=1 .1662457

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?